۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ |
سیستم های یکپارچهمقالات

دغدغه های حفاظت بیمارستان ها بعد از کرونا

بسیاری از بیمارستان ها و مراکز درمانی در سراسر جهان از زمان آغاز شیوع کرونا تاکنون با چالش های پیش بینی نشده ای در زمینه حفاظت بیمارستان ها مواجه شده اند. همچنان که این مراکز با نرمال های جدید روبرو شدند و سعی دارند فرصت هایی را برای تغییر بیابند، ارتقا یا اجرای تجهیزات حفاظتی یکپارچه و سیستم های ایمنی باید در اولویت های آنان قرار بگیرد.

هم اکنون مهم ترین دغدغه موجود در بیمارستان ها، نیاز به مدیریت بهتر مراجعین با سیستم های اکسس کنترل پیشرفته تر و راهکارهای شمارش افراد و نیز چگونگی استفاده از فناوری به منظور پشتیبانی از ردیابی مخاطبین است. مدیران حفاظت باید همچنین مقررات دولت ها برای حفاظت بهتر در بیمارستان را پیروی کنند.

مدیریت مراجعین

Ross Wilks (راس ویلکز)، رئیس ارتباطات مارکتینگ کمپانی Vanderbilt Industries، توضیح داد که کرونا توجه چشمگیری را روی مراجعین در مراکز درمانی و نیز سلامت پرسنل این مراکز معطوف ساخت. کنترل نمودن دسترسی به بحث بسیار بزرگتری در پاندمی کرونا تبدیل شده است تا افراد را از قرار گرفتن در معرض آلودگی محافظت کند.

تأمین نیازهای نظارتی

به گفته Stuart Rawling، نایب رئیس فناوری و جذب مشتری در کمپانی Pelco، مدیریت خطرات در تسهیلات بهداشت و درمان مستلزم بررسی دقیق نیازهای نظارتی و استراتژی هایی است که ارائه دهندگان تجهیزات درمانی در کارهای روزمره خود به کار می گیرند.

وی خاطرنشان کرد: «اولویت اول، همیشه ایمنی و حفاظت بیماران و پرسنل است. هر کسی که در محدوده حضور دارد، آسیب پذیر است. همیشه این احتمال وجود دارد که افراد از شرایط سوءاستفاده کنند و سلامت سایرین را به خطر بیندازند. از نظر حفظ سرمایه، محدودیت های ناشی از تعداد کم پرسنل، منابع دارویی محدود، خطراتی را سبب خواهد شد و نیازمند افزایش اقدامات حفاظتی است».

نیاز به آنالیتیک هوش مصنوعی بهتر

در درجه اول، مشاهده می کنیم که دسترسی به اطلاعات، منعطف بودن سیستم و قابلیت پاسخگویی سریع بسیار اهمیت و ضرورت دارد. بنابراین، به ابزارهای چندگانه مانند آنالیتیک و هوش مصنوعی نیاز دارید تا بتوانید به وقایع، پاسخ سریع و مناسب دهید.

به گفته Alan Stoddard (آلن استودارد)، نایب رئیس و مدیرکل راهکارهای هوشمند در کمپانی Verint Systems، این سطح از هوشمندی، بخش مهم پیشرفت خواهد بود؛ زیرا صاحبان سرمایه را قادر می سازد تا اطلاعات مربوط به سیستم های گوناگون را به دست آورده و سپس آن را به طور کامل ترکیب کنند. هوش مصنوعی همچنین به ارتقای یکپارچه سازی سیستم ها کمک خواهد کرد.

پر رنگ تر شدن نقش سیستم حفاظتی در بیمارستان ها

سیستم های حفاظتی نقش مهمی در سلامت ساکنین ساختمان ها ایفا می کنند.

به گفته David Grant (دیوید گرانت)، مدیر مارکتینگ بازارهای جهانی در کمپانی Honeywell، دوربین های حفاظتی و سنسورهای متصل نصب شده در مراکز بهداشت و درمان می توانند در مورد نحوه استفاده از فضاها برای پیش بینی زمان و مکان تردد ساکنین، اطلاعات کاملی به ما بدهند. این الگوهای تردد افراد می توانند دستگاه های گوناگون را نسبت به شرایط آگاه سازند؛ دستگاه هایی همچون کنترل دما و سیستم تهویه.

حفاظت در زمان بحران

Hamish Dobson (هامیش دابسون)، مدیر ارشد کمپانی Motorola تشریح کرد که بیمارستان ها در مقایسه با سایر بازارهای مصرف، پویایی بیشتری دارند که به دلیل پاندمی ناچار به تغییراتی شده اند.

وی یادآور شد: «بیمارستان ها از همیشه شلوغ تر شده اند. تعداد زیادی از اولویت های حفاظتی که پیش از پاندمی کرونا در بیمارستان وجود داشت، هنوز هم به قوت خود باقی است. بیمارستان ها در برخی مناطق، با بحران ها و آشوب های بیشتری مواجهند؛ چرا که باید از تعداد بیشتری بیمار مراقبت کنند. مشکلاتی نظیر کنترل دسترسی برای بخش های به خصوص، خطر سرقت تجهیزات، به خطر افتادن سلامت پرسنل، و غیره پیش از شیوع ویروس کرونا نیز به چشم می خورد».

با این حال، Dobson ادامه داد که مدیریت پروتکل های جدید، هم اکنون چالش اصلی در بیمارستان ها به شمار می رود. این مسائل و مشکلات در زمینه انتقال کرونا، اطمینان از اجرای صحیح قوانین فاصله گذاری اجتماعی، قوانین مربوط به پوشیدن ماسک و غیره هستند.

ثبت یک پاسخ