۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ |
مقالاتنظارت تصویری

معرفی هفت کتاب نظارت تصویری

معمولاً کتاب های حوزه هایی نظیر سیستم های نظارت تصویری فقط در دانشگاه ها و در سطح آکادمیک ارائه می شوند. اینترنت، چنان به بخش مهمی در زندگی ما تبدیل شده که وبسایت ها جایگزین کتاب شدند. هر کسی که می خواهد در مورد نظارت تصویری و دوربین مداربسته بداند، ابتدا در گوگل جستجو می کند و به پورتال های آنلاین فناوری مراجعه می نماید.

مزیت وبسایت ها به روز بودن اطلاعاتشان است. در جهانی که فناوری با سرعت بالایی پیشرفت می کند، به روز رسانی اطلاعات ضرورت بالایی دارد. آنچه شما امسال می آموزید ، سال آینده ممکن است منسوخ شود. فرآیند یادگیری ، مانند خود فرآیند کار باید منعطف باشد.

با این حال، کتاب ها نیز مزایای متعددی دارند. آنها به شما کمک می کنند تا در یک موضوع عمیق شوید، که اگر بخواهید در موضوعی متخصص شوید، امری ضروری به شمار می رود. وبسایت ها با لینک ها، تبلیغات، تصاویر و غیره تمرکز شما را می گیرند. همچنین از آنجا که خواندن مطلب در وبسایت مستلزم اتصال به شبکه است، عوامل حواسپرتی دیگری مانند شبکه های اجتماعی، ایمیل، پیام ها و غیره نیز وجود دارد. بنابراین، در این مقاله، فهرستی از کتاب های برتر در زمینه سیستم های نظارت تصویری ارائه شده است.

  1. CCTV-From Light to Pixels (دوربین مداربسته-از روشنایی تا پیکسل ها)- نویسنده: ولادو دامجانوسکی (Vlado Damjanovski)

ولادو دامجانوسکی یکی از نویسندگان استرالیایی و مدرس سیستم های نظارت تصویری است. کتاب او که توسط انتشارات Elsevier منتشر شده، اکنون چاپ سوم آن به بازار عرضه شده است. این کتاب موضوعات دوربین های نظارتی، لنزها، کابل های کواکسیال، فیبرهای اپتیکال، طراحی سیستم، فناوری های فشرده سازی و موضوعات دیگری از این دست را پوشش می دهد که همگی به یکپارچه سازان سیستم ها، توزیع کنندگان، مشاوران حفاظت و مدیران حفاظت مرتبط است.

  1. CCTV Surveillance: Video Practices and Technology (نظارت دوربین مداربسته: اقدامات ویدئویی و فناوری)- نویسنده: هرمن کروگل (Herman Kruegle)

یکی از کتاب های سنتی در بخش حفاظت است که اطلاعات عمیقی را در زمینه طراحی سیستم، انتخاب سخت افزار و نصب ارائه می کند. مخاطبین این کتاب عبارتند از نصب کنندگان، مدیران حفاظت، فروشندگان و مشاوران. اما حتی کاربران نهایی علاقمند به راهکارهای حفاظتی نیز می توانند از خواندن این کتاب بهره مند شوند.

  1. Smart Video Security Handbook: A Practical Guide for Catching Intruders Before They Act (کتاب حفاظت ویدئوی هوشمند: راهنمایی برای گرفتن عوامل نفوذی قبل از هر اقدامی)- نویسندگان: جان روانوویچ، دنی چین و توماس لنتو (John Romanowich, Danny Chin, and Thomas Lento)

جان رومانوویچ ، رئیس و مدیرکل کمپانی تولیدکننده دوربین نظارتی به نام SightLogix است. این کتاب به سبکی نوشته شده که حتی برای افرادی که دانش فنی زیادی ندارند ولی به این موضوع علاقه مند هستند نیز مناسب و مفهوم است. این کتاب همانطور که از نام آن پیداست، بر مفهوم فناوری هوشمند در دوربین ها تأکید دارد و روش هایی برای محدود کردن اثر حوادث از طریق پیش بینی ارائه می کند.

  1. Digital Video Surveillance and Security (حفاظت و نظارت تصویری دیجیتال)- نویسنده: آنتونی کاپوتو (Anthony Caputo)

این کتاب می تواند به عنوان یک راهنمای کامل و جامع برای نصب کنندگان و یکپارچه سازان در حوزه حفاظت تلقی شود. آنتونی کاپوتو، با ارائه دستورالعمل های گام به گام و توضیحات دقیق، دانش عمیقی در مورد جایگاه دوربین ها، زوایا و انتخاب سخت افزار ارائه می دهد.

  1. Intelligent Network Video: Understanding Modern Video Surveillance Systems (ویدئوی شبکه هوشمند: شناخت سیستم های نظارت تصویری مدرن)- نویسندگان: فردریک نیلسون (Fredrik Nilsson) و Axis Communications

نویسنده این کتاب، فردریک نیلسون، نایب رئیس کمپانی Axis Communications در ایالات متحده است. این کتاب، راهنمای کاملی در مورد دوربین های شبکه ، انکودرهای ویدئویی، حافظه، سرورها، سنسورها و مدیریت ویدئو ارائه می کند. جدیدترین نسخه این کتاب نیز منبع مناسبی برای استفاده از سیستم های مبتنی بر ابر و دوربین های حرارتی به شمار می رود.

  1. Closed Circuit Television (دوربین مداربسته)- نویسنده: جو سیزینسکی (Joe Cieszynski)

با توجه به اینکه آخرین نسخه چاپ شده این کتاب، سال 2006 ارائه شده، کتابی قدیمی به شمار می رود. اما می توانیم این کتاب را در این فهرست جای دهیم؛ زیرا بعضی از اطلاعات آن هنوز هم برای افرادی که می خواهند کار را در این حوزه آغاز کنند، مفید است. به عنوان مثال، بخش مربوط به لنزها و کابل کشی می تواند برای افرادی که در این زمینه تازه کار هستند، مفید باشد.

  1. Security Surveillance Centers: Design, Implementation, and Operation (مراکز نظارت تصویری: طراحی، راه اندازی و اجرا)- نویسنده: آنتونی دیسالواتور (Anthony DiSalvatore)

این کتاب فقط در مورد سیستم های نظارت تصویری نیست. آنتونی دیسالواتور بر بهترین روش های اجرای مرکز نظارت تأکید و تمرکز دارد. این روش ها عبارتند از یک دستورالعمل در مورد سیاست ها، رویکردها، ممیزی ها، روش های مؤثر گشت زنی و حتی مسائل قانونی و اخلاقی. این کتاب، به زبانی ساده نوشته شده و مخاطب آن، کاربران در سطوح اطلاعاتی مختلف است؛ از کارآموزان گرفته تا سرپرستان.

ثبت یک پاسخ