۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |
آرشیو ویدئو

دوربین ضد کرونا سانل

این دوربین ضد کرونا که توسط کمپانی سانل طراحی و در سال 2018 به تولید انبوه جهت عرضه جهانی رسید، متشکل از یک دوربین مگاپیکسلی است که بر پایه محاسبات دقیق هوش مصنوعی، چهره افراد را مشخص نموده، سپس یک دوربین حرارتی ویژه رزولوشن بالا، مبادرت به اندازه گیری دمای پیشانی مطابق استاندارد پزشکی با دقت مثبت و منفی 3/. درجه سانتیگراد می نماید. دوربین پیشرفته تشخیص دمای بدن سانل  معروف به پاندا توانایی تشخیص 16 نفر در ثانیه و همچنین 45 نفر را در یک قاب تصویری از فاصله 3 تا 5 متر دارد.

 عملکرد این دوربین بصورت نامحسوس و بدون تماس فیزیکی می باشد و در مسیر تردد افراد هیچ گونه تاخیر و تداخلی ایجاد نمی نماید و به محض آشکارسازی دمای تب با ضبط چهره افراد مبادرت به ایجاد آلارمهای صوتی و هشدارهای گفتاری می نماید. از کاربردهای این دوربین سانل ، تشخیص و پیشگیری از بیماریهای واگیردار و خطرناک به مانند سارس ، ابولا و کرونا در زمان مناسب و موثر می باشد. 

مکانهای مورد استفاده از این دوربین حرارتی و تشخیص چهره سانل عبارتند از : مبادی ورودی حساس و پر تردد از قبیل فرودگاه ها، ایستگاههای قطار، مترو و اتوبوس. حرم های ائمه اطهار، مساجد و هیئت های مذهبی که ازدحام جمعیت در بعضی ایام و ساعات خاص خطر شیوع ویروس ها را چند برابر می کند. ورودی مراکز کاری و فروشگاه های بزرگ، ارگان ها و سازمانهای مهم، مراکز آموزشی مانند دانشگاه ها، مدارس، مهد کودک ها و  بیمارستانها و مراکز درمانی. 

ثبت یک پاسخ