۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |
مقالاتنظارت تصویری

چگونه ویدئوآنالیتیک جهان را متحول می کند؟

محافظت از افراد و اموال همیشه اولویت اصلی در صنعت حفاظت محسوب می شود، اما این صنعت در حال گذار به مقوله ای فراتر از تنها ایجاد فضایی امن است. اینترنت اشیا و افزایش قابلیت اتصال، نقش دستگاه های حفاظتی را تغییر داده و گسترش می دهند. این تغییرات، با افزایش تعداد دستگاه های حفاظتی هوشمند همچون دوربین های IP مجهز به ویدئوآنالیتیک امکانپذیر شده است. ویدئوآنالیتیک، فناوری ارزشمندی است که یکپارچه سازان می توانند به عنوان روشی برای حل مسائل حفاظتی که در گذشته قابل حل نبودند به مشتریانشان ارائه کنند. فناوری به سرعت در حال پیشرفت است و اجازه می دهد تا دوربین های نظارت تصویری فراتر از کاربردهای حفاظتی مورد استفاده قرار گیرند؛ بنابراین روش های جدیدی برای یکپارچه سازان به وجود آورده تا کسب و کار خود را گسترش دهند.
ویدئوآنالیتیک فراتر از حفاظت

دوربین نظارت تصویری هوشمند، دیگر یک سیستم غیر فعال نیست که فقط شاهد وقایع باشد و آنها را ضبط کند. در این سیستم ها معمولاً تنها 10 درصد از داده های ویدئویی مورد استفاده قرار می گیرند.

با پیشرفته تر شدن دقت ویدئوآنالیتیک، دوربین های نظارت تصویری دیگر به فناوری های آنالیتیکی مجهز شده اند که می توانند به کاربران در مدیریت و ارزشمندتر کردن مقادیر زیاد داده کمک کنند. این فناوری مانند یک دستیار خستگی ناپذیر در داخل سیستم عمل می کند که داده های مربوط به هر اتفاقی که می افتد را در هر صحنه، به ثبت می رساند.

در دنیای امروز که اتصال روز به روز بیشتر می شود، دوربین حفاظت ویدئویی هوشمند، سنسور همه کاره ای است که به فناوری های دیگر اجازه می دهد تا این داده های ارزشمند را تفسیر کنند و در نهایت حفاظت، ایمنی و هوش کسب و کار را در سطح جدیدی ارائه نمایند و امکان استفاده از از حدود 100 درصد از داده های ویدئویی را فراهم سازند.

این فناوری هوشمند، داده ها را ثبت می کند و آنها را در اختیار راهکارهایی قرار می دهد تا آنها را از چندین دستگاه جمع آوری و سپس تفسیر کنند و اطلاعات ارزشمندی را ارائه دهند. در نتیجه، هوشمندی، راهکارهای مبتنی بر داده ها را بر اساس حفاظت، فعال می کند. با این راهکارها، یکپارچه سازان می توانند هزینه های کلی مصرف کنندگان و بازگشت سرمایه شان را با قابلیت افزایش کارآیی، کاهش هزینه ها و ایجاد فرصت های کاری بیشتر با درآمد بیشتر بهبود بخشند.

اجرای ویدئوآنالیتیک
مدیریت پارکینگ:

دوربین های هوشمند می توانند به سازمانهای بزرگ یا برنامه ریزان شهری کمک کنند تا فضای پارکینگشان را مورد نظارت قرار دهند. در محوطه های پارکینگ، دوربین ها می توانند تعداد جای پارک های خالی را بشمارند، آنها را دسته بندی کنند، مانند بخش مخصوص معلولین یا وسایل نقلیه برقی، ورود و خروجشان را دنبال کرده و این داده ها را به سیستم های مدیریت پارکینگ و ویدئو بسپارند؛ بدون نیاز به استفاده از سنسورهای متعدد. به اشتراک گذاری این اطلاعات و موقعیت های مکانی پارکینگ به صورت یک پیام می تواند به افراد در یافتن سریع تر جای پارکشان کمک کرده، کارآیی را بهبود بخشیده و تولید گازهای گلخانه ای را کاهش دهند.

علاوه بر این، مدیران شهرها یا پارکینگ ها می توانند از یادگیری ماشین برای تعیین مدت زمانی که وسیله نقلیه در پارکینگ می ماند استفاده کنند و در صورتی که آن وسیله نقلیه بعد از گذشت زمان مشخص باز هم آنجا بود، هشدار داده می شود. این فناوری به ویژه در پارکینگ های حاشیه فرودگاه ها کاربردی است؛ چرا که برخی مسافران اتومبیل خود را پارک کرده و به سفر می روند، در حالی که زمان پارک وسیله نقلیه در این پارکینگ ها ممکن است محدود باشد. ویدئوآنالیتیک همراه با یادگیری ماشین می تواند پس از تشخیص، نیروهای پلیس را مطلع کند که وسایل نقلیه بیش از مدت زمان تعیین شده در اینجا مانده اند. یادگیری ماشین به ویدئوآنالیتیک این قابلیت را می دهد تا دقیق تر عمل کند؛ چرا که می تواند اشیا و موقعیت ها را در صحنه ای که توسط کاربر تعریف شده است، شناسایی کند.

راه ها و جاده ها:

دوربین های هوشمند با تشخیص خودکار تصادف و دریافت تأییدیه برای متوقف کردن اتومبیل ها، صف های خودروها در خروجی ها، خودروهایی که در مسیر اشتباه حرکت می کنند، مشاهده اشیا در جاده (همچون محموله گم شده) و سایر رویدادهای ترافیکی می توانند هشدار خطر در جاده را ارسال کرده و اینگونه ایمنی را افزایش دهند. سنسورهای ویدئویی نیز می توانند اشیا را به عنوان خودروها، کامیون ها، دوچرخه ها و پیاده روها دسته بندی کرده و سرعت و جهت حرکتشان را تشخیص دهند؛ بنابراین دائماً در حال جمع آوری داده های آنی هستند. مدیران برنامه ریزی ترافیک شهری و مهندسان ارشد ترافیک به کمک این اطلاعات ارزشمند می توانند الگوهای جریان ترافیک را روی شبکه های جاده ای آنالیز کنند تا سیاست های جدیدی که منجر به تردد کارآمدتر و امن تر می شود را به اجرا درآورند.

فرودگاه ها:

یادگیری ماشین همچنین می تواند دوربین های هوشمند را قادر به جمع آوری داده ها در محیط های حمل و نقل کنترل شده ای همچون فرودگاه ها سازد؛ در این مکان ها آگاهی از جریان ترافیک و وضعیت هواپیما امری ضروری است. داده های جمع آوری شده می توانند شامل اطلاعاتی در مورد تعداد هواپیماهای پارک شده در ترمینال، زمان بارگیری چمدان ها یا زمان سوختگیری هواپیما باشد. این اطلاعات برای سرعت بخشیدن به فعالیت های مسافران و هواپیماها، بهبود کارآیی در هواپیما و کاهش هزینه های ایرلاین ها مفید است.

از آنجا که تعداد وسایل نقلیه متصل به اینترنت روز به روز بیشتر می شود، یکپارچه سازان باید پیش بینی کنند که این رشد چگونه نیازها و ترجیحات مصرف کننده را تغییر خواهد داد. افزایش نقش سیستم های حفاظتی فراتر از روش های استاندارد، راهکارهای طراحی شده در مورد نیازهای واقعی کاربران را قادر می سازد تا چالش های موجود در سازمان ها و کسب و کارهایشان را برطرف سازند.

ثبت یک پاسخ