۹ فروردین ۱۴۰۳ |
کنترل دسترسیمقالات

گیت های خودکار، گزینه ای مناسب برای کنترل دسترسی

تجربه پاندمی COVID-19 همه ما را نسبت به اینکه چه کسانی در محدوده و حریم خصوصی ما تردد می کنند، هوشیار تر کرده است. چه این حریم خصوصی، خانه شخصی، کسب و کار یا حتی یک ساختمان عمومی باشد، صاحبان و مالکان خواستار کنترل کامل بر دسترسی به آنها هستند تا از حفاظت و امنیت آن آسوده خاطر شوند.

ارائه دهندگان فناوری های کنترل دسترسی در این مدت شاهد افزایش تقاضا برای گیت های خودکار همراه با سیستم های متعدد کنترل دسترسی بوده اند. خریداران، باید قبل از پرداخت هزینه بابت سیستم های کنترل دسترسی، موارد گوناگونی را مد نظر قرار دهند. بنابراین برای کمک به مشتریان در انجام انتخابی صحیح، پیشنهاداتی ارائه شده است.

در این مطلب به تعدادی از نکات کلیدی اشاره می کنیم که خریداران باید مد نظر قرار دهند. شما به عنوان مشتری، فارغ از هر برند یا کمپانی که برای خرید خود انتخاب می کنید، نباید تنها به دستورالعمل های دفترچه راهنما اکتفا کنید.

قفل های الکترونیکی، قفل های مغناطیسی و حفاظت کد
در اولین گام، شما باید نوع قفل و کنترل دسترسی انتخابی خود را بشناسید.

قفل های الکترونیکی در اجرای سیستم اتوماسیون، آزاد می شوند تا به گیت ها اجازه باز شدن بدهند. اپراتورهای برگشت پذیر به قفل ها نیاز دارند و برای نصب روی گیتهایی که در سایت چند کاربره هستند یا گیت های بالغ بر 2.5 متر پیشنهاد می شوند. همان دستورالعملی که برای درب های خانه در نظر می گیرید را برای یک گیت خودکار مد نظر قرار دهید؛ برای مثال، شما برای درب ورودی خانه تان قفل را در سمت لولاهای درب قرار نمی دهید. پس این کار را برای گیت های خودکار نیز نباید انجام دهید.

انواع مختلفی از قفل های الکترونیکی در بازار وجود دارد؛ از جمله قفل های مغناطیسی، قفل های قطره ای که زبانه ای را در داخل کف پرتاب می کنند و قفل های کناری. تمامی این قفل ها برای کاربردهای بیرونی طراحی شده اند.

دسترسی کنترل شده

اگرچه خود گیت، حفاظت فیزیکی را فراهم می کند، اما مشتری می خواهد نسبت به اینکه چه کسی، چه زمانی وارد حریم شخصی وی می شود و هدف از ورود فرد چه بوده، کنترل داشته باشد. برای مثال، دسترسی مأمور اداره پست و مرسولات پستی، مأمور دفع زباله، مراجعین پیاده و غیره را در نظر بگیرید.

گزینه های متعددی در دسترس است. سیستم های اینترکام به کاربر اجازه می دهند تا مراجعین را ببیند، ورود کد روی کیپد یا صفحه کلید می تواند به مراجعینی که کد خاصی دارند اجازه ورود دهد، کنترل های از راه دور به راننده ای که در حال نزدیک شدن است اجازه می دهد تا گیت ها را باز کند، بدون اینکه لازم باشد از اتومبیل خود پیاده شود و کنترل تایمر می تواند برای باز کردن یا بستن گیت ها در زمانهای مشخصی از روز به کار رود. لوپ های تشخیص وسیله نقلیه را می توان زیر آسفالت نصب کرد تا به وسایل نقلیه اجازه خروج از گیت را بدهند و تا زمانی که از گیت به طور کامل عبور نکرده اند، گیت بسته نشود.

گیت های کشویی در مقایسه با گیت های نوسانی
گیت های خودکار در دو نوع نوسانی و کشویی موجود هستند. در گیت های نوسانی، سیستم باز کننده ممکن است زیر زمین مخفی شده یا روی خود گیت نصب شده باشد. مناسب ترین باز کننده برای نصب شما، به فضای موجود و نوع گیتی که انتخاب می کنید بستگی دارد.

اتوماسیون مخفی شده در زیر زمین برای گیت های بسیار تزئین شده مناسب است. اما در جایی که گیت ها به طور کامل در زمین فرو رفته باشند (معمولاً طراحی های چوبی)، بازکننده های نصب شده روی گیت که از جلوی گیت مخفی شده اند، گزینه ای مقرون به صرفه محسوب می شوند.

انتخاب بین گیت های کشویی و نوسانی به شدت به فضای در دسترس شما وابسته است، گیت های نوسانی به فضایی باز برای باز شدن قوسی شکل گیت ها نیاز دارد در حالی که گیت های کشویی نیازمند فضایی برای باز شدن یک طرف یا دو طرف گیت به صورت مستقیم هستند. گیت های کشویی شاید برای مکان هایی که شیب دارند یا مکانهایی که فضای رانندگی محدود است بهترین گزینه باشند؛ چرا که باز و بسته شدنشان حداقل فضای ممکن را اشغال می کند.

ولتاژ
بیشتر سیستم های کشویی و گیت های نوسانی در ولتاژهای 24 ولت یا 230 ولت موجود هستند. سیستم های 24 ولت هنوز هم به نیروی اصلی 230 ولت نیاز دارند؛ زیرا یک مبدل در داخل پنل های کنترل 24 ولتی وجود دارد. تعیین اینکه کدام ولتاژ را باید استفاده کنید به عوامل مختلفی مانند جنس گیت ها، موقعیت مکانی سیستم و وضعیت ایمنی که می خواهید، بستگی دارد.

در گیت های آهنی فرسوده، باد می تواند از میان آنها عبور کند؛ در حالی که در گیت های چوبی صفحه ای (که به دلیل حفظ حریم خصوصی بیشتر، محبوب تر نیز هستند) باد نمی تواند عبور کند؛ بنابراین گیت ها مانند بادبان عمل می کنند.

برای موارد کاربری تجاری یا صنعتی که تعداد ورودی ها بیشتر است و خود گیت نیز وزن سنگین تری دارد، ممکن است به قدرت برق 3 فاز و 400 ولت احتیاج داشته باشید (فقط گیت های کشویی پیشنهاد می شود).

نصب موتورهای گیت در فضاهای محدود
محیطی که در آن گیت را نصب می کنید می تواند تعیین کننده نوع گیت و موتوری باشد که به شما پیشنهاد می شود. آیا قرار است گیتتان را در مکانی آسیب پذیر نصب کنید؟ آیا گیت را روی سطحی شیب دار نصب خواهید کرد؟

نصب کنندگان همیشه با چالش نصب موتورهای گیت در فضاهای محدود مواجهند. زمانی که یک گیت پیاده روی نصب می کنند، اغلب یک فضای محدودی وجود دارد که گیت باید در آن فضا کار کند و امکان دارد نصب گیت، زمان بر و نیازمند تخصص بالا باشد.

اگر موقعیت شما اینچنین است، اپراتور گیتی را انتخاب کنید که به طور اختصاصی برای نصب در فضای محدود طراحی شده باشد.

در نهایت، قطعاً به دنبال محصولی باکیفیت، زیبا و مطمئن باشید که خدمات مناسبی نیز ارائه دهد. با تولیدکننده ای کار کنید که خدماتی فراتر از تنها یک دفترچه راهنما ارائه کند. در صورتی که دست به انتخابی صحیح بزنید و مشاوره ای حرفه ای دریافت کنید، پشتیبانی بلند مدتی نیز دریافت خواهید کرد.

ثبت یک پاسخ