۹ فروردین ۱۴۰۳ |
اینترکاممقالات

اینترکام با سیم یا بی سیم؟ کدام را انتخاب میکنید؟

یکی از سؤالاتی که مشتریان اینترکام از خود می پرسند آن است که آیا سیستم اینترکام با سیم را نصب کنند یا بی سیم؟ هر کدام از این انواع اینترکام مزایا و معایب خاص خود را دارند. بنابراین تصمیم نهایی مصرف کننده، به نیازمندیهای وی بستگی دارد.
تکامل اینترکام ها

برای مدت زیادی اینترکام ها نقش بسیار حساسی در حفاظت ساختمان های مسکونی و اداری ایفا می کردند. اینترکام به صاحب خانه یا محل کار اجازه می داد تا مراجعین را شناسایی کرده، با آنان ارتباط برقرار نموده و در نهایت درب را برایشان باز کند. فناوری های اینترکام نیز به مرور زمان تکامل یافت؛ از اینترکام های لوله ای شیشه ای گرفته تا ایستگاه های ویدئویی درب امروزی که قادر به تشخیص هویت هستند.

انواع اینترکام ها

اینترکام ها انواع متعددی دارند. به طور کلی، کاربران می توانند آنها را در دو دسته کلی جای دهند: با سیم و بی سیم. سیستم های با سیم، اینترکام هایی هستند که در هر واحد از یک ساختمان مسکونی یا اداری، بخش بیرونی اینترکام به کمک یک کابل یا سیم به دستگاه داخلی متصل شده است. در سیستم های بی سیم یا وایرلس، دستگاه ها و اجزای اینترکام بدون هیچگونه سیمی به یکدیگر متصل می شوند.

مزایا و معایب

برای اینکه بدانید کدام گزینه برای شما مناسب تر است، دانستن مزایا و معایب هر یک از این دو نوع اینترکام لازم است. سیستم های با سیم به کابل کشی نیاز دارند و از این رو نصب، نگهداری و تعمیر آنها سخت تر و البته پر هزینه تر است.

هزینه

چه پروژه ای که روی آن کار می کنید، ارتقای سیستم اینترکام باشد یا نصب و راه اندازی سیستم از نو، باید هر یک از اجزا با کابل کشی به دیگر اجزا متصل گردد؛ که فرآیندی مشکل است. برای مثال، در سنگاپور، تهیه زیرساختها و کابل کشی سیستم های اینترکام با سیم طی یک پروژه، صدها هزار دلار هزینه دارد. بنابراین به یکی از مزایای سیستم اینترکام بی سیم پی می بریم که نصب آن کم هزینه تر و آسان تر است.

امنیت

 اما سیستم های بی سیم نیز معایبی دارند که نباید از آنها چشم پوشی کرد. یکی از مشکلات اصلی این نوع سیستم ها، امنیت کمتر آن ها است. در اینترکام های بی سیم، زمانی که فرکانس ها یکسان باشد، ارتباطات به راحتی شنود می شوند. محدودیت طیف نیز مشکل دیگر این سیستم ها است. اگر کسی در زیرزمین زندگی کند، داشتن سیستم بی سیم برای وی کارآمد نخواهد بود.

منبع تغذیه

همچنین مشکل منبع تغذیه نیز متوجه سیستم های بی سیم است. مطلبی که توسط کمپانی Safe and Sound Security منتشر شده بود اظهار داشت: بسته به تنظیمات شما، یک سیستم اینترکام بی سیم وابستگی زیادی به منبع تغذیه خود دارد که معمولاً یک باتری است. اگر این سیستم را به سیستم برق متصل کنید، هدف اصلی از داشتن سیستم اینترکام «بی سیم» را نقض کرده اید. این مسئله، شاید مشکل کوچکی محسوب شود، اما اگر از زاویه دید یک مدیر یا صاحب کسب و کار به این موضوع نگاه کنید، درمی یابید که اگر باتری موجود در اینترکام جلوی درب تمام شود، سیستم، کار نخواهد کرد و نمی تواند سایرین را از ورود شخص مطلع سازد که می تواند عواقب ناخوشایندی را در پی داشته باشد.

جبران معایب

بنابراین به یک مزیت سیستم با سیم پی می بریم. اینترکام های با سیم، گزینه ای واضح برای یک سیستم حفاظتی وابسته هستند؛ زیرا هیچ یک از آسیب پذیری های نامبرده را ندارند و قابلیت های حفاظتی بیشتری را ارائه می دهند. دستکاری کردن اینترکام های با سیم سخت تر است. دیگر نیازی نیست نگران تمام شدن شارژ باتری آنها باشید. طیف و گستره ی کارکرد اینترکام های با سیم بسیار بیشتر از اینترکام های بی سیم است. همچنین بدون داشتن یک رسیور یا اتصال مستقیم به سیم کشی، نمی توان ارتباطات اینترکام با سیم را استراق سمع کرد.

انتخاب نهایی

بنابراین تصمیم گیری برای انتخاب هر یک از انواع اینترکام، در نهایت به شرایط و نیازمندی های شما بستگی دارد. هر اداره یا خانه ای منحصر به فرد است. اگر بیش از هر چیز به امنیت و دقت عملکرد، اهمیت می دهید، شاید بهتر باشد سیستم اینترکام با سیم را انتخاب کنید. اگر قصد دارید سیستم اینترکام خود را کمتر استفاده کنید یا به نصب و راه اندازی آسان تر و ارزان تر اهمیت می دهید، سیستم بی سیم شاید برای شما مناسب تر باشد.

ثبت یک پاسخ