۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |
مقالاتنظارت تصویری

VSaaS برای سیستم نظارتی شما مناسب تر است یا NVR ؟

سیستم های ضبط و پردازش ویدئوی دوربین مداربسته NVR و VSaaS هر دو دارای معایب و مزایای خاص خود هستند. در این مطلب به این موضوع می پردازیم که هر کدام از این سیستم ها برای چه نوع مصرف کنندگانی مناسب تر و بهتر هستند، سیستم VSaaS تا چه حد مقرون به صرفه است و چگونه بین این دو سیستم، دست به انتخاب بزنیم.

در ساختار NVR، بیشتر تجهیزات از جمله NVR و حافظه، در داخل سایت کاربر قرار دارند، در حالی که در VSaaS بیشتر فرآیندهای پردازش و ذخیره سازی ویدئو، در فضای ابری اتفاق می افتد که کاربر بابت آن ماهانه، هزینه پرداخت می کند. NVR و VSaaS به دلیل ماهیت متفاوتی که دارند، برای انواع مختلفی از پروژه ها مناسب هستند.

NVR برای چه کسانی مناسب تر است؟

ساختار NVR برای سازمان های متوسط تا بزرگی مناسب است که معمولاً می توانند هزینه بیشتری بابت خرید تجهیزات اولیه و استخدام پرسنل IT پرداخت کنند. Nicholas Yap (نیکولاس یاپ)، مدیر ارشد اجرایی کمپانی ICD Security Solutions اظهار داشت: «این شرکت ها قدرت خرید مداوم تجهیزات شبکه را دارند و می توانند ارتباطاتی با ارائه دهندگان خدمات IT برقرار کنند».

پروژه هایی که تعداد دوربین بیشتری دارند نیز می توانند از مزایای NVR بهره مند شوند، زیرا انتقال ویدئو از تمامی دوربین ها به ابر، هزینه بر بوده و فضای زیادی نیز اشغال می کند. Michael A. Silva (مایکل آ سیلوا) مدیر کل کمپانی Silva Consultants خاطرنشان کرد: «NVR برای کاربران یا شرکت هایی مناسب است که تعداد زیادی دوربین متمرکز در یک سایت واحد دارند. مانند دانشگاه ها، کارخانجات، بیمارستان ها و مدارس».

در نهایت، NVR شاید برای کاربرانی که از نظر قانونی مجاز به انتقال ویدئو به فضای ابری نیستند یا کسانی که اتصال اینترنت آنان ضعیف است، گزینه مناسب تری باشد.

VSaaS برای چه کسانی مناسب تر است؟

مدل VSaaS برای مشاغل کوچک تر با مهارت IT کمتر و نیز بودجه محدودتر برای کار، گزینه ایده آل تری به شمار می رود. Rémy Javelle (رمی جاول)، مدیر تولید جهانی برای راهکارهای رکوردینگ در کمپانی Axis Communications یادآور شد: « VSaaS مناسب سایت های کوچک تر با تعداد دوربین کمتر است که در آن حجم داده های منتقل شده به ابر کم باشد، و یا هر سایتی که داده هایی با نرخ بیت پایین می گیرد (رزولوشن پایین، نرخ فریم کم). انتقال داده ها به فضای ابری معمولاً مقرون به صرفه است و برای کمپانی های با بودجه محدود مناسب خواهد بود».

Fabliha Chowdhury (فابلیها کوداری)، مدیر مارکتینگ محصول استراتوکاست در کمپانی Genetec اظهار داشت: « این شیوه برای کسب و کارهای کوچک و متوسط با نیازهای مانیتورینگ ابتدایی ایده آل است که به دنبال یک سیستم مدیریت ویدئو (VMS) برای کمتر از 10 دوربین هستند».

هنگام انتخاب بین NVR و VSaaS چه نکاتی را باید در نظر بگیریم؟

هنگام انتخاب بین NVR و VSaaS مصرف کننده چه عواملی را باید مد نظر قرار دهد؟ Javelle از کمپانی Axis نکات زیر را پیشنهاد می کند:

  • تعداد دوربین ها
  • راهکار، نرخ فریم و سیستم فشرده سازی که قرار است برای هر دوربین به کار رود
  • زمان نگهداری سیستم (برای مثال، آیا قرار است ویدئوی ضبط شده 30 روز، 60 روز یا 90 روز ذخیره بماند)
  • آیا ضبط ویدئو به صورت مداوم خواهد بود یا بر اساس وقوع یک رویداد؟
  • ویدئوهای ضبط شده هر چند وقت یک بار بررسی می شوند و چه تعداد کاربر به آنها دسترسی خواهند داشت؟
  • آیا اپلیکیشن ویدئوآنالیتیکی باید به کار رود؟
  • مشخصات اتصال اینترنت موجود چیست؟ (برای مثال، سرعت آن بالا است یا پایین)

۱ نظر

  1. سلام
    موضوع VSaaS مطلب بسیار جالب و جذابی است و این سوال که VSaaS یا NVR نیز یک پرسش مهم است و خیلی خوبه که شما به این موضوع عکس العمل نشان داده اید و مطلبی منتشر کرده اید.
    ولی ایکاش فقط به ترجمه یک مطلب از منابع خارجی بسنده نمی شد و سعی می کردید با نگاه به شرایط و امکانات کشور خودمان مقاله را سفارشی سازی کنید.
    به تازگی سوالی از IPVM دیدم با این مضمون که آیا VSaaS تجمیع کنندگان سیستم را تهدید می کند؟
    سوال خیلی خوبیه که می توانید به آن بپردازید.

ثبت یک پاسخ