۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |
معرفی پروژه ها

ویدئوآنالیتیک هوشمند بوش در راه آهن جنوب شرقی انگلستان

یکی از بزرگ ترین اپراتورهای قطار عمومی در کشور انگلستان، راه آهن جنوب شرقی این کشور است که اکنون به راهکار نظارت تصویری هوشمند بوش مجهز شده است. این ویدئوآنالیتیک هوشمند بوش با هدف محافظت از دوازده ایستگاه قطار در برابر سرقت و نفوذ نصب و راه اندازی شد که در آن میان پنج ایستگاه بدون سرنشین بودند.

این سیستم نظارت تصویری کاملاً دیجیتال، پیشرفت چشمگیری برای این شرکت راه آهن انگلیسی به شمار می رود و خدمات راه آهن بین شهرهای لندن، کنت و بخش هایی از شرق ساسکس را ارائه می کند. در این ایستگاه ها هر روز از 6 روز کاری هفته، 40 هزار مسافر با 392 قطار سفر می کنند.

ویدئوآنالیتیک هوشمند بوش

در داخل ایستگاه های قطار، دوربین های مجهز به ویدئوآنالیتیک هوشمند توسط یکی از نمایندگان یکپارچه ساز کمپانی بوش به نام Taylor Technology Systems نصب و راه اندازی شد. این پروژه شش ماه به طول انجامید.

این سیستم نظارت تصویری که در تمامی دوازده نقطه به طور کامل نصب و راه اندازی شد، مبتنی بر الگوریتم های یادگیری ماشین بود تا در صورت وقوع یک تهدید حفاظتی مانند نفوذ به فضای پیرامونی ، آلارم صوتی را فعال کند. فارغ از مباحث امنیتی، این سیستم، ابَر داده های مهم را نیز در زمان رسیدن قطارها ردیابی می کند.

دوربین های IP با فناوری Starlight

مجموعه دوربین های نصب شده در سرتاسر ایستگاه ها، به جای راهکارهای آنالوگ و قدیمی نصب و راه اندازی شدند و راهکارهای مبتنی بر IP از سری محصولات Flxidome ، Dinion و Autpdome کمپانی بوش را ارائه کردند. تمامی این دوربین های هوشمند به قابلیت های ویدئوآنالیتیک هوشمند بوش مجهز هستند و این اطمینان را می دهند که مرتبط ترین داده های ویدئویی به طور دقیق برای نیازها و مقاصد مختلف در ایستگاه های قطار به کار می روند.

از آنجا که حفاظت و نظارت در شب ها از ضرورت و حساسیت بالایی برخوردار است، به ویژه در آن پنج ایستگاه خالی از نیروی انسانی، دوربین های بوش مجهز به فناوری Starlight به کار رفت تا آنالیتیک کاملاً هوشمندانه در شب و محیط های کم نور ارائه کنند. فناوری Starlight بوش در حداقل نور 0.0077 لوکس نیز قادر به فیلترینگ رنگ ها است و همچنین تصاویر سیاه و سفید ولی با جزئیات زیاد را در شرایطی ارائه می کند که بسیاری از دوربین های دیگر قادر به ثبت هیچ تصویری نیستند.

ذخیره سازی ویدئو از راه دور با رکوردرهای Divar

ضبط ویدئو از ایستگاه های قطار به عنوان یکی از بخش های مهم راهکارهای بوش در این پروژه ، به صورت مطمئن از راه دور مدیریت و ذخیره سازی می شود. با استفاده از رکوردرهای Divar با فرمت رمزگذاری شده، این کار صورت می گیرد.

ویدئوآنالیتیک هوشمند، فراتر از مقاصد حفاظتی

اَبَرداده های به دست آمده توسط سنسورهای هوشمند بوش در این پروژه، بینش و درک عمیقی نسبت به جوانب مختلف کار ارائه می کنند که برای مقاصدی فراتر از حفاظت قابل استفاده هستند؛ از جمله ویدئوآنالیتیک در ایستگاه های قطار که برای نظارت بر مسافران حاضر در ساختمان های مربوطه، ارائه دسترسی به پرسنل و مشخص کردن زمان رسیدن و حرکت قطارها به کار می روند.

بنابراین، سیستم ویدئوآنالیتیک بوش در این پروژه نه تنها تضمین می کند که تمامی ایستگاه های قطار تحت حفاظت کامل قرار دارند و از آنها به صورت شبانه روزی و در هفت روز هفته در برابر دسترسی مجرمین محافظت به عمل می آورد، بلکه یک زیربنای مبتنی بر داده ارائه می کند تا در دراز مدت به صرفه جویی در هزینه ها و کارآیی هر چه بیشتر کمک کند.

ثبت یک پاسخ