۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ |
معرفی پروژه ها

پروژه بزرگ حفاظت از جنگل های ترکیه با دوربین سانل

کمپانی سانل، تولیدکننده و ارائه دهنده تجهیزات نظارت تصویری و دوربین های مداربسته رده بالا، طی پروژه ای، اقدام به تجهیز جنگل های کشور ترکیه نموده است. به دنبال آتش سوزی های مکرر جنگل های ترکیه در سالهای اخیر، اداره کل جنگلداری این کشور به دنبال راهی برای یافتن علت این آتش سوزی ها و پیشگیری از وقوع مجدد آن بود. به همین جهت طی پروژه ای، دوربین های حرارتی سانل همراه با سنسورهای پیشرفته آن را انتخاب کرد تا در مناطق جنگلی ترکیه، نصب و راه اندازی شوند و بتوانند در زمان مناسب، آتش سوزی ها را شناسایی و از گسترش آن جلوگیری به عمل آورند.

در این پروژه، 20 دوربین حرارتی متحرک قدرتمند سانل مجهز به رزولوشن 640×512 حرارتی و 230 دوربین اسپیددام سانل نصب و راه اندازی شد. با وجود دوربین های حرارتی Sunell و لنز 150 میلیمتری آن، این امکان فراهم شد که برای مثال حریقی به ارتفاع حدود یک متر، در فاصله 4.5 کیلومتری در هر زمان از شبانه روز قابل تشخیص باشد. علاوه بر این، دوربین های اسپیددام 5 مگاپیکسلی سانل با زوم 40X مادون قرمز، قادر به بررسی وضعیت منطقه هستند تا در صورت تشخیص حریق، اکیپ های جنگلبانی و اطفاء حریق هر چه سریع تر به محل اعزام شوند و از گسترش آن جلوگیری کنند.

دوربین اسپیددام سانل با زوم قدرتمند

سیستم نظارت تصویری سانل در این پروژه، سرعت عمل برای کنترل حریق در جنگل های ترکیه را به حداکثر رساند. دوربین های نصب شده در این جنگل ها، علاوه بر زوم مادون قرمز 40X، به زوم اپتیکال 60X با لنز موتورایز 12.5 تا 750 میلیمتر نیز مجهز هستند که در نوع خود، بی نظیر است. سنسور دوربین اپتیکال سانل از نوع استارلایت (Sony IMX185)، ½ اینچ می باشد.

دوربین حرارتی سانل با قدرت دید بالا

دوربین حرارتی سانل مدل SN-TPT6431HZ/M با هر دو قابلیت دید اپتیکال و حرارتی، امکان تشخیص منبع دود و حریقی با ابعاد یک متر مربع از حداکثر فاصله 4.5 کیلومتری را دارد و علاوه بر این می تواند به صورت خودکار، فرد یا افرادی را که به قصد خرابکاری وارد مناطق جنگلی می شود را شناسایی و ردیابی کند.

این پروژه که به دستور وزارت کشاورزی و جنگلداری کشور ترکیه راه اندازی شد، از جنگل های ازمیر آغاز شده و سپس سایر جنگل های این کشور به سیستم های نظارت تصویری سانل مجهز گردید.

Zeynel Dmenmez (زینل دینمز)، مدیر عملیات جنگلی ازمیر اظهار داشت: «دوربین های حرارتی سانل، اطلاعات کاملی را در اختیار ما قرار می دهند. پس از اینکه حریق از سوی این دوربین ها به مرکز کنترل اعلام شد، تیم های آتش نشانی به سرعت خود را به صحنه می رسانند. در نتیجه با کمترین خسارت و تلفات ممکن، می توانیم حریق را کنترل و از گسترش آن جلوگیری کنیم».

SN-TPT6431HZ/M
SN-IPS5921MDR-Z37

ثبت یک پاسخ