۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ |
RFIDمقالات

مدیریت بیمارستان ها در مبارزه با پاندمی کرونا با RFID

مدیریت بیمارستان ها ، به ویژه در شرایط کنونی و پاندمی کرونا کاری بسیار دشوار و پرچالش است. علاوه بر ارائه خدمات درمانی و پزشکی باکیفیت به بیماران، اقدامات مدیریتی بسیار دیگری را نیز باید مد نظر قرار داد. این مدیریت نیاز به کاغذبازی و فعالیت های کتبی فراوان دارد که گاهی می تواند بیش از حد خسته کننده شود. در دنیای امروز، زندگی بدون پیشرفت های فناوری، غیر قابل تحمل است. امروزه به لطف افزایش اتوماسیون و استفاده از فناوری RFID در فعالیت ها و کارها، اطلاعات بیمارستانی بر روی کاغذ دیگر مورد استفاده قرار نمی گیرند.

اتخاذ فناوری های آنالیز هوشمند کسب و کار، نقش میانجی را در ریشه کن کردن موانع انجام کار ایفا می کند و به بیمارستان ها اجازه می دهد تا روی ارائه مراقبت های پزشکی با کیفیت به بیماران متمرکز شوند. بهبود بخشیدن به کیفیت خدمات رسانی در بیمارستان ها، عملکرد کادر درمانی را ارتقا داده و درخواست های مشتریان برای دریافت خدمات درمانی را نیز افزایش خواهد داد ضمن اینکه اعتماد بیماران به مراکز بهداشت و درمان نیز بیشتر خواهد شد. با هدف ارائه درمانی به موقع، یکپارچه و کارآمد، بیمارستان ها بخش قابل توجهی از بودجه خود را صرف توسعه خدمات مدیریت کارآمد می کنند. این سرمایه گذاری، موجب رشد چشمگیر فرصت های متعدد برای مدیریت دارایی های بیمارستان می گردد.

کنترل پاندمی با RFID

پاندمی کرونا چالش های بی سابقه ای را برای ارائه دهندگان خدمات بهداشت و درمان به وجود آورده است. این مراکز، با توجه به گسترش روزافزون ویروس کرونا با افزایش چشمگیر تعداد بیماران مواجه هستند. در نتیجه با توجه به محدود بودن تعداد دستگاه تنفس، ماسک جراحی، هواکش، تخت و سیستم های مانیتورینگ بیمار، چالش هایی به وجود می آید. علاوه بر این، تسهیلات بهداشت و درمان به قطب های انتقال و انتشار هر چه بیشترِ کروناویروس مبدل شده اند و بیماران غیرکرونایی و پزشکان نیز در خطر ابتلا به ویروس قرار می گیرند.

متعاقباً ارائه دهندگان خدمات بهداشت و درمان روز به روز بیشتر به درمان بدون تماس روی می آورند. بنابراین، بیمارستان ها سرمایه گذاری های خود را در بخش هوش مصنوعی و نرم افزارهایی نظیر سیستم های تشخیص فرکانس رادیویی (RFID) معطوف می کنند تا شرایط بیمار را به شکلی کارآمد و کم خطرتر مدیریت و دنبال کنند. سیستم های RFID مانیتورینگ و نظارت زنده و آنی بر شرایط را به وسیله یک لنز مَجازی مقدور می سازند، تا پرسنل بیمارستان بتوانند فاصله گذاری اجتماعی را حفظ کرده و در نتیجه احتمال آلوده شدن به ویروس را کاهش دهند. یک مچ بند به هر بیمار و نیز به تمامی پزشکان، پرستاران و سایر کارکنان بیمارستان داده می شود که اجازه می دهد تا سیستم مرکزی همه آنها را نظارت کند.

پذیرش بیمار در مراکز آزمایش از راه دور ساده سازی می شود

با افزایش سریع تعداد بیماران کرونا ، حفظ رکورد و ثبت اینکه چه کسانی برای درمان پذیرش شده اند، کاری مشکل و پر زحمت شده است. سیستم های RFID این بار و زحمت را بر روی تسهیلات تست از راه دور با توجه به ورود داده های بیمار انداخته است. RFID در این مورد با برقراری امکان استفاده از موبایل برای ثبت اطلاعات بیمار و تکمیل پرسشنامه غربالگری، به کادر درمان کمک می کند. این فناوری به پرسنل مربوطه کمک می کند تا گواهینامه رانندگی بیمار را از طریق پنجره اتومبیل وی اسکن کنند، در نتیجه ارتباط بیمار با نگهبان به حداقل ممکن می رسد و توان عملیاتی را افزایش خواهد داد.

به علاوه، این اپلیکیشن قادر به ردیابی فرآیند تست کرونا از مدیریت و جمع آوری نمونه تا حمل و نقل و اعلام نتیجه می باشد، و همزمان برچسب های لوله آزمایش قابل چاپ و بارکدهای قابل اسکنی را ارائه می کند که می توان از آنها برای بازیابی بیمار و وارد کردن داده ها استفاده کرد. اپلیکیشن های RFID به متخصصان بهداشت و درمان در چاپ کردن برچسب های موبایلی QR کد برای بیماران نیز کمک می کند و به آنها اجازه می دهد تا نتایج خود را اسکن و بازیابی کنند. این نتایج، پایه و اساسی برای مرحله بعدی درمان فراهم می آورد و اطلاعات مرتبط دیگری را از تسهیلات غربالگری در اختیار متخصصان قرار خواهد داد.

ایمنی پرسنل، برای تضمین ارائه خدمات مناسب

کارکنان بیمارستان، شامل پرستاران، پزشکان، سرپرستان و جراحان، سرمایه های مهمی در مراکز بهداشت و درمان به شمار می روند. بنابراین محافظت از منافع آنان نیز بسیار حائظ اهمیت است. تنها اگر کارگران احساس ایمنی و امنیت کنند می توانند از بیماران به خوبی مراقبت و نگهداری کنند. بیشتر بیمارستان ها در سراسر جهان، ایمنی پرسنل را به شدت با اهمیت می دانند.

بر اساس گزارشی منتشر شده از مؤسسه بیمارستانی ایالات متحده در سال 2017، بیمارستان ها در سرتاسر ایالات متحده حدود 2.7 میلیارد دلار برای محافظت از پرسنل خود در برابر مشکلات مربوط به خشونت جامعه هزینه کردند. این صرف هزینه، در پاسخ به افزایش حوادث حملات خشونت آمیز در مراکز درمانی بوده است. بیماران، چندین کارگر و پرسنل در بیمارستان ها را مورد اهانت و حملات فیزیکی و کلامی قرار داده اند. تعدادی از کارکنان نیز حین انجام وظیفه در بیمارستان، مورد حمله قرار گرفته اند.

ثبت یک پاسخ