۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |
معرفی پروژه ها

نظارت تصویری پیشرفته بوش در ایستگاه های راه آهن انگلستان

شبکه ریلی جنوب شرق انگلستان، خدمات ریلی (قطار) بین شهرهای لندن، کنت و بخش هایی از شرق Sussex را بر عهده دارد. این شبکه ریلی یکی از شلوغ ترین شبکه های کشور انگلستان به شمار می رود و در هر آخر هفته 640 هزار مسافر را در 392 قطار جابجا می کند که این قطارها نیز در 12 ایستگاه راه آهن جنوب شرقی انگلیس قرار می گیرند. بعضی از این ایستگاه ها هیچ پرسنل و نیروی انسانی ندارند و بنابراین به راهکارهای حفاظتی هوشمند نیازمند هستند. مقرر شد تا کل سیستم نظارت تصویری این 12 ایستگاه راه آهن با تجهیزات نظارت تصویری و دوربین های پیشرفته بوش به روز رسانی شده و ارتقا یابد. سیستم نظارت تصویری آنالوگ قدیمی که در این ایستگاه ها نصب شده بود، به پایان دوران خدمت رسانی خود رسیده بود. دیگر وقت آن رسیده بود تا یک سیستم IP هوشمند در این ایستگاه ها نصب و راه اندازی شود تا بتوانند در 24 ساعت شبانه روز و 7 روز هفته به نظارت بپردازد.
ارتقای فناوری دوربینها به IP

ارتقای فناوری دوربینها به سیستم IP نظارت تصویری بوش می تواند کیفیت تصاویر را تا حد چشمگیری افزایش دهد، مناطق وسیع تری را پوشش دهد و حتی امکان بی سیم کردن تجهیزات را نیز فراهم سازد؛ ضمن اینکه ویدئو آنالیتیک هوشمند و رمزگذاری حفاظت داده ها نیز ارتقا می یابد. اولین چالشی که باید به دست راهکار نظارت تصویری حل می شد، ایمن سازی 5 ایستگاه بدون سرنشین و نیروی انسانی بود. بعضی از این سایتها و ایستگاه ها قبلاً به دلیل ورودهای غیر مجاز مورد سرقت قرار می گرفتند.

بنابراین تمامی گیتهای دسترسی باید به صورت شبانه روزی و 24/7 نظارت میشد تا اطمینان حاصل شود که تمامی پرسنل یا وسایل نقلیه ای که وارد ایستگاه ها می شوند مورد ردیابی و نظارت قرار می گیرند. این قانون شامل تمامی دریافتی ها به ساختمانهای سایت و نیز ردیابی تمامی قطارهای ورودی و خروجی به ایستگاه ها می شد. یک راهکار کاملاً یکپارچه مورد نیاز بود تا بتواند همه این موارد را با وجود کاهش هزینه ها، ارائه دهد.

ویدئوی با وضوح بالا در نور کم

یک عامل حساس و حیاتی آن بود که راهکار نظارت تصویری باید می توانست در طول شبها نیز به خوبی کار کند. بنابراین فناوری ویدئویی نصب شده می بایست در نور کم نیز ویدئویی با وضوح بالا ارائه کند در حالی که این اطمینان را نیز بدهد که ویدئوآنالیتیک هوشمند را نیز در بر دارد.

دوربین مداربسته بوش و متعلقات آن در سرتاسر این 12 ایستگاه نصب شدند که عبارتند از دوربین های FLEXIDOME IP بوش، استارلایت 7000 VR، DINION IP استارلایت 7000 HD و AUTODOME IP استارلایت 7000 HD. این دوربین های بوش همگی به راهکارهای ویدئوآنالیتیک هوشمند بوش مجهز هستند و تضمین می کنند که مرتبط ترین داده ها می توانند به طور دقیق برای نیازهای مربوط به ایستگاه های قطار به کار روند.

فناوری Camera Trainer بوش

این راهکارهای آنالیتیک به مصرف کنندگان اجازه می دهد تا فراتر از کاربردهای حفاظتی گام بردارند و از آمار و ارقام به شکل اَبَرداده ها برای مقاصدی همچون کنترل و حفاظت پیرامونی و ردیابی وسایل نقلیه استفاده می کنند. با استفاده از فناوری آموزشگر دوربین بوش  یا Camera Trainer، که یک قابلیت یادگیری ماشین به شمار می رود، دوربین های نظارتی می توانند آموزش داده شوند تا اشیا یا موقعیت های به خصوص موجود در ایستگاه قطار را شناسایی کنند؛ به جای اینکه هر گونه حرکتی را تشخیص داده و هشدار بدهند.

به عنوان یک بخش جدانشدنی از این راهکار بوش، تمامی تصاویر ثبت و ضبط شده از ایستگاه ها از راه دور و با استفاده از رکوردرهای DIVAR IP all-in-one 7000 مدیریت می شوند که یک راهکار ضبط، مشاهده و مدیریت برای سیستم های نظارت شبکه به شمار می رود. برای مقابله با ورود افراد و عوامل غیر مجاز به مکانها و سایت های بدون نیروی انسانی، دوربین های IP از ویدئوآنالیتیک هوشمند استفاده می کنند تا از هر گونه نفوذ ناخواسته ای پیش از وقوع، جلوگیری به عمل آورند. بعضی از دوربین های نظارتی از سیم سیارِ دیجیتالی استفاده می کنند تا حرکت در فضای پیرامونی را تشخیص دهند.

ویدئو آنالیتیک هوشمند در داخل دوربینهای بوش

اگر حرکتی تشخیص داده شود، یک هشدار برای پرسنل حفاظتی که می توانند ویدئوی ضبط شده را مشاهده و بلافاصله به آن پاسخ دهند، ارسال می شود. ویدئوآنالیتیک هوشمند بوش می تواند فرق بین رویدادهای امنیتی واقعی با هشدارهای کاذب و غیر واقعی را تشخیص دهد و این یعنی تمامی هشدارهای حفاظتی، قابل اطمینان و معتبر خواهند بود. ویدئوآنالیتیک هوشمند در داخل دوربین فراتر از این کاربرد عمل می کند؛ و برای مقاصد نظارت بر حرکات قطار، ردیابی موارد دریافتی در داخل ایستگاه و دادن دسترسی به پرسنل به کار می رود.

دوربین های AUTOMODE IP استارلایت 7000 HD بوش در محوطه بیرونی و بالای مسیرهای قطار نصب شدند که به قابلیت PTZ مجهز هستند؛ چرا که می توانند با حرکات افقی، عمودی و زوم کردن، قطارها را ردیابی کنند. تمامی دوربین ها به تکنولوژی استارلایت و دید درشب یا مکان های کم نور مجهز هستند. دوربینهای بوش نصب شده در محیط ایستگاه ها قادر به فیلتر کردن رنگ ها تا حداقل لوکس نوری 0.0077 هستند و در جایی که بیشتر دوربینهای دیگر هیچ تصویری ارائه نمی کنند، می توانند تصاویری تک رنگ اما با جزئیات تولید نمایند.

نصب و یکپارچه سازی حرفه ای

شرکت Taylor Technology Systems، از اعضای برنامه مشارکت نصب و یکپارچه سازی کمپانی بوش، کار اجرای نصب و پیکربندی این راهکارها را بر عهده داشت. این مجموعه پروژه نصب را به صورت تخصصی و حرفه ای در ایستگاه های فعال انجام داد، در حالی که سیستم های قدیمی نیز به کار خود ادامه دادند. این تیم با همکاری بخش جنوب شرقی لندن، توقف خطوط ریلی پیچیده را مدیریت کرد تا بتواند نصب تجهیزات را به صورت ایمن و بدون ایجاد اختلال در عملکرد روزانه خطوط ریلی انجام دهد.

برای تکمیل این پروژه، مهندسانِ شرکت Taylor Technology Systems دوره های آموزشی کامل و جامعی را در بخش Bosch Video Management System گذراندند که به آنان اجازه داد مدیریت بی وقفه ویدئوهای دیجیتال را در سرتاسر شبکه های IP انجام دهند. این کار تضمین کرد که فناوریهای بوش به دقت و به صورت تخصصی نصب می شوند.

تضمین ایمنی سایت

شرکت Taylor Technology Systemsجایزه Bosch Outstanding Achievement را برای کار در این پروژه دریافت کرد.

استیو مارتین، مدیر این پروژه اظهار داشت: شرکت Taylor Technology Systems طیف کاملی از سرورها و تجهیزات IT را با پلتفرم دوربینهای مداربسته بوش در چند سایت مختلف راه اندازی کرد تا تضمین کند که حفاظت آن بخش ها ارتقا می یابد. با آموزش دقیق و کامل، مهندسان ما پروژه را با استاندارد حرفه ای و بالایی اجرا کردند تا در طی 6 ماه اجرای پروژه، ایمنی محدوده تضمین شود و پروژه در زمان از پیش تعیین شده و با کمترین هزینه ممکن به اجرا درآید.

این راهکار کمپانی بوش با داشتن فناوری ویدئوآنالیتیک در هر دوربین، هزینه ها را برای کابر نهایی کاهش داد. نصب، پیکربندی و نگهداری نیز آسانتر شد؛ زیرا تنظیمات پیش فرض از قبل صورت گرفته بود و این می تواند برای کاربردهایی همچون ردیابی وسایل نقلیه و تشخیص نفوذ در فضای پیرامونی مورد استفاده قرار گیرد. کیفیت ساخت تضمین شده تجهیزات کمپانی بوش همراه با نصب حرفه ای و تخصصی تضمین می کنند که این یک راهکار بلندمدت برای بخش جنوب شرقی لندن خواهد بود.

ثبت یک پاسخ