۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |
End Userمقالات

بازارهایی که موجب رشد صنعت حفاظت خاورمیانه در سال 2021 می شوند

بازار حفاظتی خاورمیانه در سال 2020 به دلیل پاندمی کرونا، شرایط سختی را تجربه کرد. اما امسال، شرایط امیدوارکننده تر به نظر می رسد. در این مطلب بازارهای مصرفی اصلی را مطرح می کنیم که می توانند موجب افزایش رشد حفاظت خاورمیانه در سال 2021 شوند.

صنعت هتل داری/ فراغت و تفریح

با بازگشت فعالیت های اقتصادی به شرایط نرمال و رویدادهای پیشِ رو، انتظار می رود صنعت هتل داری و فراغت منطقه خاورمیانه رونق پیدا کنند که این عامل، تقاضا برای حفاظت را افزایش خواهد داد.

جون جان (Joon Jun)، رئیس بخش تجارت جهانی در کمپانی IDIS در این مورد اظهار داشت: «با گسترش روابط، صنعت توریسم و سفرهای کاری در کشور امارات متحده عربی افزایش می یابد. اداره گردشگری عربستان سعودی (STA) مدعی است که تا سال 2023 تعداد مسافرین سالانه به این کشور به 100 میلیون نفر خواهد رسید و علت این افزایش را رسیدگی بیشتر به سواحل و تفریحگاه های این کشور اعلام کرده است. همزمان، ابوظبی نیز به سرعت در حال ایجاد تنوع و سرمایه گذاری در بخش هتل داری و فراغت می باشد. پروژه های جدید این منطقه عبارتند از توسعه جزیره مگا یاس، استراحتگاه ساحلی القنا، بزرگترین آکواریوم خاورمیانه، بزرگترین پارک برفی جهان و مجموعه ای از هتل های لوکس جدید».

صنعت فروشگاه ها

کرونا به بخش فروش در خاورمیانه ضربه بزرگی وارد کرد. با این حال، این صنعت اکنون رو به بهبود و فروشگاه ها در حال بازگشایی هستند؛ که این نیازمند راهکارهای متعددی برای رعایت پروتکل های بهداشتی است؛ از دوربین های تب سنج گرفته تا شمارشگر افراد برای کنترل انتشار بیماری. بینسون شو (Binson Xu)، مدیر منطقه ای خاورمیانه و شمال آفریقا در کمپانی Hikvision اظهار داشت: «با بهبود اقتصاد، بر این باور هستیم که صنعت فروش فرصت بیشتری خواهد داشت تا مانند گذشته رونق یابد».

در ضمن، فروشگاه های فیزیکی در خاورمیانه همانند سایر هم صنفی هایشان در سراسر دنیا، با فشارهای رقابتی از سوی فروشندگان آنلاین مواجه هستند و بنابراین راهکارهای حفاظتی را برای هر دو هدفِ داشتن حفاظت و هوش تجاری بیشتر، نیاز خواهند داشت.

جان در ادامه خاطرنشان کرد: «این صنعت، با افزایش رقابت از سوی مجموعه های بزرگ فعال در تجارت الکترونیک و تغییر عادات مشتریان مواجه است. فروشندگان نیز بالطبع در حال نصب و راه اندازی نظارت تصویری منعطف هستند تا سارقین را تشخیص داده و به دام اندازند، خدمات بهتری را به مشتریان خود ارائه دهند و حفاظت کارکنان و مشتریان را تضمین نمایند. نظارت مرکزی می تواند اجرای کارها را مقرون به صرفه تر سازد؛ چرا که به کمک دستگاه های موبایل، مدیریت از راه دور امکان پذیر می شود و آنالیتیک مبتنی بر هوش مصنوعی قابلیت تشخیص بهتر و پاسخ سریع تر را ارائه خواهد داد و از ابرداده ها برای تسریع تحقیقات استفاده می کند. همچنین ویدئوآنالیتیک در مراکز خرید خاورمیانه رواج بیشتری یافته و موجب جلب توجه صاحبان برندهای مطرح دنیا شده است».

شهر هوشمند/اجرای قانون

دولت ها در خاورمیانه همچنان از تجهیزات حفاظتی بهره می برند تا منطقه را امن نگاه دارند و شهرها را هوشمندتر سازند. مارک هورتون (Mark Horton) نایب رئیس کمپانی Bandweaver Technology اظهار داشت: «دولت همچنان مقدار زیادی از تجهیزات و خدمات حفاظتی را استفاده می کند و مرزها، پایگاه های نظامی و زیرساخت های ملی حساس را در اولویت قرار داده است».

ایتسیک کاتان (Itsik Kattan) مدیرکل کمپانی  Agent VI اظهار داشت: «اولویت های شهر هوشمند بسیاری در خاورمیانه وجود دارد؛ چه در شهرهای موجود و چه شهرهای جدید در حال ساخت. این اولویت ها تحت تأثیر کرونا تا حدودی متوقف شدند، اما انتظار می رود در سال 2021 باز هم رشد و توسعه یابند».

بهداشت و درمان

اگرچه میزان شیوع و شدت پاندمی کرونا در منطقه خاورمیانه در مقایسه با سایر نقاط جهان چندان بالا نیست، اما باز هم می توان گفت قابل توجه بوده است. از این رو، صنعت بهداشت و درمان بخش کلیدی محسوب می شود؛ در این صنعت، ارائه دهندگان به راهکارهای حفاظتی نیاز دارند تا نه تنها افراد را نظارت کنند، بلکه از رعایت فاصله گذاری اجتماعی در میان افراد نیز اطمینان حاصل کنند.

آموزش

در نهایت، بخش آموزش عالی خاورمیانه شاهد افزایش سرمایه گذاری در مؤسسات پیشرو و جهانی است. انتظار می رود دانشجویان در سطح بین الملل از این دانشگاه ها و مراکز استقبال کنند. به گفته جان: «از آنجا که دبی تغییراتی در قانون اعمال کرده و اجازه می دهد تا 100 درصد از سرمایه گذاران خارجی و مالکین کمپانی های خارج از مناطق آزاد نیز در این منطقه سرمایه گذاری کنند و به آنان ویزای اقامت 10 ساله می دهد، سرمایه گذاری خارجی در این بخش نیز افزایش خواهد یافت».

در نتیجه، این پیشرفت ها نیازمند داشتن راهکارهای حفاظتی پیشرفته ای نیز هستند تا علاوه بر تضمین حفاظت، شیوع بیماری نیز کنترل شود.

ثبت یک پاسخ