۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ |
مقالاتنظارت تصویری

انواع دوربینهای تب سنج در دوران کرونا

یک دوربین تب سنج با قابلیت تصویربرداری حرارتی، دستگاه اندازه گیری دمای بدن مؤثری برای تشخیص افرادی است که تب دارند. این نوع نظارت می تواند روشی سریع در مکانهای شلوغی مانند فرودگاه ها، بیمارستانها، ادارات و غیره باشد.

استفاده از یک راهکار غربالگری بدون نیاز به تماس، یکی از تدابیر جدید است تا افرادی که تب دارند را شناسایی کنیم. این روش تشخیص برای غربالگری اولیه افراد بیمار طراحی شده است. سپس می توان این افراد را جدا کرده و برای ارزیابی سایر علائم، تجهیزات پزشکی را به کار برد. در این صورت، زمان تست دستی و خطرات مربوط به ایمنی افراد کاهش می یابد.

راهکار غربالگری دمای بدن مربوط به تولیدکنندگان مختلف، با انواع متعدد محصولات و اپلیکیشن های خود، برای تشخیص دمای سطح پوست افراد طراحی شده است. هدف این محصولات و راهکارها، غربالگری اولیه سریع و ایمن در مکانهای عمومی است. این راهکار در موقعیتهای گوناگونی قابل کاربرد می باشد.

علاوه بر این، کارآیی و هزینه نیز برای کاربران حائظ اهمیت هستند. حال بهترین راهکار با توجه به نیازمندیهای کاربران چیست؟

غربالگری دما با راه اندازی سریع

برای اماکن پر ترددی نظیر ترافیک شهری (ایستگاه قطار، ایستگاه اتوبوس، مترو، فرودگاه و غیره)، ساختمانها (مانند مدارس، پارکهای صنعتی، ادارات، مراکز خرید و غیره)، می توان از یک سیستم اندازه گیری دمای موقتی استفاده کرد. دستگاه های مختلفی را می توان به صورت مجزا و سریع، راه اندازی نمود (از جمله دوربینهای ترموگرافیک، دوربینهای ترموگرافیک دستی، درب های دتکتور فلزی و غیره). این غربالگری دما با راه اندازی سریع، مقرون به صرفه و کاربردی است. همچنین فرآیند راه اندازی و تفکیک و جداسازی اجزای آن در پایان پروژه آسان و راحت خواهد بود.

غربالگری دما با کنترل دسترسی

در شرکتها، مدارس و دانشگاه ها، کارخانجات و سایر فضاهای بسته، پایانه غربالگری دمای تب سنج بدون نیاز به تماس را می توان مورد استفاده قرار داد. ماهیت بدون نیاز به تماس این دستگاه، دسترسی را آسانتر و ایمن تر می کند. استفاده از این پایانه برای غربالگری دما در دراز مدت همراه با فناوری کنترل دسترسی در انواع ساختمانهای پر تردد مناسب است.

غربالگری دما به صورت سیار

راهکار اندازه گیری دمای بدن به صورت سیار نیز می تواند یک برنامه بازرسی دستی به شمار رود. این راهکار را می توان به سرعت در شرایط اضطراری، در مقابل دربهای ورودی و خروجی به کار برد؛ برای مثال در رویدادهای خارجی، سایتهای ساختمانی یا پاسگاه ها. همچنین برای بازرسی سریع در خروجی ها، کابین ها و موتورخانه ها به کار می رود.

علاوه بر موارد نام برده، دوربین های بولت ترموگرافیک نیز می توانند به غربالگری دمای چندین نفر به صورت همزمان بپردازند. این دوربین ها می توانند تشخیص کارآمد را در مکانهای شلوغ و پر تردد بهبود ببخشند.

ترکیب دوربین حرارتی و دوربین تشخیص چهره

همچنین برای مناطقی که در آنها پوشیدن ماسک توسط مردم الزامی است، راهکار هایی نیز ارائه شده اند. این محصولات و راهکارها می توانند علاوه بر اندازه گیری دمای بدن افراد با دوربین حرارتی، به تشخیص چهره نیز بپردازند. این دوربین قابلیت تشخیص همزمان 30 الی 40 نفر در ثانیه را دارد. این سامانه با ترکیبی از یک دوربین حرارتی و دوربین تشخیص چهره، مجموعه کاملی از قابلیتهای تشخیص دمای بدن افراد به همراه تشخیص چهره را به مصرف کنندگان ارائه می دهد. همچنین وضعیت ماسک زدن افراد را نیز نشان می دهد.

محصولات غربالگری دما به عنوان تب سنج، هم اکنون در فرودگاه ها، بنادر، ادارات و مکان های دیگری در سراسر جهان که مردم تردد می کنند به کار می روند. این محصولات، غربالگری سریع و مؤثری را به منظور حفظ ایمنی عمومی و کمک به مدیریت بهداشت عمومی برای مقابله با ویروس کرونا انجام می دهند.

ثبت یک پاسخ