۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |
معرفی پروژه ها

دوربین های نظارتی FLIR برای حفاظت از نیروگاه ها

ترکیب فناوری رادار با فناوری تصویربرداری حرارتی، قابلیت های نظارت تصویری و حفاظت پیرامونی جامع و کاملی را در پست های برق و نیروگاه ها ارائه می کند. با یکپارچه سازی رادارهای کامپکت(CSR) ساخت کمپانی SpotterRF  و دوربین های مداربسته FLIR سری PT، کاربران و مصرف کنندگان نهایی می توانند آگاهی بیشتری نسبت به شرایط استثنائی به دست آورند، چه در داخل پست های برق و چه خارج از خط فنس ها. این راهکار مقرون به صرفه زیرساخت های کمتری نسبت به سیستم های تشخیص خط فنس ها لازم داشته و از دقت عملکرد بالاتری نیز برخوردار است.
نظارت تصویری در پست های برق

در کشور ایالات متحده، بیش از 55 هزار پست برق وجود دارد. این ایستگاه ها، همراه با نیروگاه ها و خطوط انتقالی که دارند، برای جمعیتی چند میلیونی خدمات رسانی می کنند. لازم است این مکانها در برابر نفوذ غیر مجاز و خرابکاری، ایمن بمانند. اگر تنها یکی از این ایستگاه ها از کار بیفتد، می تواند مشکلاتی جدی به بار بیاورد.

ارتقای راهکارهای حفاظت پیرامونی

سیستم پست های برق ایالات متحده طی پروژه ای، خواستار ارتقا و جایگزینی سیستم های حفاظت پیرامونی قدیمی خود شد. مشکل اینجا بود که تعویض فیبر نوری، مرزهای میکروویو و ویدئوآنالیتیک بسیار پر هزینه، زمانبر و پر زحمت است.

راهکار نظارتی مقرون به صرفه

شرکت VTI Security، مجری و یکپارچه ساز این پروژه پس از بررسی هزینه ها، به این نتیجه رسید که سیستم رادار کمپانی SpotterRF مناسبترین گزینه برای این پروژه بوده و آن را به عنوان استاندارد رادار برای حفاظت پیرامونی پست های برق ایالات متحده انتخاب کرد.

سیستم رادار نظارتی کامپکت SpotterRF

کمپانی SpotterRF ارائه دهنده محصولات حفاظت پیرامونی و سیستم های رادار نظارتی کامپکت (CSR) می باشد. رادارهای این کمپانی با وزنی کمتر از 2 کیلوگرم، قدرت ردیابی و تشخیص خطر تا مساحت 300 هکتار را دارند.

دوربین های سری PT FLIR

علاوه بر سیستم رادار، به تعدادی دوربین نیاز بود تا به این سیستم رادار متصل شوند. در سال 2015، شرکت VTI همکاری خود را با کمپانی باتجربه FLIR Systems که در زمینه ارائه راهکارهای حفاظت پیرامونی و تصویربرداری حرارتی تخصص ویژه ای دارد، آغاز کرد. بنابراین در این پروژه، برای بخش دوربینها و سیستم نظارت تصویری، کمپانی FLIR انتخاب شد.

دوربین های سری PT، دوربین هایی رده بالا، دوگانه، چند سنسوره و PTZ هستند که هر دو قابلیت دید در نور و حرارتی را دارند. این سیستم به خاطر دقت بالایی که دارد معروف است. قابلیت PTZ این دوربینها امکان کنترل دقیق را به کاربر می دهد، به علاوه اینکه الگوهای اسکن کاملاً قابل برنامه ریزی را ارائه می نمایند.

حداکثر پوشش و حفاظت پیرامونی

رادارهای C20 و C40 کمپانی SpotterRF و دوربین های سری FLIR PT بالاترین میزان پوشش و حفاظت پیرامونی را ارائه کردند.

Michael Chaffee (مایکل شفی)، مدیر توسعه تجاری در کمپانی FLIR Systems اظهار داشت: دوربین های FLIR PT-Series هنگامی که با رادارهای SpotterRF یکپارچه می شوند، می توانند منطقه گسترده ای از پست های برق را پوشش دهند. این راهکار، برای ایستگاه های برقی که نظارت بر فضای پیرامون خود دارند، کاملاً مقرون به صرفه است.

اجرای مرحله ای پروژه

شرکت VTI، نصب و راه اندازی را در سال 2016 به عنوان پروژه ای چند مرحله ای و چند ساله آغاز کرد. حدود 50 تا 75 سایت، این راهکار را راه اندازی خواهند کرد. به طور میانگین هر پست برق دو دوربین FLIR سری PT و چهار رادار SpotterRF دارد.

بعضی از مشتریان دیگر شرکت VTI خواستار راه اندازی همین راهکار در 10 تا 20 سایت مختلف در سالهای آینده شده اند؛ چرا که طی این چند سال از آغاز پروژه، موفقیت یکپارچه سازی محصولات این دو کمپانی اثبات شده است.

ثبت یک پاسخ