۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |
حفاظت پیرامونیمقالات

بازار سیستمهای حفاظت پیرامونی نیز با رشد مواجه است

سیستمهای تشخیص نفوذ و سیستم حفاظت پیرامونی (PIDS) از بخش های مهم و حساس راهکارهای حفاظتی به شمار می روند، به ویژه در مکانهای حساس. رشد بازار این سیستمها معمولاً ثابت و پایدار بوده و انتظار می رود در چند سال بعد نیز به همین منوال ادامه یابد.

طبق گزارشی از Marketsandmarkets، پیش بینی می شود که بازار سیستم حفاظت پیرامونی تا سال 2023 به ارزش 21.6 میلیارد دلار برسد. این رشد ناشی از افزایش تعداد نصب و راه اندازی سیستمهای نظارت تصویری و دیگر تجهیزات حفاظتی می باشد که موجب افزایش تقاضا برای دسترسی از راه دور به وسیله فناوریهای ابری و بی سیم شده است. دلیل دیگر این رشد مقررات و قوانین دولتها مبنی بر ارتقای حفاظت پیرامونی برای خنثی کردن حملات تروریستی و جلوگیری از نفوذ آنان به مراکز حساس بوده است.

از جمله بزرگترین بازارها برای حفاظت پیرامونی، آمریکای شمالی می باشد که در این محدوده کشورهای کانادا و ایالات متحده بالاترین تقاضا را دارند. با این حال، انتظار می رود آسیا و اقیانوسیه نیز شاهد رشد قابل توجهی در سالهای آتی باشند. رشد در منطقه آسیا و اقیانوسیه (APAC) به دلیل قوانین و مقررات وضع شده دولتی، توسعه زیرساختها و افزایش حوادثی است که منجر به بیشتر شدن نیاز به حفاظت پیرامونی شده است. منطقه خاورمیانه و آفریقا (MEA) نیز پیش بینی می شود با افزایش نرخ رشد سالانه نصب و راه اندازی تجهیزات حفاظت پیرامونی در سالهای پیشِ رو مواجه شوند.

حفاظت پیرامونی در بازارهای مختلف

امروزه اهمیت و لزوم تقویت حفاظت سایبری برای محافظت از زیرساختهای حساس در برابر حملات سایبری، بر کسی پوشیده نیست. با این وجود، اگرچه نیاز به حفاظت سایبری قدرتمندتر ضروری است، اما این مراکز باید موانع فیزیکی نیز داشته باشند تا از حملات فیزیکی به آنها نیز جلوگیری به عمل آید.

استوارت دوار، مدیر تولید در کمپانی Senstar به رشد روزافزون حضور صنایع مختلف در سیستم حفاظت پیرامونی و استفاده از فناوریهای این حوزه اشاره کرد. برای مثال، خدمات برق و الکتریسیته باید همواره شبکه برق ایمن و مطمئنی را فراهم کند. وی اظهار داشت: «این حساسیت نسبت به گذشته نیز بیشتر شده است؛ چرا که شاهد افزایش دغدغه ها در مورد حفاظت و حراست از تداوم کارکرد هستیم. تسهیلات باید در برابر حوادثی که می توانند منجر به خاموشی شوند مورد حفاظت قرار گیرند، چه این قطعی، ناشی از خرابکاری باشد یا سرقت تجهیزات و یا حتی حوادث تروریستی».

همچنین نگرانیهایی نیز در برخی صنایع در مورد حفظ اعتبار و آبروی مجموعه ها وجود دارد. اگرچه نگرانی اصلی از سرقت، بروز خسارتهای مستقیم است، اما مدیر تولید کمپانی Senstar یادآور شد که رضایت مشتری و شهرت و آبروی برند نیز نکته حائظ اهمیت هستند؛ محصولات به سرقت رفته را دیگر نمی توان به زودی به مشتریان تحویل داد و این موجب نارضایتی آنان خواهد شد.

راهکارهای حفاظت پیرامونی یکپارچه با نظارت تصویری

در مورد راهکارهای سیستم حفاظت پیرامونی یکپارچه شده با نظارت تصویری، استوارت دوار به بخش های تجاری و صنایع حساس اشاره کرد که این سیستمهای حفاظتی می توانند بیشترین سودمندی را برای آنها داشته باشند. وی تشریح کرد: «بسیاری از سایتها در این حوزه در ابتدا قصد راه اندازی تجهیزات حفاظت پیرامونی را نداشتند و سپس سنسورهای حفاظت پیرامونی را به تسهیلات خود افزودند. سیستمهای نظارت تصویری مجهز به ویدئوآنالیتیک پیشرفته مناسب برای فضاهای باز نیز می توانند حفاظت مجموعه را افزایش دهند».

در حالی که سیستمهای حفاظت پیرامونی معمولاً مناسب زیرساختهای حساس (مانند تأسیسات، نفت و گاز، فرودگاهها، مراکز دولتی، مرزهای ملی، صنایع نظامی و دفاعی، ندامتگاه ها، کارخانجات صنعتی و غیره) هستند، اما فهرست رو به افزایشی از بازارها و صنایع مختلف دیگر نیز وجود دارند که این راهکارها را اتخاذ کرده اند.

ثبت یک پاسخ