۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |
مقالاتنظارت تصویری

اهمیت نصب صحیح دوربین مداربسته شمارش افراد

فناوری شمارش افراد که در آن یک دوربین یا سنسور، تعداد افرادی که در یک محدوده مشخص تردد می کنند را می شمارد، می تواند برای مصرف کنندگان در حوزه های مختلف مناسب باشد. با این حال، برای دستیابی به بهترین نتیجه نصب صحیح دوربین ضروری است. برای تعداد زیادی از مراکز مصرف کننده، شمارش مراجعینی که به مجموعه وارد یا از آن خارج می شوند ضرورت دارد. با این کار، آنان به هوش تجاری دست می یابند که برای بهبود عملکرد و کارآیی شان به آن نیاز دارند. در این مورد دوربین مداربسته شمارش افراد می تواند بسیار کمک کننده باشد.
فروشگاه ها، رایج ترین متقاضیان دوربین شمارشگر افراد

در میان بازارهای مصرف کننده ای که می توانند از مزایای سیستم های شمارش افراد بهره مند شوند، فروشگاه ها بیشتر از سایرین به این فناوری نیاز دارند؛ چرا که با کمک آن، صاحبان فروشگاه و فروشندگان می توانند متوجه شوند در هر روز چند نفر، از فروشگاهشان دیدن می کنند. اینگونه آنان می توانند استراتژی های مارکتینگ و فروش را به کار بگیرند و تعداد پرسنل را مطابق با آن افزایش یا کاهش دهند.

کمپانی RetailNext در مطلبی اظهار داشت: «شمارش افراد، اقدامی ضروری برای پی بردن به تعداد خریدارانی است که به فروشگاه وارد می شوند و مکانهایی از فروشگاه که بیشتر بازدید می کنند. بدون این اطلاعات، فروشگاه شما ممکن است دچار رکود شده و تا زمانی که مدیران متوجه آن نشوند، در آن وضعیت باقی بماند. یک سیستم اثربخشِ شمارش تردد می تواند داده های مورد نیاز برای خدمات رسانی بهتر به مشتریان و افزایش فروش مورد نیاز را ارائه کند».

با این حال، شمارش افراد کاری فراتر از ارتقای درآمد و عملکرد انجام می دهد. به ویژه این روزها با شیوع کروناویروس، مجموعه های مصرف کننده در سراسر جهان به قوانین و مقرراتی نیاز دارند تا مراجعین و مشتریان را در بالاترین حد ممکن نگاه دارد. اینجا است که سیستم های شمارش افراد وارد عمل می شوند.

مزایای نامبرده باعث شده تا فناوری شمارش افراد با رشد چشمگیری مواجه شود. به گفته Global Market Insights، انتظار می رود سیستم شمارش افراد از 900 میلیون دلار ارزشی که در سال 2018 داشته، تا سال 2025 به 2 میلیارد دلار برسد.

تنظیم صحیح دوربین های شمارش افراد

انواع متعددی از سیستم های شمارشگر افراد وجود دارد، مانند شمارشگرهای مدت پرواز (ToF) و شمارشگرهای مبتنی بر مادون قرمز. اما سیستم های شمارش افراد مبتنی بر ویدئو، دوربین های شبکه و نرم افزارهای شمارش افراد را ترکیب می کند تا مزایای ویژه ای را ارائه نماید، همچون توانایی فیلتر کردن اشیا و سایر مواردی که غیر انسان هستند، مانیتورینگ از راه دور و تغییر وضعیت به حافظه محلی در صورت تمام شدن باتری.

برای اینکه سیستم شمارش افراد بر اساس ویدئو به شکلی مؤثر عمل کند، نصب صحیح لازم است. بر اساس مطلبی که از ACTi منتشر شده بود، در زیر نکاتی ارائه شده که برای نصب درست و اصولی یک دوربین شمارش افراد لازم هستند.

  • دوربین را مستقیماً بالای محل رفت و آمد افراد قرار دهید.
  • دوربین را نچرخانید.
  • اگر سرامیک کف یا شیشه پنجره انعکاس نور ایجاد می کنند، پیشنهاد می شود از پوششی مات برای کف و پنجره یا یک فرش ساده در حوزه تشخیص سیستم استفاده کنید.
  • اطمینان حاصل کنید که درب ها در خط تشخیص دوربین، باز نمی شوند.

همچنین نوردهی مناسب برای کمک به عملکرد صحیح سیستم، ضروری است. در مطلبی که توسط کمپانی Synology منتشر شده، سطح نور مناسب، بالای 300 لوکس است؛ زیرا در تصاویر تاریک، تشخیص افراد در حال حرکت مشکل خواهد بود.

Synology همچنین در مورد نوردهی محیط نکات زیر را ارائه کرده است:
  • از تابش مستقیم نور خورشید در محدوده تشخیص دوربین جلوگیری کنید. نور مستقیم می تواند رگه هایی در تصاویر ایجاد کند و کیفیت تصویر را تحت تأثیر قرار دهد.
  • اشیایی که درخشان و براق هستند مانند چراغ های نئونی را از محدوده بردارید.
  • از نوردهی ناپایدار استفاده نکنید. حرکات در محدوده های تاریک تر ممکن است به درستی تشخیص داده نشود.
  • منابع نور نا متقارنی را که سایه ایجاد می کنند را حذف کنید. سایه می تواند شکل مشخصات انسانی را تار و مبهم کند.
  • رنگ نور را مطابق با محیط های واقعی تنظیم کنید تا مو را به وضوح از لباس ها تشخیص دهد. اگر رنگ مو و بدن افراد بسیار شبیه به هم باشد، ممکن است به آسانی تشخیص داده نشوند.

ثبت یک پاسخ