۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ |
اخباراخبار ایمنی و حفاظتیاخبار شرکت هامقالاتنظارت تصویری

هشدار کمپانی هایک ویژن در مورد کمبود بلندمدت چیپ در جهان

کمپانی هایک ویژن ، از تولیدکنندگان تجهیزات نظارت تصویری که شدیدا توسط دولت ایالات متحده نیز تحریم شده است، در مورد کمبود جهانی و گسترده چیپ هشدار داد.  

هو یانگژانگ (Hu Yangzhong) رئیس و مدیر کل این کمپانی ضمن اشاره به کمبود جهانی اخیر در چیپ های نیمه هادی، اظهار داشت طبق گزارشی از رسانه Yicai در چین، در صورت ادامه یافتن این کمبود چیپ ، مشکلات این موضوع در میان تولید کنندگان صنعت حفاظت تشدید خواهد شد.

هو در این گزارش افزوده است: «این کمبود در زنجیره تولید چیپ نیمه رسانا تا کی ادامه خواهد یافت؟ یک سال، دو سال یا حتی بیشتر؟ در مورد تأثیر بلندمدت این کمبود تردید و عدم اطمینانِ بسیاری وجود دارد».

وی در مورد کمبود جهانی چیپ اظهار داشت که این کمبود، تولید خودرو ، تلفن همراه ، کنسول بازی و سایر محصولات الکترونیکی را با مشکلاتی مواجه خواهد کرد.

در واقع نگرانی های هایک ویژن در مورد کمبود جهانی مدارهای یکپارچه یا آی سی ها است که باعث شده تولیدکنندگان چیپ در سراسر دنیا نگران تأمین آن برای تولیدکنندگان شوند؛ از جمله تولیدکنندگان بزرگ لوازم خانگی در چین. این کمپانی های چینی تقریباً نیمی از کولر ها، تلویزیون ها و مایکروویو ها، یخچال فریزر و ماشین های شستشو را تولید می کنند.

باید دید موضوع کمبود چیپها در جهان تا چه میزان بر افزایش قیمت جهانی تجهیزات نظارت تصویری و یا وسایل الکترونیکی دیگر تاثیر خواهد گذاشت.

ثبت یک پاسخ