۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |
معرفی پروژه ها

پلتفرم حفاظتی کمپانی جنتک برای حفظ نظافت شهرها

کمپانی جنتک، از ارائه دهندگان نوآور در حوزه راهکارهای هوشمند حفاظت و ایمنی، به تازگی اعلام کرده که شورای ناحیه  City Council District E در شهر نیواورلینز ایالات متحده طی پروژه ای، به پلتفرم حفاظتی یکپارچه جنتک Security Centre مجهز شده است.

مقابله با خطرات ریختن غیرقانونی زباله

دامپینگ یا ریختن غیر قانونی زباله، مشکلی در بیشتر شهرهای جهان است، اما با تشدید و تقویت قوانین مربوط به پیشگیری از این جرم، می توان از وقوع آن جلوگیری کرد. برای گرفتن مجرمین در حین ارتکاب این جرم، نیروهای پلیس و سایر مسئولان در سطح شهر باید مکان های شناخته شده را نظارت کنند و منتظر یافتن هر گونه فعالیت دامپینگ غیر قانونی باشند. بیشتر مسئولان در شهر می دانند که این کار عملاً غیر ممکن است؛ زیرا مسئولان نمی توانند دائماً در همه جا حضور داشته باشند و متخلفین نیز از همین واقعیت، سوء استفاده می کنند.

در پاسخ به این مسئله، یکی از اعضای شورای شهر منطقه E در نیواورلینز به نام Cyndi Nguyen (سیندی نگوین)، روشی را برای مقابله با ریختن غیر قانونی زباله اتخاذ کرد. تیم Nguyen با همکاری مرکز جرائم فوری نیواورلینز (RTCC) و دپارتمان بهداشت، نصب شبکه ای از دوربین های مداربسته را در مراکزی که آمار ریختن زباله در آن بالا بود، آغاز کردند. تمامی دوربین ها پورتابل و قابل جابجایی هستند؛ بنابراین امکان جابجا کردن آنها در صورت نیاز به نقاط دیگر وجود دارد.

راه اندازی پلتفرم حفاظتی جنتک

Cyndi Nguyen از اعضای شورای شهر نیو اورلینز اظهار داشت: «این فناوری حفاظتی کمپانی جنتک به ما کمک می کند تا ریختن زباله در مکان غیر قانونی را فوراً متوجه شویم. ما همچنین مشارکت مطلوبی با دپارتمان بهداشت، پلیس محلی و RTCC خواهیم داشت که به گسترش نظم در جامعه کمک می کنند».

مرکز جرائم آنی (RTCC)

این مرکز از نرم افزار security centre جنتک برای مدیریت بهبود ایمنی عمومی در سطح شهر استفاده می کند. به منظور نظارت بر فعالیت های غیر قانونی ریختن زباله، دپارتمان IT مرکز جرائم در پلتفرم Security Centre نقش جدیدی را افزوده است تا تشخیص حرکت را در ناحیه تعریف شده از میدان دید دوربین، پردازش کند.

به محض تشخیص حرکت، سیستم حفاظتی آن را متوجه شده و به پرسنل IT اطلاع رسانی می کند؛ بنابراین آنان می توانند موقعیت را ارزیابی و تعیین کنند که آیا هشدار مربوط به جمع آوری مواد زائد بوده است یا خیر. این سیستم همچنین تصویری از ویدئو را گرفته و به پرسنل مربوطه ایمیل می کند تا بتوانند مجرمین احتمالی را شناسایی نموده و اقدامات لازم را انجام دهند.

تشخیص جرم با مدارک ویدئویی

این فرآیند تشخیص جرم منجر به دستگیری شخصی که مکرراً اقدام به ریختن غیر قانونی زباله می کند خواهد شد؛ در حالی که پیش تر به وی تذکراتی داده شده بود. تمامی تصاویر گرفته شده از مدارک ویدئویی به شکلی ایمن برای دپارتمان پلیس نیواورلینز ارسال می شود تا آنان به سرعت فرد مجرم را شناسایی و دستگیر کنند و تحقیقات خود را تکمیل نمایند.

Bill Wood (بیل وود)، سرپرست IT در مرکز جرائم فوری نیواورلینز اظهار داشت: «بدون این فناوری، یافتن این مجرمین کاملاً اتفاقی می شد یا اینکه مأموران پلیس باید ساعتها وقت صرف می کردند تا روی این موضوع تحقیق کنند. در عوض اکنون تنها چند دقیقه زمان لازم است تا اقدام نهایی را در نرم افزار Genetec Security Centre انجام دهیم و از زمان مطلع شدن در مورد یک فرد مجرم تا زمانی که بتوانیم وی را دستگیر کنیم، تنها حدود دو روز طول می کشد».

بیل افزود: «ما کار کردن با این پلتفرم حفاظتی جنتک را دوست داریم. کار کردن با این پلتفرم بسیار آسان است و به ما در کاهش چشمگیر زمان تحقیق و بررسی کمک می کند».

ثبت یک پاسخ