۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ |
حفاظت پیرامونیمقالات

استانداردهای جدید برای ارائه حفاظت پیرامونی کامل تر

به دنبال حمله به نیروگاهی در کالیفرنیا در سال 2013، قانون NERC CIP 14 باعث شد تا مدیران حفاظت فیزیکی در بخش نیرو، حفاظت پیرامونی را از زاویه دیگری ببینند. سری قوانین NERC برای محافظت از سیستم برق قدرتی (BES) ارائه شده اند. مدیران حفاظتی اکنون موظف هستند تا گزینه های حفاظتی متعددی را بررسی کنند تا حفاظت پیرامونی سایت مربوطه خود را ارتقا بخشند و راهکارهایی را بیایند که نه تنها از قوانین و دستورالعمل های NERC CIP 14 تبعیت کنند، بلکه متناسب با بودجه آنان نیز باشند.
منحنی یادگیری

نیازهای حفاظتی که دائماً در حال تکامل است، باعث شده تا منحنی یادگیری بخش انرژی برق شیب تندی داشته باشد تا به این سؤال پاسخ دهد که چگونه یک برنامه حفاظتی جامع، کامل و کارآمد با بودجه ای معقول ایجاد کنیم و نهایتاً سازمانها با کمک آن بتوانند به سطح حفاظتی مطلوب خود دست یابند. خوشبختانه کمپانی های حفاظتی وجود دارند که می توانند نیازهای مذکور را برطرف سازند و این راهکارهای جامع را ارائه کنند.

ارائه برنامه ای جامع

توسعه برنامه ای که تمامی موارد پایه ای تشخیص، پیشگیری، تأخیر و عدم اجازه ورود را در بر داشته باشد، نسبت به گذشته گزینه های بسیار بیشتری را شامل می شود؛ چرا که حفاظت پیرامونی با فناوری های مختلف دیگری یکپارچه سازی شده است؛ از جمله ویدئوآنالیتیک، رادار و سیستم های تشخیص نفوذ مبتنی بر فنس. این سیستم ها طراحی شده اند تا هشدارهای پیشرفته ای در مورد نفوذ عامل بیگانه ارائه کنند. هر چه این فناوری ها کارآمدتر می شوند، تولیدکنندگان فنس ها و سایر تجهیزات حفاظت پیرامونی نیز محصولاتی جدیدتر و پیشرفته تر به بازار عرضه می کنند. طبقه بندی این محصولات توسط کمپانی هایی که از روش های جامع استفاده می کنند، فرآیند تصمیم گیری در مورد اینکه چه سیستم هایی باید استفاده شود و کجا باید آنها را راه اندازی نمود را آسان تر خواهد کرد.

استانداردی با تست سه مرحله ای

یکی از استانداردهای اصلی در صنعت نیرو، استاندارد ASTM F2718-18 برای تست ورود اجباری، مقاومت بالستیک و مقاومت سیستم های حفاظت فنس می باشد. این استاندارد منحصر به فرد، سه جنبه مختلف حفاظت فیزیکی را در بر دارد. این جوانب عبارتند از تست توانایی دو مهاجم برای عبور از مرز پیرامونی با کمک ابزارهایی در سه لایه تهاجمی مختلف. نمونه های این ابزارها، اره آهن بر برای لایه اول، کاتر پیچی 20 اینچی برای لایه میانی و یک مشعل اکسی استیلن برای لایه پیشرفته هستند.

اهمیت انطباق با استانداردها

برای افرادی که مدیریت سایت ها و تسهیلات حساس را برعهده دارند، محافظت از آن زیرساختها در برابر تهدیداتی که می توانند تولیدات یا پرسنل را به خطر بیندازند، امری ضروری به شمار می رود. حفاظت پیرامونی، شالوده هر سیستم کامل و جامعی به شمار می رود، اما تضمین انطباق با استانداردها و قوانین در این سطح، تنها به عنوان بخشی از یک راهکار جامع، برای ارائه حفاظتی کامل و بی نقص سودمند است. یک ارائه دهنده راهکارهای حفاظتی متخصص، می تواند این سیستم جامع را به شما ارائه کند و این اطمینان را بدهد که سیستم حفاظتی تان نه تنها از قوانین پیروی می کند، بلکه قابلیت یکپارچه سازی کاملی نیز دارد.

ثبت یک پاسخ