۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ |
معرفی پروژه ها

تجهیزات حفاظتی FLIR برای محافظت از کرگدن آفریقایی

Brett Barlow از محیط بانان جنوب آفریقا، به یک راهکار حفاظتی قدرتمند برای محافظت از مونو، یک کرگدن سیاه نابینا در جنوب غربی آفریقا نیاز داشت. این گونه از کرگدن در خطر جدی انقراض قرار دارد. بنابراین به یک راهکار حفاظتی کامل شامل نظارت تصویری و حفاظت پیرامونی نیاز داشت. به همین جهت، از تجهیزات حفاظتی FLIR در این پروژه استفاده شد.

راهکار ویدئویی FLIR

Barlow یک راهکار کامل و جامع شامل تجهیزات حفاظتی FLIR را انتخاب کرد که عبارت است از دوربین حرارتی، دوربین بصری و یک NVR تا نظارتی شبانه روزی همراه با تشخیص زودهنگام و پاسخ آنی را ارائه کند. فناوری نظارت تصویری FLIR نقش کاربردی در نجات زندگی و بقای مونو ایفا کرده است.

در طی قرن بیستم، شکارچیان بزرگ، ساکنین منطقه و شکارچیان غیرقانونی، جمعیت زیادی از کرگدن سیاه آفریقایی را از بین برده اند. در اوایل دهه 1970، حدود 65 هزار کرگدن سیاه وجود داشت، در حالی که تا سال 2018 تعداد این کرگدن ها به 5630 رأس کاهش یافت.

در سال 2020، تنها سه نوع کرگدن سیاه باقی مانده است که یکی از آسیب پذیرترین نوع آنها کرگدن سیاه جنوب غربی آفریقا به شمار می رود و تنها 254 رأس از آنها در جنوب آفریقا باقی مانده است.

راه اندازی دوربین مداربسته اپتیکال و حرارتی FLIR

مونو، یک کرگدن نر نابینای 20 ساله و یکی از این گونه های در خطر انقراض است. به همین منظور، Brett Barlow از محیط بانان جنوب آفریقا وارد عمل شد تا جان او را نجات دهد. وی دوربین های حرارتی و اپتیکال FLIR را برای این پروژه برگزید تا به عنوان چشمان مونو عمل نموده، خطرات را تشخیص داده و به افزایش ایمنی و کیفیت زندگی او کمک کنند.

سیستم نظارت تصویری با راهکارهای جامع

در این پروژه، FLIR یک سیستم نظارت تصویری کامل شامل هر دو نوع دوربین اپتیکال و حرارتی را راه اندازی کرد تا مونو را از شکارچیان غیر قانونی محافظت کند. این دوربین ها به قابلیت تشخیص نفوذ و حفاظت پیرامونی مجهزند و می توانند نظارتی شبانه روزی ارائه دهند.

این دوربین ها قادرند در شرایط مختلف آب و هوایی، نظیر بارندگی شدید یا تابش شدید آفتاب، تاریکی مطلق و هر زمان دیگری به صورت شبانه روزی تصاویری واضح را به ثبت برسانند.

نصب دوربین FLIR

نصب این سیستم حفاظت جدید کار ساده ای نبود. تنها دو روز قبل از رسیدن دوربین های FLIR به منطقه حفاظت شده کرگدن ها، در مارس 2020، مقامات کشور آفریقای جنوبی دستور قرنطینه و محدودیت های مربوط به پاندمی کرونا را صادر کردند. اما Barlow برای نصب و راه اندازی هر چه سریع تر این سیستم اشتیاق فراوانی داشت.

در اوایل ماه می 2020، یک بولدوزر بیش از 600 متر از خاک سفت و سخت آفریقا را حفاری کرد تا کابل کشی را آغاز کنند. همچنین یک پنل خورشیدی برای تأمین انرژی نصب شد. سپس علف های بلند چیده شد تا کل سیستم با مرکزیت رکوردر ویدئوی شبکه NVR کمپانی FLIR راه اندازی شود. در نهایت یک سیستم نظارت تصویری کامل و کارآمد در منطقه نصب و راه اندازی شد.

از جمله تجهیزات راه اندازی شده در این پروژه می توان به دوربین مداربسته حرارتی سری FLIR Elara FB، دوربین های دام Saros DH-390، یک سیستم نرم افزار VMS یکپارچه و سیستم حفاظت پیرامونی FLIR اشاره کرد.

ثبت یک پاسخ