۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ |
معرفی پروژه ها

کمپانی بوش کارخانه Granarolo ایتالیا را به ویدئوآنالیتیک مجهز کرد

کمپانی بوش به کمک سیستم ویدئوآنالیتیک هوشمند خود، طی پروژه ای کارخانه تولید مواد غذایی Granarolo را تجهیز کرد. کارخانه تهیه و تولید لبنیات Granarolo در ایتالیا در شهر زیبایی به نام سولیرا مجموعه ای بسیار بزرگ است. این کارخانه به بیش از 600 مزرعه دار، 70 کامیون برای جمع آوری شیر و 720 وسیله نقلیه مجهز است که 850 هزار تن شیر را هر ساله جابجا می کنند. محصولات و فرآورده های لبنی مانند شیر، ماست، بستنی، پنیر و ژامبون و پاستا، از این کارخانه هر روز به دست میلیون ها خانواده ایتالیایی می رسد.

گنجایش تولید بالا و عظیم این کمپانی در وسعت محیط پیرامونی آن (بیش از 45 هزار متر مربع) مشهود است. بنابراین حفاظت از این محیط پیرامونی در برابر هر گونه نفوذ غیر مجاز، امری حساس و ضروری به شمار می رود.

سیستم نظارت تصویری

کمپانی Granarolo تصمیم گرفت تا سیستم نظارت تصویری آنالوگ و قدیمی خود را تعویض کرده و به جای آن از یک سیستم دیجیتالی استفاده کند؛ چرا که با چالش های حفاظتی روزافزون ناشی از قدیمی بودن سیستم خود مواجه شده بود. این پروژه چالش های متعددی داشت. مهم ترین چالش آن، گسترده بودن محیط کارخانه و نیز فضای پیرامونی آن بود که دید ضعیفی نیز داشت.

از آنجا که این کارخانه در منطقه ای جنگلی واقع شده است، ساختن یک سیستم نظارت تصویری مناسب بسیار چالش برانگیز است؛ چرا که این سیستم باید در برابر آلارم های کاذب ناشی از سایه ها و حرکات مداوم گیاهان و درختان مقاوم باشد. به منظور مواجهه با این چالش ها، کمپانی Gruppo Sirio از نمایندگان کمپانی بوش، دوربین های بوش مجهز به ویدئوآنالیتیک هوشمند را در این کارخانه نصب و راه اندازی کرد.

تشخیص اشیای مشکوک

با کمک ویدئوآنالیتیک یکپارچه با دوربین های حفاظتی، خطوط مجازی در فضای پیرامونی کارخانه ترسیم شد تا از نفوذ غیر مجاز جلوگیری کند. هنگامی که عوامل بیگانه از این خطوط عبور کنند، قوانین برنامه ریزی شده به صورت خودکار آلارم تولید می کنند و پرسنل حفاظتی را از نفوذ عامل بیگانه مطلع می سازند. چه دوربین ها موظف به تشخیص اشیای مشکوک باشند یا حرکات غیر معمول در روز یا شب، نظارت شبانه روزی و بی وقفه همراه با تمرکز ویژه بر نقاط حساس، امنیت و حفاظت کارخانه را تضمین می‌کند.

در مجموع، بوش سیستم نظارت تصویری را همراه با 48 دوربین از سری Dinion در این پروژه نصب و راه اندازی کرد. این سیستم که روی یک پلتفرم مرکزی مدیریت می شود، تماماً خودکار بوده و از سایر سیستم ها یا شبکه های کارخانه مجزا می باشد. در نتیجه از امنیت بسیار بالایی برخوردار بوده و در صورت بروز حادثه یا قطعی احتمالیِ سایر سیستم ها، نقصی در عملکرد سیستم نظارت تصویری کارخانه به وجود نخواهد آمد.

راهکار حفاظت پیرامونی

در نهایت و پس از پروژه به روز رسانی سیستم ویدئوآنالیتیک، کارخانه Granarolo اکنون می تواند از سیستم حفاظتی بهره مند شود که به طور ویژه متناسب با نیازهای خود طراحی شده است. این سیستم نظارت تصویری دیجیتالی و راهکار حفاظت پیرامونی، از پرسنل حفاظتی در حفظ و نگهداری از کل مجموعه در بالاترین حد ممکن پشتیبانی و حمایت می کند.

همچنین سیستم نظارت تصویری بوش، این اطمینان را می دهد که استانداردهای ایمنی مواد غذایی در برابر عوامل بیرونی، رعایت خواهد شد. در پایان، این سیستم به پرسنل اجازه می دهد تا در تمام مدت به طور کامل بر روی اجرای فرآیند تولید متمرکز باشند و عملکرد کارآمدتری ارائه دهند.

ثبت یک پاسخ