۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ |
حفاظت پیرامونیمقالات

حفاظت پیرامونی بهتر با دوربین حرارتی در ساختمان

هر ساختمانی نیازهای حفاظتی متفاوتی دارد. عوامل متعددی وجود دارد که می تواند این نیازها را تغییر دهد و در میان این عوامل، می توان به فضای پیرامونی ساختمان اشاره کرد. به عنوان مثال، تصور کنید ساختمانی در محیطی دورافتاده با شاخ و برگ بسیار احاطه شده است.

همچنین تصور کنید که در آن منطقه هیچ چراغی در خیابان نباشد. این موارد، حفاظت پیرامونی از ساختمان را مشکل تر می سازند؛ به ویژه برای دوربین های مداربسته اپتیکال قدیمی که برای تصویربرداری به نور محیط وابسته هستند تا بتوانند وجود هر گونه عامل بیگانه در فضای پیرامونی را تشخیص دهند. چنین سناریوهایی نیاز به فناوری دیگری را اثبات می کنند: دوربین حرارتی در ساختمان .

گزینه ای مقرون به صرفه برای مشاغل کوچک و متوسط

بر اساس تحقیق Inkwood Research ، بازار حفاظت پیرامونی جهانی تا سال 2026 به 38.5 میلیارد دلار خواهد رسید. کمپانی ها روز به روز به این نتیجه می رسند که ایمن سازی فضای پیرامونی خود، که پیش از این معمولاً از اولویت های آخر در نظر گرفته می شد، اهمیتی روزافزون یافته است.

بهره گیری از فناوری دوربین حرارتی در ساختمان در گذشته در پروژه های گسترده به کار می رفت؛ چرا که قیمت اینگونه فناوری ها بسیار بالا بود. اما این روزها تولیدکنندگان مختلف هزینه ها را کاهش داده اند و این فناوری را برای پروژه های بیشتری در دسترس قرار داده اند.

بهره مندی مشاغل کوچکتر از حفاظت پیرامونی

مشاغل کوچک تر و ساکنین مناطق مسکونی حال می توانند از این لایه حفاظتی مطمئن بهره مند شوند. فناوری که آسودگی خاطر بیشتری به کاربران می دهد؛ چرا که عوامل غیر مجاز در فضای پیرامونی دیگر حتی قبل از ورودشان نیز توسط سیستم تشخیص داده می شوند.

با توجه به اینکه فناوری های مدرنی موجود شده اند که می توانند با یکدیگر یکپارچه شوند، دوربین حرارتی در ساختمان با سیستم آلارم یکپارچه خواهد شد. در نتیجه کاربران می توانند فضای پیرامونی ساختمان را به خوبی نظارت کنند؛ حتی از راه دور و با کمک اپلیکیشنی در موبایلشان.

نظارت بر فضای پیرامونی

در یک موقعیت حفاظت پیرامونی ، تمرکز سیستم بر آن است که به کاربر اطمینان دهد هیچ کسی به مرز مشخص شده فضای پیرامونی محدوده نزدیک نشده باشد.

اما ترفندهایی برای فریب دادن سیستم نیز وجود دارد؛ چرا که ممکن است فضای پیرامونی خارج از کنترل مستقیم صاحب خانه یا مجموعه باشد. به عبارت دیگر، نقاط بسیاری وجود دارد که متجاوزین احتمالی می توانند در آنجا کمین کنند؛ مانند پشت فنس ها یا گیاهان پر شاخ و برگ.

قابلیتهای دوربین حرارتی

دوربین های اپتیکال سنتی به تنهایی نمی توانند افراد را در چنین شرایطی تشخیص دهند. اما فناوری دوربین حرارتی در ساختمان به هیچ نوری نیاز ندارد؛ چرا که سنسورهای حرارتی هرگونه تشعشعی را تشخیص می دهند. منظور از تشعشع، هر گونه تابش سطح پایین از تمامی سطوح است.

دوربین حرارتی می تواند این تشعشات را از پشت هر مانعی تشخیص دهد؛ حتی از پشت بوته ها و فنس ها.

چالش دیگری که در بحث حفاظت پیرامونی وجود دارد، تشخیص و تمیز بین یک فرد متجاوز و شیء دیگر است که ممکن است منجر به فعال شدن آلارم کاذب شود. برای مثال، گاهی اوقات حیوانات ، شاخه های گیاهان و سایر موارد غیر انسانی با تکان هایی که می خورند توسط سیستم حفاظت پیرامونی به عنوان یک متجاوز تشخیص داده می شوند.

برای مواجهه با چنین مسئله ای، فناوری یادگیری عمیق می تواند در کنار دوربین حرارتی در ساختمان به کار رود. یادگیری عمیق به ویدئوآنالیتیک کمک می کند تا انسان ها را از سایر موجودات تمییز دهد، در نتیجه آلارم های کاذب کمتر شده و هزینه های مربوط به آن نیز متعاقباً کاهش خواهند یافت. زمانی که قوانین تشخیص مانند عبور از خط فرضی و تشخیص نفوذ، فعال می شوند، دوربین می تواند بلافاصله آلارمی را به اپراتور برساند. بعضی از دوربین ها می توانند فلش بزنند تا شخص متجاوز به حریم را دور کنند یا حتی به اپراتور این امکان را بدهند تا از طریق بلندگو به آن فرد هشدار دهد.

فناوری کارآمد

ماهیت کارآمد این فناوری بدان معنا است که دوربین های کمتری برای پوشش محیط پیرامونی نیاز خواهید داشت. به طور مثال، برای یک محدوده 50 متری، یک دوربین معمولاً می تواند جایگزین 2 الی 3 دوربین نظارت تصویری اپتیکال باشد. دلیل این مسئله آن است که قابلیت تشخیص حرکت شیء با استفاده از دوربین حرارتی در ساختمان ، دقیق تر خواهد بود.

حتی زمانی که هدف مورد نظر در حاشیه محدوده تشخیص باشد، دوربین حرارتی باز هم می تواند حرکت شیء یا سوژه را به درستی تشخیص دهد؛ در حالی که برای دوربین مداربسته اپتیکال، شیء باید بسیار به سنسور نزدیک باشد تا تشخیص داده شود.

معمولاً این مورد اتفاق می افتد که با پیشرفت فناوری، فناوری های قبلی ارزان قیمت تر و برای عموم در دسترس تر می شوند. حفاظت نیز از این قاعده مستثنا نیست.

بنابراین با پیشرفت فناوری دوربین حرارتی ، این فناوری در پروژه های کوچک تر و با قیمتی مقرون به صرفه تر قابل استفاده خواهد بود. اکنون دارندگان مشاغل کوچک و حتی خانوارها نیز می توانند از مزایای فناوری دوربین حرارتی در ساختمان برای حفاظت پیرامونی بهره مند شوند.

ثبت یک پاسخ