۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ |
خانه هوشمندمقالات

هوشمند کردن روشنایی و صدا در خانه ها

برای هوشمند سازی خانه، پیشنهاد می شود که به روزرسانی و ارتقای تمامی اجزای خانه به صورت یک باره انجام نشود. می توان پروژه های هوشمندسازی را قدم به قدم و در مراحل گوناگون اجرا کرد؛ به ویژه در مورد روشنایی و صدا در خانه. بر اساس نیاز و بودجه تان می توانید انتخاب کنید که از کجا شروع کنید و اینکه چه بخش هایی از خانه را می خواهید هوشمند کنید. می توانید از یک اتاق کوچک خانه آغاز نموده و بعد به تدریج به سراغ بقیه قسمتهای خانه بروید. گزینه ها و فناوریهای خانه هوشمند بی نهایت و تمام نشدنی هستند.
روشنایی

اتوماسیون و هوشمند سازی کنترل های روشنایی مزایای بسیاری را به همراه دارد؛ از جمله راحتی، صرفه جویی در مصرف انرژی، طراحیِ به روز و کنترل بیشتر.

برای هوشمندسازی روشنایی خانه، گزینه های متعددی وجود دارد، از جمله لامپ های روشنایی متصل به Wi-Fi که به شما امکان تغییر میزان و رنگ نور را با استفاده از اپلیکیشنی در موبایلتان می دهد. زمانی که تعداد چراغ های قابل کنترل را در خانه یا محل کارتان بیشتر می کنید، می توانید از سوییچ های چند دکمه ای استفاده کنید که به شما گزینه های متعددی برای روشن کردن هر چراغ می دهند. برای مثال کیپد شما ممکن است دکمه ای داشته باشد که مخصوص فعال کردن حالت «فیلم در شب» باشد و چراغ ها را کم نور می کند. دکمه دیگری برای حالت «بیداری» باشد و به تدریج خانه را روشن نماید، یا اینکه دکمه «سرگرمی» در آن مشاهده شود که چراغ های به خصوص هماهنگ با موزیک را فعال کند.

اتوماسیون روشنایی و حفاظت بیشتر

برای مقاصد ایمنی و حفاظتی، مصرف کنندگان در دنیای امروز ترجیح می دهند از راه دور به کنترل های روشنایی دسترسی داشته باشند، تا بتوانند زمانی که خانه نیستند چراغ ها را خاموش یا روشن کنند. همچنین می توانید تک تک چراغ ها را روی حالتی تنظیم کنید که وقتی درب آن اتاق باز می شود روشن شوند، بنابراین دیگر مجبور نیستید در جایی از خانه راه بروید که تاریکی مطلق است.

در مورد استفاده از روشنایی طبیعی در خانه تان، چرا این کار را نیز راحت تر نکنید؟ یکی دیگر از فناوری های جدید، سایه های اتوماتیک است که به شما اجازه می دهد تا نور طبیعی را در هر اتاق از خانه هوشمندتان کنترل کنید. نه تنها می توانید آنها را تنها با یک دکمه، فرمان صوتی یا RFID، بیشتر یا کمتر کنید، بلکه صحنه های روشنایی مختلفی را به انتخاب خودتان در زمان های مختلفی از روز می توانید تنظیم نمایید.

زمانی که تمامی دستگاه هایتان به شکلی هماهنگ قابل اتصال به شبکه باشند، گزینه های قابل برنامه ریزی بی پایان هستند و سوییچ های روشنایی قابل تنظیم با توجه به سلیقه شما خواهند بود تا طراحی زیبای خانه شما را حفظ کنند.

صدا

سیستم صوتی مناسب، جنبه مهم و کلیدی دیگری برای بسیاری از ساکنین هنگام طراحی خانه هوشمندشان، به شمار می رود. مشابه کنترل های روشنایی می توانید با یکپارچه سازی سیستم صوتی از یک اتاق خانه شروع کنید و سپس هوشمندسازی را به بقیه قسمت های خانه ببرید.

آیا به موسیقی علاقمند هستید؟ فناوری صوتی خانه هوشمند می تواند تمامی دستگاه های صوتی شما را در یک اپلیکیشن کنترل با کاربری آسان ترکیب کند تا از طریق بلندگوها در هر اتاق خانه و حتی بیرون از آن پخش شوند. می توانید آنچه می خواهید گوش دهید و اتاقی که می خواهید موسیقی در آن پخش شود را انتخاب کنید. اگر در آشپزخانه مشغول آشپزی هستید، می توانید یک لیست پخش به خصوص، آهنگ یا هنرمند مورد نظرتان را روشن کنید. اگر اعضای خانواده یا دوستانتان نیز در کنارتان هستند، می توانید ژانر موسیقی به خصوصی را در حیاط پشتی پخش کنید، در حالی که مثلاً در اتاق بازی، موزیک متفاوتی در حال پخش است. با یکپارچه سازی صوتی خانه هوشمند، هر کاری تنها با فشار دادن یک دکمه از موبایلتان یا تنها با یک فرمان صوتی، امکان پذیر می شود.

هنگامی که تصمیم دارید روشنایی و صدا را در خانه تان هوشمند کنید، لازم است به یک متخصص در این حوزه مراجعه کنید؛ زیرا فرد متخصص می تواند این اطمینان را به شما بدهد که تمامی دستگاه هایتان هماهنگ با هم کار می کنند و کل فرآیند بدون وقفه و قطعی انجام می شود. همچنین لازم است محصولاتی متناسب با اهداف و نیازهایتان انتخاب کنید تا در خانه آرامش و سرگرمی های مد نظرتان را داشته باشید.

ثبت یک پاسخ