۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |
کنترل دسترسیمقالات

نکات مهم هنگام خرید تجهیزات اکسس کنترل تب سنج

سیستم تب سنج یا تشخیص دمای بدن، به بخش مهمی از جهان پس از کرونا تبدیل شده است. دوربین های حرارتی مجزا اولین تجهیزاتی بودند که بلافاصله بعد از پاندمی، توجه بازار به آنها جلب شد. تولیدکنندگان تصمیم گرفتند راهکارهای حفاظتی را با این راهکار تشخیص دمای بدن یکپارچه سازی کنند. راهکارهای اکسس کنترل تب سنج، نتیجه چنین تکاملی در صنعت حفاظت بود.

عواملی که تقاضا را افزایش می دهند

یکپارچه سازی اکسس کنترل فیزیکی بیومتریک با قابلیت های تب سنج و تشخیص تب به یک راهکار رایج تبدیل شده است؛ چرا که کرونا تمام مشاغل را در سراسر جهان تحت تأثیر قرار داده است. در مراکزی مانند ادارات و کارخانجات که به سیستم اکسس کنترل مجهز هستند، نصب سیستم دسترسی بیومتریک همراه با قابلیت تشخیص تب، می تواند خطرات انتشار کرونا را به حداقل برساند.

سه عامل مهم و قابل توجه وجود دارد که پیش از انتخاب یک راهکار اکسس کنترل تب سنج در بازار باید مد نظر قرار دهید: اقتصادی بودن، مهار ویروس و قابلیت کاربری پس از کرونا. این عوامل هنگام تصمیم گیری در مورد ارتقای اکسس کنترل و تجهیز آن به سیستم اکسس کنترل تب سنج و تشخیص دمای بدن، بسیار ضرورت دارند و به شما کمک می کنند بدانید که آیا افزودن این قابلیت درآمد و ارزش افزوده شما را در ماه های آتی افزایش خواهد داد یا خیر.

مشاغلی که باید بازگشایی شوند

زمانی که COVID-19 به یک بحران جهانی تبدیل شد، دولت ها تنها یک گزینه پیشِ رو داشتند و آن، تعطیل کردن تمام مشاغل و نگه داشتن مردم در خانه هایشان بود. این کار تا حدودی مفید واقع شد، اما طبیعتاً یک راهکار بلند مدت نیست. همین که آمار بیکاری شروع به افزایش کرد، مسئولان مجبور شدند بخش هایی از مشاغل را به صورت مرحله ای بازگشایی کنند، اما دستورالعمل های مربوط به کرونا پا برجا باقی ماند.

بنابراین مشاغل به تجهیزاتی مانند دوربین حرارتی و تجهیزات نظارت بر فاصله گذاری اجتماعی کارکنان و مشتریان نیاز دارند. در نتیجه راهکاری نظیر اکسس کنترل یکپارچه همراه با قابلیت تشخیص دمای بدن، به گزینه ای جذاب و رایج برای صرفه جویی در هزینه تبدیل شد.

فناوری بیومتریک بدون تماس

ویروس کرونا موجب شد میان سیستم های بدون تماس، رقابت به وجود آید. از فشار دادن دکمه آسانسور تا دستگاه های خودپرداز همگی موجب شدند تا تمامی مشاغل به یک باره احساس کنند به روش های بدون تماس نیاز دارند. راهکارهای اکسس کنترل نیز امروزه بدون تماس شده اند. سنسورهای اثرانگشت دیگر کاربردی نیستند؛ چرا که باید بعد از هر کاربر، ضدعفونی شوند. اینجا است که سیستم تشخیص چهره به کمک می آید.

تشخیص چهره فرآیندی سریع و راحت برای احراز هویت ارائه می دهد. مهم تر اینکه این راهکار، یکپارچه سازی با راهکار تشخیص دما را آسان تر می کند. دستگاه اکسس کنترل کم و بیش روبروی سطح چشمان کاربر قرار می گیرد و در این حال، همزمان، دمای بدن افراد را نیز شناسایی خواهد کرد.

راهکار مناسب را انتخاب کنید

در حال حاضر، تشخیص چهره رایج ترین نوع بیومتریک است که با سنسور تب سنج در سیستم های اکسس کنترل فیزیکی یکپارچه سازی می شود. تعداد تولیدکنندگانی که راهکار اکسس کنترل تب سنج همراه با تشخیص چهره ارائه می کنند، زیاد نیست. در نتیجه انتخاب محصول مناسب برای کاربر نسبت به سایر بخش ها آسان تر است. با این حال باید عوامل متعددی را برای انتخاب بهترین سیستم در نظر بگیرید تا به کمک آنها از قدرت اسکنرهای تشخیص دما و بیومتریک، حداکثر بهره برداری را داشته باشید.

انتخاب یک راهکار اکسس کنترل بیومتریک که به سنسورهای تشخیص دما مجهز باشند به مشتریان در کاهش هزینه هایشان کمک خواهد کرد. اما یکپارچه سازی هر فناوری دشوار است و تنها بعضی از تولیدکنندگان موفق به مدیریت صحیح این کار می شوند. با اجرای نکاتی که در این مطلب اشاره شد، مشتریان می توانند راهکاری متناسب با نیازهای خود را انتخاب کنند.

ثبت یک پاسخ