۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ |
آلارممقالات

چگونه سیستم های صوتی IP به مدیریت فروشگاه ها کمک می کنند؟

پس از شیوع کروناویروس در کشورهای مختلف جهان، فروشگاه ها اولین مراکزی بودند که بعد از دوران قرنطینه، بازگشایی شدند. البته که ابتدای این بازگشایی، با نگرانی زیادی همراه بود. هر دقیقه تعطیلی با کاهش درآمد همراه بود و بعد از هفته ها بسته بودن، فروشگاه ها باید با حداکثر توان خود کار می کردند تا بیشترین درآمد را به دست آورند. همچنین باید تمامی قوانین و مقررات دولتی را نیز اجرا کنند؛ از جمله رعایت فاصله اجتماعی میان مشتریان. این قانون در کاهش شیوع کرونا ویروس بسیار مؤثر است. بر اساس این قانون فاصله میان هر یک از افراد داخل فروشگاه با دیگری باید حداقل 2 متر باشد. برای حفظ این قانون و اطمینان از اجرای صحیح آن، فروشندگان باید از سیستم ها و فناوری های حفاظتی استفاده کنند که در این مطلب به تعدادی از این تجهیزات اشاره کرده ایم.
سیستم اعلان عمومی برای کمک به فاصله گذاری اجتماعی ایمن تر

استفاده از بلندگوهای IP یا دیجیتالی، که با دوربین های نظارت تصویری در فروشگاه یکپارچه شده اند، می تواند راهکاری راحت و دقیق فراهم سازد. قابلیت های اعلام هشدار عمومی، مشتریان را از پروتکل های فاصله گذاری اجتماعی آگاه کرده و با ارسال پیام های فوری یا از قبل نوشته شده به آنان یادآوری می کند و هشدار می دهد که قوانین را نقض کرده اند.

برای افراد نابینا و کم بینا، یا کشورهایی که در آن، انگلیسی زبان اول نیست، سیستم صوتی IP نیز می تواند به عنوان بخشی از تدابیر گسترده برای افزایش آگاهی نسبت به شرایط به کار آید. صف بستن می تواند یکی از دلایل نگرانی فروشندگان و مشتریان به شمار آید. بلندگوهای نصب شده در فروشگاه می توانند برای اطلاع رسانی به مشتریان یا تذکر جهت زدن ماسک و رعایت سایر نکات بهداشتی، اهمیت شستن دست ها با آب و صابون یا ضدعفونی کردن به کار روند. با چنین سیستمی برای کمک به درک مشتریان و تشویق آنان به داشتن رفتار درست و مناسب با این شرایط، کارکنان و مدیریت می توانند بر وظایف کاری خود متمرکز شوند.

مدیریت تردد مشتریان برای عملکرد هوشمندانه تر

دوربین ها و سنسورهای نظارتی، همراه با فناوری آنالیتیک را می توان هر زمانی در نقاط ورود و خروجی مشتریان در فروشگاه استفاده کرد. فروشنده می تواند سطح به خصوصی از تجمع مشتری را بر اساس اندازه فروشگاه و چیدمان آن مشخص کند و فاصله کافی بین افراد را نیز در نظر بگیرد. این فرآیند تمامی افرادی که وارد فروشگاه شده یا از آن خارج می شوند را نظارت می کند تا از برقراری ثبات در اجرای قوانین اطمینان دهد.

داده های مربوط به تردد مشتریان را می توان جمع آوری کرده و به عنوان مدرکی برای رعایت فاصله گذاری اجتماعی و مدیریت صحیح فروشگاه به کار برد. بلندگوهای صوتی شبکه که قادر به انتشار صدا در یک یا چند ناحیه هستند نیز می توانند به عنوان بخشی از فرآیند به سیستم افزوده شوند تا هنگام تشخیص تجمع افراد، فوراً هشدار دهند. این هشدار می تواند یک پیامِ از قبل ضبط شده برای یادآوری و تذکر به مشتریان باشد. همین راهکار را می توان برای هشدار به پرسنل فروشگاه به کار برد تا در زمان های شلوغی فروشگاه، لاین های صندوق دیگر را باز کنند.

سیستم صوتی IP و آینده فروشگاه ها

مراکز خرید و فروشگاه های بزرگ هنوز هم قلب تپنده هر جامعه ای به شمار می روند. قدم گذاشتن در این کسب و کار، یک مسئولیت اقتصادی مهم به شمار می رود و بر مشاغل زیادی نیز تأثیر خواهد گذاشت. اما دغدغه کنونی در مورد موج دوم COVID-19 و افزایش آگاهی مشتریان در مورد حفظ فاصله ها، نشان می دهد که فروشندگان باید روش های فاصله گذاری را به کار بگیرند تا بتوانند برای مدت زمان زیادی به کسب و کار خود ادامه دهند و ناچار به بسته شدن مجدد نشوند.

استفاده از فناوری برای ارائه اطلاعات و هشدار در مورد فاصله گذاری اجتماعی از اهمیت زیادی برخوردار است. به کمک فناوری، فروشگاه ها می توانند قدرتمندانه به کار خود ادامه دهند و کارآمدتر عمل کنند. با نصب و راه اندازی سیستم های مبتنی بر ابر، از جمله راهکارهای صوتی IP جدید، فروشگاه ها می توانند عملکرد بهتر و نوآورانه تری داشته باشند.

ثبت یک پاسخ