۳۰ فروردین ۱۴۰۳ |
End Userآلارممقالات

چگونه صنعت حفاظت از کرونا به عنوان فرصتی برای رشد استفاده کرد؟

پاندمی کرونا موجب شد تا مشاغل در سراسر جهان با مشکلاتی روبرو شوند که چند سال طول خواهد کشید تا بهبود و بازیابی شوند (اگر بتوانند). با این حال، صنعت حفاظت در این میان عملکرد نسبتاً بهتری داشته است. گزارش وضعیت کسب و کار صنعت حفاظت در ماه دسامبر سال گذشته آشکار کرد که بالغ بر 70 درصد از یکپارچه سازان ، نصب کنندگان ، مشاورین و غیره در بخش حفاظت در سال 2020 عملکردی مشابه یا حتی بهتر از سال 2019 داشته اند.

در مورد مراکز نظارت و مانیتورینگ نیز نتایج مشابهی وجود دارد. بر اساس تحقیق بین المللی نوامبر 2020 از مجریان ایستگاه مانیتورینگ نظارت تصویری توسط کمپانی ارائه دهنده نرم افزار مانیتورینگ Calipsa ، تنها 16 درصد از عملیات مانیتورینگ در میان 15 کشور، کاهش درآمد طی 12 ماه گذشته خود را گزارش کردند.

برایان بیکر (Brian Baker) ، نایب رئیس بخش ویدئوآنالیتیک مبتنی بر یادگیری عمیق برای کاهش آلارم کاذب در ایالات متحده اظهار داشت : «بخش اعظم مشاغل در تحقیق ما با ارائه خدمات ضروری و به کارگیری جدید ترین فناوری ها به منظور تسریع و بهبود کار، تحولات چشمگیری ایجاد کردند. بنابراین درآمد سالانه آنان برای سال 2021 نیز مثبت ارزیابی می شود».

چه عواملی صنعت حفاظت و مراکز مانیتورینگ را در برابر بحران اقتصاد جهانی به وجود آمده مقاوم تر می سازد؟ در این مطلب دو کارشناس حفاظتی به تعدادی سؤال در رابطه با تأثیر کرونا بر کاهش آلارم های کاذب پاسخ داده اند.

الکسی بولاوکو (Aleksei Bulavko) مدیر تولید و توسعه کمپانی کانادایی Radius Security است که خدمات مانیتورینگ ارائه می کنند.

 

دنیل گراجدا (Daniel Grajeda) مدیر اجرایی ارشد کمپانی Eyeforce Remote Guarding Solutions واقع در هاستون ایالت تگزاس است که در زمینه ایستگاه مانیتورینگ فعالیت می کند.

سؤال: تجارت و کسب و کار شما در سال 2020 و 2021 چگونه گذشت؟

بولاوکو: حفاظت یک صنعت ضروری به شمار می رود؛ بنابراین ما در طول مدت زمان کرونا، خاموشی و عدم فعالیت نداشتیم و به اهدافمان دست یافتیم. تخمین می زنیم که درآمدمان در سال آینده 10 الی 15 درصد رشد داشته باشد. ما فقط تجهیزاتی که تولید و نصب می کنیم را مورد نظارت قرار می دهیم. انجام این کار پیچیدگی های خاص خود را دارد اما کنترل بیشتری روی کیفیت کار و خدماتمان به ما خواهد داد.

گراجدا: من مطمئن نیستم که بتوانم رقم دقیق درآمد مجموعه خود را اعلام کنم یا نه؛ اما در مجموع ما با رشد درآمد مواجه بودیم. بسیاری از افراد در این مدت کار خود را از دست دادند. همچنین بعضی از پرسنل مشتریان ما اخراج شدند یا ساعات کاری آنان کاهش یافت و به دورکاری پرداختند. در کل مشتریان جدید و قدیمی ما، خواستار خدمات نظارتی بیشتری بودند.

سؤال: آیا کارکنان توانستند دورکاری کنند؟

بولاوکو: ما تعداد زیادی از کارکنان خود را به ویژه در بخش فروش و مدیریت فضای مجازی به خانه فرستادیم تا دورکاری کنند. مرکز فرماندهی ما با تدابیر بیشتر و سعی در حفظ پاکیزگی محیط و فاصله گذاری اجتماعی به فعالیت خود ادامه دادند. با این حال به دلیل شدت گرفتن کرونا به ناچار، تیم IT ما تدابیری اندیشید تا بخش هایی از فعالیت اپراتورهای مرکز فرماندهی را جهت انجام دورکاری به خانه بفرستد.

گراجدا: اگرچه ما نگرانی های بسیاری داشتیم، اما به افراد اجازه دادیم تا دورکاری کنند. آنان گام به گام در این فرآیند پیش رفتند؛ همچون تهیه و خرید تجهیزات لازم برای دورکاری و اتصال به اینترنت. ما پروتکل ها و معیارهایی برای اندازه گیری جریان کار کارکنانمان طراحی کردیم و شاهد کاهش تولید نبودیم. تیم ما به خوبی خدمات و محصولات را ارائه می کردند.

سؤال: چگونه از اپراتورهای مرکز فرماندهی محافظت می کردید؟

بولاوکو: محیط مرکز فرماندهی ما به گونه ای بود که ما را قادر ساخت فاصله اجتماعی 2 متری بین اپراتورها را فراهم سازیم. ما مانع های پلکسی گلاس بین افراد قرار دادیم و تجهیزات حفاظت شخصی مانند ماسک و دستکش را در اختیار اپراتورها قرار دادیم. خوشبختانه اپراتورها با تمامی تغییرات به سرعت سازگار شدند و دستورالعمل ها را به بهترین شکل دنبال کردند.

سؤال: در صورت بروز آلارم کاذب در صنعت مانیتورینگ، چگونه آن را مدیریت می کنید؟

گراجدا: مدت زمان زیادی است که حفاظت مبتنی بر تجهیزات حفاظت فیزیکی نظیر دتکتورهای حرکتی، امواج و سنسورهای درب و پنجره رایج بوده است. گام بعدی در انقلاب و تحول مانیتورینگ، افزودن دوربین مداربسته بوده است. اما دوربین ها نیز تا زمانی مفید هستند که افرادی بر تصاویر نظارت می کنند. به همین دلیل ویدئوآنالیتیک مبتنی بر هوش مصنوعی ارائه شد. ویدئوآنالیتیک نقطه قوتی در ارائه خدمات نظارت، حفاظت و مانیتورینگ به شمار می رود. به جای توجه به هزاران آلارم کاذب ، دیگر فقط منتظر آلارم های کم اما صحیح باشید. اگر کسی در این صنعت از ویدئوآنالیتیک استفاده نکند، از دوران عقب است.

بولاوکو: پلتفرم کاهش آلارم کاذب مبتنی بر ابر با استفاده از هوش مصنوعی به اپراتورهای ما اجازه می دهد تا بیشتر بر روی موضوعات مهم تر مربوط به مشتریانمان تمرکز کنند.

سؤال: با توجه به تجاربتان در این مدت توصیه شما به اپراتورهای مرکز مانیتورینگ دیگر چیست؟

بولاوکو: پلتفرم های فیلترینگ آلارم کاذب را برای کاهش آلارم های کاذب به کار ببرند. این یک گام ضروری است که هر مرکز فرماندهی می تواند انجام دهد تا در زمان، صرفه جویی کرده و نیز خستگی اپراتورها را کاهش دهد. از زمان صرفه جویی شده، برای اکتشاف و جستجوی راه های دیگر ارائه خدمات و گسترش کسب و کارتان استفاده کنید. بر روی آنچه به افزایش کارآیی کمک می کند متمرکز شوید؛ بدون اینکه تعداد کارکنان خود را افزایش دهید.

گراجدا: کسب کار خود را به سوی پیشرفت سوق دهید. حفاظت، صنعتی رو به رشد است. در سال 2019، بسیاری از مشتریان نمی دانستند که به حفاظت بیشتری نیاز دارند. آنان در سال 2020 و 2021 بیش از گذشته متوجه ارزش و اهمیت حفاظت شدند. ما فرصت آن را داریم تا رشد خود را ادامه دهیم.

ثبت یک پاسخ