۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |
معرفی پروژه ها

چگونه نظارت تصویری، فاصله گذاری اجتماعی را مدیریت می کند؟

کمپانی VIVOTEK جزو تولیدکنندگانی است که راهکارهایی برای مشاغل گوناگون ارائه می کند تا محیطی ایمن تر و سالم تر برای آنان فراهم سازد. راهکارهای کنترل تجمع VIVOTEK می توانند به راحتی تعداد افرادی که وارد یک فروشگاه می شوند یا از آن بیرون می روند را نظارت کنند، بنابراین محیطی ایمن تر برای مشتریان و پرسنل به وجود می آورند.

به گفته David Liu (دیوید لیو)، رئیس کمپانی VIVOTEK، «در دوران پاندمی COVID-19، فاصله گذاری اجتماعی به امری بسیار ضروری در حفظ سلامت و بهداشت عمومی مردم جهان تبدیل شد. بر اساس تعریف ارائه شده توسط مراکز کنترل و پیشگیری از بیماری (CDC)، فاصله گذاری اجتماعی یا فاصله گذاری فیزیکی به معنای حفظ فضای بین خود و سایر افراد در محیط بیرون از خانه است. به وسیله فاصله گذاری اجتماعی، می توانیم سرعت انتشار COVID-19 را آهسته تر کنیم. فاصله گذاری اجتماعی یکی از مؤثرترین روش های کاهش انتشار بیماری در دوران شیوع آن به شمار می رود».

کشورها چگونه مقررات فاصله گذاری اجتماعی را اجرا می کنند

بر اساس توصیه های CDC و سازمان بهداشت جهانی (WHO)، هر کشوری مقررات فاصله گذاری اجتماعی خاص خود را دارد. هر یک از ایالت های کشور ایالات متحده دستورالعمل هایی برای محدود کردن تعاملات اجتماعی مصوب کرده است. در اتحادیه اروپا (EU)، مرکز اروپا برای پیشگیری و کنترل بیماری (ECDC) در حال نظارت بر شیوع COVID-19، ارائه ارزیابی خطرات، دستورالعمل های بهداشت عمومی و ارائه توصیه های پاسخ به بیماری می باشد. ضمناً در آسیا، سنگاپور، کره جنوبی، ژاپن، هنگ کنگ و تایوان سیاست های فاصله گذاری اجتماعی، محدودیت هایی به اجرا درآمده است.

چگونه بخش های آموزش و فروش به مقررات فاصله گذاری اجتماعی پاسخ داده اند

مدارس، رستوران ها، باشگاه های ورزشی، سالن های آرایش و دیگر مشاغلی که در آنها ارتباط با مشتری بسیار بیشتر است، در این دوران نسبت به سایر مشاغل، مدت زمان طولانی تری تعطیل شدند. در میان مشاغل فروشگاهی، سوپرمارکت ها یکی از معدود مکان هایی هستند که در طول شیوع بیماری باز ماندند.

موارد زیر، اقدامات مربوط به فاصله گذاری اجتماعی برای سوپرمارکت ها هستند:

  1. محدود کردن تعداد مشتریانی که وارد فروشگاه می شوند.
  2. ایجاد علائم، مرزها و نوارهایی روی کف فروشگاه برای حفظ و یادآوری فاصله گذاری اجتماعی میان مشتریان.
  3. تهیه کردن تجهیزات محافظتی مانند شیلدهای اکرلیک بر روی کانترها.
  4. افزایش قوانین نظافت و ارائه مواد ضدعفونی کننده دست برای مشتریان.
  5. افزایش محدودیت ها برای انجام پرداخت با حداقل تماس فیزیکی.
ویدئوآنالیتیک در دوران شیوع COVID-19

از زمانی که صنعت نظارت تصویری IP وارد عصر هوش مصنوعی شد، دوربین های حفاظتی شبکه (دوربین های IP) با به کار گیری هوش مصنوعی و یادگیری عمیق، به پیشرفت های بسیاری دست یافتند. این دوربین های نسل جدید به قابلیت محاسبه و ویدئوآنالیتیک مجهز هستند و به کاربران اجازه می دهند تا تصاویر را به صورت آنی آنالیز کنند.

چهار تکنیک زیر توسط ویدئوآنالیتیک به کار می روند تا فاصله گذاری اجتماعی را مدیریت کنند:

  • مدیریت صف ها
  • شمارش افراد
  • تشخیص جمعیت
  • تشخیص تجهیزات محافظتی شخصی (PPE) مانند ماسک و دستکش
هرچه هوشمندتر، ایمن تر: راهکارهای کنترل تجمع

لیو در ادامه افزود: «این دوربین های هوشمند و ویدئوآنالیتیک مبتنی بر هوش مصنوعی، راهکارهای نظارتی IP را ارائه می دهند که به کاربران کمک می کند تا کسب و کارشان را با افزایش فشار شرایط شیوع بیماری، مدیریت کنند. دوربین هوشمند VIVOTEK شمارشگر افراد و سیستم آنالیتیک آن می توانند در نقاط ورودی مراکزی نصب و راه اندازی شوند که احتمال تردد مردم در آن مراکز، بالا است؛ همچون فروشگاه ها، سوپرمارکت ها، داروخانه ها، بانک ها و رستوران ها».

مزایای راهکارهای کنترل تجمع VIVOTEK عبارتند از:

  • انطباق با فاصله گذاری اجتماعی
  • دقت بالا
  • آنالیتیک آنی
  • کاهش خطر انتشار بیماری
کرونا و تغییر سبک زندگی مردم

لیو خاطر نشان کرد: «COVID-19 زندگی و شیوه تعامل و ارتباط ما با دیگران را تغییر داده است. همچنین شاهد تأثیر روی اقتصاد کل جهان نیز هستیم. هوش مصنوعی و ویدئوآنالیتیک موجود در راهکار کنترل تجمع VIVOTEK برای برقراری فاصله گذاری اجتماعی در این دوران ضروری است. اما روزی خواهد رسید که نیاز به فاصله گذاری اجتماعی نیز به اتمام رسد. در دنیای پس از کرونا، این راهکار را می توان به عنوان یک راهکار هوشمند کسب و کار برای اجرای بهینه کارها به کار برد. تا آن زمان VIVOTEK تلاش می کند تا به مشتریان خدمات رسانی بهتری انجام دهد و در عین حال راهکارهایی مبتنی بر هوش مصنوعی در جنگ با کرونا ارائه نماید».

ثبت یک پاسخ