۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |
IoTمقالات

کرونا چه تغییراتی را در صنایع رقم زده است؟

با ادامه پاندمی کرونا، تولیدکنندگان باید روش هایی برای بهبود کارآیی در فعالیت های خود بیابند. انتظار می رود این کار، موضوعات رایجی نظیر اتوماسیون و مدیریت از راه دور را شتاب ببخشد که می تواند به افزایش کارآیی و ایجاد فاصله گذاری و اجرای هنجارهای ایمنی و سلامت در صنایع کمک کند.
شتاب بخشیدن به اتخاذ اتوماسیون

به گفته Curtis Simpson (کارتیس سیمپسون) مدیر ارشد حفاظت اطلاعات در کمپانی Armis، کارخانجات روز به روز اتوماتیک تر می شوند؛ اما انتظار می رود ویروس کرونا سرعت این روند را بیشتر کند.

اتوماتیک سازی فعالیت های انبارها به ویژه با توجه به بیماری کرونا، مشاغل را قادر می سازد تا زنجیره تولیدشان را حفظ کنند و در عین حال هزینه ها را کاهش داده و خطرات مشاغل دارای نیروی انسانی را از میان بردارند؛ خطراتی نظیر انتقال بیماری یا آسیب به نیروهای انسانی.

وی افزود: «در بسیاری از کارخانجات تولیدی، پرسنل با فاصله کم و نزدیک به یکدیگر کار می کنند که احتمال بیماری را افزایش می دهد. من پیش بینی می کنم که تولیدکنندگان به شکلی روز افزون به دنبال اتوماتیک سازی فعالیت های صنعتی خواهند بود؛ چرا که این خود فرصتی است برای کاهش هزینه ها و کارآمد کردن مشاغل».

Adrian Lioyd (آدریان للوید)، مدیر کل کمپانی Interact Analysis اظهار داشت که هر خط تولید کارخانه ای که در سه سال آینده ساخته شود، اتوماسیون بسیار بیشتری نسبت به دوران قبل از کرونا خواهد داشت. وی افزود: بسیاری از کمپانی های تولیدی در حال برنامه ریزی برای اتوماسیون هستند.

افزایش راهکارهای از راه دور

یکی از روش هایی که پاندمی کرونا تأثیر چشمگیری بر آن گذاشت، دورکاری بود. در دوران قبل از کرونا، کارکنان به راحتی می توانستند در محل کار حاضر شوند و به آن دسترسی یابند؛ اما پس از آن بسیاری از افراد ناچار به دورکاری شدند.

Kevin Senator (کوین سناتور) مدیر کل کمپانی Bayshore Networks اظهار داشت که بسیاری از کمپانی ها راهکارهای دسترسی از راه دور ارائه می کنند که می تواند به کارکنان کمک کند تا به تجهیزات به روشی امن تر از فناوری VPN دسترسی پیدا کنند.

تمرکز بیشتر روی حفاظت سایبری

دسترسی بیشتر از راه دور، دغدغه های حفاظت سایبری بیشتری را در پی خواهد داشت. در حقیقت، پاندمی کرونا موجب افزایش شدید حملات سایبری توسط مجرمین فرصت طلب سایبری و هکرهای مختلف شده است.

Simpson خاطر نشان کرد: «مجرمین سایبری کاملاً آگاهند که بیشتر مجموعه ها قابلیت های محدودی در تشخیص حملات سایبری به دستگاه های IoT و پاسخ به آن ها دارند؛ چرا که دید محدود تر و فشار کاری بیشتری پیدا کرده اند».

بنابراین اگرچه تولیدکنندگان به دنبال اتخاذ بازوهای رباتیک یا دستگاه های اتوماتیک در کار خود هستند، اما آنان باید اقدامات حفاظت سایبری خود را نیز چند برابر کنند.

کرونا در بلند مدت

تأثیر کرونا بر بخش تولید، که در حال حاضر هیچ افق مشخصی ندارد، در بلند مدت به تدریج آشکار می شود. با این حال، Senator به «پیامدهای آشکار کرونا بر زنجیره تولید، نیروهای رقابتی و ارتباطات تنگاتنگ تلاش در تولید» اشاره کرد.

علاوه بر این، تولیدکنندگان باید کارخانجات را برای نرمال های جدید و افزایش سرعت موضوعات رایج اتوماسیون در صنایع آماده نگاه دارند تا تولیدکنندگان رقابتی و کارآمد باقی بمانند.

ثبت یک پاسخ