۹ فروردین ۱۴۰۳ |
حفاظت پیرامونیمقالات

آیا راه اندازی سیستم حفاظت پیرامونی برای همگان الزامی است؟

سیستم حفاظت پیرامونی اغلب در صنعت حفاظت به عنوان اولویت های بعدی در نظر گرفته می شود. این کم توجهی جای تأسف دارد؛ چرا که این راهکار می تواند در حفاظت از تسهیلات و زیرساخت های حساس، بسیار تأثیرگذار باشد.

به همین منظور، Carlos Tsai (کارلوس تسای)، مدیر فروش کمپانی  City Wall Enterprise در مورد اهمیت حفاظت پیرامونی، توضیحاتی را ارائه کرده است.

در این مطلب به سه دلیل اشاره کرده ایم که باید حفاظت پیرامونی را به عنوان مهم ترین بخش حفاظتی مجموعه ها در نظر گرفت.

  1. روش چند لایه برای سیستم حفاظت پیرامونی

Carlos اظهار داشت: «سیستم حفاظت پیرامونی، از جمله سنسورهای مادون قرمز و کنترل پنل های آلارم، شبکه حفاظتی کارآمدی را خلق می کند که می تواند هر گونه نفوذی را تشخیص دهد. این شبکه حفاظتی، به ویژه برای مناطق و محدوده هایی ایده آل است که نگهبانان حفاظتی ندارند تا در مراکز کنترل بنشینند و نمایشگرها را نظارت کنند».

نظارت تصویری، حائظ اهمیت است، اما راهکاری جامع و کافی برای تضمین حفاظت مجموعه ها محسوب نمی شود. اتخاذ یک روش حفاظتی چند لایه می تواند به مواجهه با آسیب پذیری ها و تقویت کل حفاظت مجموعه کمک کند؛ چه این سیستم و لایه حفاظتی، دستگاه های تشخیص نفوذ یا اکسس کنترل باشد و یا فنس ها و مرزهای فیزیکی.

  1. پیش بینی، بهتر از واکنش

به گفته Carlos، «سیستم های نظارت تصویری و دوربین مداربسته می توانند بعد از وقوع جرم، شواهدی را برای کمک به کشف وقایع به کار ببرند. اما سنسورهای مادون قرمز می توانند سیستم های آلارم را در زمان وقوع جرم و هنگامی که مجرمین هنوز در محل حاضر هستند، فعال کنند و مانع از جرم شوند.

حتماً این جمله معروف را شنیده اید که: بهترین دفاع، حمله است. تشخیص، بازداشتن و به تعویق انداختن نفوذ امنیتی، جوانب کلیدی هر استراتژی حفاظتی به شمار می روند.

در گذشته رایج بوده که تنها بعد از وقوع حادثه می توان واکنش نشان داد. اکنون، دستگاه های تشخیص نفوذ می توانند به تیم های حفاظتی هشدار دهند تا قبل از وقوع جرم وارد عمل شوند یا بلافاصله پس از آغاز جرم پاسخ دهند. می توان سیستم حفاظتی را به گونه ای تنظیم کرد که هنگام وقوع جرم، چراغ ها و بلندگوها روشن شوند و دوربین های نظارتی مجهز به ویدئوآنالیتیک نیز فعال گردند.

  1. اپلیکیشن های متعدد

ساختمان ها، سازه ها و محوطه ها همگی نیازمند اپلیکیشن هایی هستند که در آنها می توانید سنسورهای مادون قرمز را برای جلوگیری از ورود عوامل بیگانه به کار ببرید.

سنسورهای مادون قرمز را می توان هم در محیط های بسته نصب کرد هم محیط های باز؛ زیرا می توانند عوامل بیگانه را در امتداد فواصل زیادی تشخیص دهند. این قابلیت موجب شده تا این دستگاه ها، ابزارهایی مقرون به صرفه برای محافظت از خانه ها، ساختمان ها و تسهیلات تجاری باشند.

انتخاب سنسورهای مناسب از اهمیت بالایی برخوردار است. به ویژه در فضاهای باز که در آنها آلارم های کاذب به دلیل شرایط آب و هوایی و وجود حیوانات، رایج است. آیا سنسوری که انتخاب کرده اید برای کاربری در فضای باز مناسب است؟ آیا این سنسور بدنه ای قدرتمند دارد تا بتواند در برابر عناصر بیرونی مقاومت کند؟ آیا تأییدیه هایی نظیر IP65 یا IP66 را  برای مقاومت در برابر نفوذ آب دارد؟

ثبت یک پاسخ