۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ |
اینترکاممقالات

تغییرات سیستم های اینترکام در دوران کرونا

کرونا به یک پاندمی جهانی تبدیل شده و زندگی میلیونها نفر از مردم را در سراسر جهان تحت تأثیر قرار داده است. شیوع کرونا ویروس کاربران را بر آن داشته تا از راهکارهای حفاظتی بدون نیاز به تماس استفاده کنند. راهکارهایی از جمله در اینترکام ها و سایر دستگاه های کنترل دسترسی. اکنون یک پاندمی جهانی به نام COVID-19 بیش از 4 میلیون و 805 هزار نفر مبتلا بر جای گذاشته و حدود 316 هزار نفر را به کام مرگ کشانده است. این اتفاق، روش استفاده از تجهیزات حفاظتی را در سازمانهای مختلف تغییر داده است. سازمانهایی که به دنبال پیشگیری از شیوع این بیماری هستند. به جز فرودگاه ها در تعداد روز افزونی از مراکز مختلف همچون شرکتها، ایستگاه های قطار و دیگر اماکن عمومی، دوربین های سنجش دمای بدن راه اندازی می شوند تا کاربرانی که تب دارند را غربالگری کنند. در حالی که ویدئوآنالیتیک تشخیص می دهد که آیا افراد از قوانین فاصله گذاری اجتماعی پیروی می کنند یا در فضایی محدود تجمع می کنند.
تغییرات اینترکام ها و کاهش انتقال کرونا

اگرچه بیماری COVID-19 عمدتاً از طریق قطرات تنفسی بین افراد نزدیک به یکدیگر منتقل می شود، اما نظریه هایی نیز وجود دارد مبنی بر اینکه ویروس روی سطوح باقی می ماند و می تواند افرادی که آن سطوح را لمس می کنند آلوده سازد. بنابراین متخصصان بهداشت در سراسر جهان شستن مکرر دستها را پیشنهاد می کنند. در چنین شرایطی، محصولات حفاظتی بدون نیاز به تماس، با سرعت بالایی توجه سایرین را به خود جلب کرده است. تجهیزات بیومتریک بدون تماس مانند تشخیص چهره، عنبیه چشم و حتی تشخیص حرکات چهره، با بالاترین تقاضا در پیشگیری از انتشار ویروس مواجه بوده اند. حال، کاربران حتی به دنبال بدون تماس بودن تجهیزات دیگری همچون اینترکام ها در دوران کرونا هستند.

بدون تماس کردن اینترکام ها

اینترکام ها باید توسط مراجعینی که از بیرون وارد می شوند، لمس شود. بنابراین برای جلوگیری از انتشار کرونا تولیدکنندگان در صدد یافتن راه هایی هستند تا فرآیند لمس اینترکام را به امری غیر ضروری تبدیل کنند. برای مثال، کمپانی Intercomsonline راهکارهایی دارد که این کار را امکان پذیر می سازد. این کمپانی یک محصول با سیم دارد که از یک بلندگوی باکیفیت و رده بالا استفاده می کند و می تواند در داخل و بیرون محدوده نصب شود. در نتیجه ساکنین می توانند با بخش بیرونی تماس برقرار کنند که قابلیت پاسخ خودکار دارد، یا اینکه می توانند به سنسوری در بلندگو متصل شوند تا برقراری تماس از سوی مراجع به بخش داخلی را فعال کند. در هر یک از این روش ها، مراجعین مجبور نیستند به اینترکام دست بزنند.

این کمپانی اظهار داشت: «ویروس COVID-19 این روزها در سرتاسر جهان منتشر شده است. حتی زمانی که این پاندمی فروکش کند، باز هم مردم نسبت به لمس کردن وسایل عمومی حساسیت نشان خوهند داد. از آنجا که بیشتر اینترکام ها به گونه ای طراحی شده اند که فشار دادن یک دکمه برای برقراری تماس در آن ضروری است، ما معتقدیم باید راهکارهایی ارائه کرد که نیازی نباشد مردم به چیزی دست بزنند».

بلندگوهایی با قابلیت پاسخ خودکار

برای ارتباطات اینترکام اتاق به اتاق در خانه ها، کمپانی Quantometrix راه حلی به شکل بلندگوی پاسخ خودکار دارد. این راهکار پخش مستقیم و فوری صدای تماس گیرنده از بلندگو را در حالی مقدور می سازد که طرف دیگر هم مستقیماً می تواند بدون دست زدن به دکمه ای از هر جای اتاق به وی پاسخ دهد. به گفته این کمپانی، این راهکار برای اتاق ها و تختخواب های نوزادانِ افراد معلول بسیار کاربردی است. حال با آمدن کروناویروس، این راهکار گزینه ای کاملاً بهداشتی و تمیز برای کاربری اینترکام های داخلی به شمار می رود.

علاوه بر اینترکام ها، دستگاه های کنترل دسترسی نیز روز به روز بیشتر بدون نیاز به تماس می شوند. یکی از این وسایل، دکمه خروج است به ویژه برای افراد دارای معلولیت، تا با یک بار فشار دادن دکمه درب را باز کنند. این دکمه ها روی درب ها، خروجی ها و گیت ها دیده می شوند که در ساختمان های مسکونی، تجاری و صنعتی کاربردی هستند. حال با شیوع کرونا دکمه های خروج بدون نیاز به تماس در میان کاربران نهایی رایج تر شده اند تا از انتشار ویروس جلوگیری شود.

دکمه خروج بدون نیاز به تماس

برای مثال کمپانی Privideo Security این روزها یک دکمه خروج بدون نیاز به تماس ارائه کرده که با سنسور مادون قرمز (IR) یکپارچه و ادغام شده است و طیف تشخیص آن تا حدود چهار اینچ می رسد. تنها کافی است دست خود را در مقابل دکمه تکان دهید تا درب برایتان باز شود. زمان تأخیر در باز شدن درب بین 1 تا 35 ثانیه قابل تنظیم می باشد. این دکمه دارای یک LED دو رنگ است تا وضعیت فعال یا غیر فعال را نشان دهد. این کمپانی می گوید: «معلولینی که از دکمه های خروج استفاده می کردند دیگر نیازی نیست نگران ابتلا به باکتری و ویروس باشند».

ثبت یک پاسخ