۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |
سیستم های یکپارچهمقالات

کدام فناوریها در نیمه دوم سال 2020، حفاظت را متأثر می کنند؟

نیمه اول سال 2020 سرشار از اتفاقات عجیب بود که بسیاری از آنها تأثیرات مستقیمی روی بازار حفاظت فیزیکی داشت. پاندمی COVID-19 چالش های بی شمار جدیدی را به وجود آورد و بازار حفاظت فیزیکی، اتخاذ راهکارها و فناوری هایی همچون دوربین های حرارتی و سیستم های کنترل دسترسی را برای مواجهه با این چالش ها پیشنهاد کرد. در نیمه دوم سال 2020، امیدوار هستیم که به وضعیت عادی بازگردیم، حتی اگر این وضعیت عادی، شرایط جدیدی داشته باشد. به هر حال، فناوری همچنان نقش مؤثری را ایفا می کند. در این مطلب تعدادی از کارشناسان صنعت حفاظت به این سؤال پاسخ داده اند: کدام فناوریها در نیمه دوم سال 2020، بیشترین تأثیر را روی صنعت حفاظت می گذارند؟
Christian Morin (کریستین مورین) از کمپانی Genetec

پاندمی جهانی کرونا تغییرات سریعی را در صنعت ما ایجاد کرد؛ زیرا مردم مجبور شده اند به سرعت فناوریهای جدید را اتخاذ کنند تا به کار خود ادامه دهند و این شرایط تا پایان سال 2020 نیز ادامه خواهد داشت. چند سال پیش، انتقال اجتناب ناپذیر به فضای ابر رخ داد. اما امروزه دورکاری نیازمند راهکارهایی است که کارکنان می توانند از هر جا به آن دسترسی یابند. منعطف بودن این نرم افزارهای با دسترسی آسان، ارزش بالای این فناوریها را نشان می دهند. ما همچنین می بینیم که مشتریان از فناوریهای موجود استفاده هوشمندانه می کنند تا وظایف جدیدشان برای چالش های جدید ناشی از پاندمی را انجام دهند.

Greg Schreiber (گرگ شریبر) از کمپانی Boon Edam

بدون شک COVID-19، امسال بزرگترین عامل اثرگذار در صنعت حفاظت بوده است. کاربران نهایی خواستار آن هستند تا سیستم های حفاظتی و کنترل دسترسی خود را با سیستم های بدون تماس جایگزین کنند تا احتمال انتشار ویروس را به حداقل برسانند. خوشبختانه امروزه فناوری های بیومتریک مجاورتی وجود دارد که می توانند کاملاً بدون نیاز به تماس مستقیم، افراد را احراز هویت و ورود آنان را کنترل نمایند. همچنین بسیاری از ساختمان ها درب های چرخشی دارند که حالا مدیران مجموعه ها می توانند این محصولات را ارتقا دهند و آنها را به درب های ورودی چرخشی بدون تماس، اتوماتیک و کم مصرف ارتقا دهند. متأسفانه، اپراتورهای اتوماتیک به گونه ای طراحی شده اند که عملکرد کندی دارند. این درب ها در برخی موارد ممکن است 8 تا 10 ثانیه باز بمانند و خطر عبور غیر مجاز به همراه افراد مجاز را افزایش دهند.

Per Björkdahl (پر بیورکدال) از مؤسسه ONVIF

در موقعیت کنونی، صنعت حفاظت سخت مشغول یادگیری برای ارائه راهکارهایی متناسب با پاندمی کرونا است. ما مسلماً شاهد تغییر روز افزون اولویت ها به سمت اسکنرهای اندازه گیری دمای بدن و دیگر فناوری های مشابه هستیم. بدین ترتیب ویدئوآنالیتیک با شتاب بیشتری پیشرفت می کند تا این انتظارات را برآورده سازد. همچنین فناوری های هوشمند دیگری طراحی شده اند تا کارهای مؤثر و مهم را در سناریوهای گوناگون اتوماتیک سازد. در نتیجه سرمایه گذاری در بخش آنالیتیک افزایش می یابد، چرا که مردم به دنبال راهکارهایی متناسب با شرایط به وجود آمده و مقرون به صرفه هستند.

Daniel Gundlach (دنیل گاندلچ) از کمپانی FLIR

از آنجا که مشاغل، برای مقابله با پاندمی COVID-19 پروتکل های جدیدی وضع می کنند، تقاضا برای دوربین های حرارتی به منظور غربالگری دمای بدن بسیار افزایش یافته است. تنها کمپانی FLIR در سه ماهه اول سال 2020، مبلغ 100 میلیون دلار دوربین حرارتی را در پروژه هایی با هدف اندازه گیری دمای بدن به فروش رساند و در سه ماهه دوم سال، شاهد افزایش چشمگیر نصب و راه اندازی دوربین های حرارتی مان در تسهیلات حساسی همچون کارخانجات General Motors بوده ایم. فناوری حرارتی، هم اکنون یک فناوری رایج سال در صنعت حفاظت است. از آنجا که ارائه دهندگان بیشتری وارد بازار فناوریهای حرارتی می شوند، برای مشتریان، تشخیص دوربین های استاندارد و کارآمد از میان سایر دوربین ها، حساسیت بیشتری پیدا می کند.

خلاصه

هیچ عاملی همچون یک پاندمی جهانی نمی توانست اینگونه صنعتی مانند صنعت حفاظت را تحت تأثیر قرار دهد. با این حال، برای مدیریت و کنترل تمامی اثرات در نیمه اول سال 2020، فرصت ها و فناوریهای بسیاری وجود دارد که بتوانیم روش های جدید استفاده از آنها در این دنیای متغیر را بیابیم. تغییر نیازها، سرآغاز تغییر فناوریها است؛ اگرچه فناوریهای رایج کنونی در راستای محاسبات ابر، سیستم های کنترل دسترسی و ویدئوآنالیتیک مبتنی بر هوش مصنوعی که هم اکنون در دسترس هستند، مناسب و پاسخگوی شرایط کنونی به نظر می رسند. به کمک این فناوری ها، بازار حفاظت فیزیکی که در نیمه اول سال 2020 برای بقا تلاش می کرد، در نیمه دوم سال می تواند شکوفا شود.

ثبت یک پاسخ