۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ |
اخباراخبار ایمنی و حفاظتیاخبار محصولاتمقالاتنظارت تصویری

دوربین تب سنج سانل پیشتاز جهانی در کنترل و پیشگیری از کرونا

 با آغاز پاندمی کرونا در زمستان 1398 و همه گیری آن در کشورها، برخی از کمپانی های تولید کننده تجهیزات نظارت تصویری و دوربینهای حرارتی بر آن شدند تا تجهیزات و فناوری های هوشمند خود را در راستای کنترل کرونا به بازار معرفی نمایند.

به گزارش اختصاصی دنیای حفاظت، اولین سامانه تب سنجی مجهز به کالیبریزاسیون هوشمند تحت عنوان  دوربین پاندا در زمستان سال 1398 توسط کمپانی سانل روانه بازار شد.

تاریخچه تولید دوربین تب سنج سانل با عنوان پاندا

یکی از علل پیشگام بودن سانل در این حوزه، تولید دوربین حرارتی و تشخیص چهره پاندا مدتها قبل از شیوع بیماری کرونا و در سال 2018 بود. این دوربین با عنوان دوربین ضدتروریست برای فرودگاهها و مراکز حساس طراحی و تولید شد.

سامانه پاندای سانل در راستای شناسایی افراد تروریست و مشکوک  که در قبل از ارتکاب جرم ضربان و درجه حرارت بدن آنها افزایش می یافت، طراحی گردید.

با شروع بیماری کووید 19 دوربین تب سنج سانل با موفقیت  در مراکز مختلف و پرازدحام، برای شناسایی افراد مشکوک به بیماری کرونا به کار گرفته شد.

مدل های مختلف دوربین سانل در کنترل و پیشگیری از کرونا

در طول یکسال گذشته  سانل به ارائه چند سامانه جدید  و دوربین تب سنج قوی مبادرت نمود.

این کمپانی بین المللی در ابتدا  دوربین پاندا که متشکل از یک دوربین حرارتی و یک دوربین تشخیص چهره است را به همراه یک بلک بادی مجزا (برای افزایش هر چه بیشتر دقت تب سنجی) به مشتریان ارائه کرد.

سپس سانل سیستم جدید دیگری را رونمایی کرد که مشخصه بارز این دوربین جهانی تلفیق و تجمیع دوربین تشخیص دمای بدن و بلک بادی با یکدیگر بود.

کمپانی SUNELL به غیر از سامانه تب سنجی مجهز به کالیبریزاسیون هوشمند با قابلیت تب سنجی 45 و 30 نفر در لحظه، قوی ترین دوربین تب سنج تک نفره را نیز برای کنترل کرونا ارائه نمود.

دوربین تب سنج سانل در مراکز و مکانهای متعدد 

دوربین تب سنج سانل در طول یکسال و نیم گذشته در کشورهای مختلف مورد بهره برداری قرار گرفت و در حال حاضر به عنوان  قوی ترین سامانه هوشمند تشخیص تب در مکانهای متعددی در حال استفاده می باشد.

برخی از مکانهایی که به دوربین سانل مجهز گردیدند عبارتند از:

فرودگاه اوکایاما ژاپن، فرودگاه ونیز، فرودگاه رم، هتل موراکو مراکش، وزارت دادگستری دبی، موسسه پزشکی اوکایاما ژاپن، بزرگترین کارگزاری بیمه ایتالیا، فرودگاه بلغارستان، شعب مختلف بانکی کشور مصر، شعب بانکی دبی، کارخانه NXP تایلند، ساختمان ریاست جمهوری تایلند، چندین هتل در فیلیپین، مدارس مختلفی در روسیه، چندین ساختمان اداره دولتی مسکو، مرکز تجاری سن پترزبورگ، منطقه توریستی سنگاپور، مرکز پروژه های ساخت جاده و پل شاندونگ، دریاچه استان جیانگسو چین، اداره مهاجرت شهر شنزن چین، موزه هنرهای شانگهای چین، مرکز نوآوری علوم و فناوری شهر شنزن چین، دروازه جنوبی استان جیانگشی چین، ایستگاه مترو شهر فوژو چین، ایستگاه راه آهن سریع السیر شهر هاربین چین، ایستگاه راه آهن زیگونگ چین، مرکز کنترل و پیشگیری از بیماریهای شنزن، موسسه بیماریهای مزمن در شنزن، هتل ها و بیمارستانهای مختلف شهر شنزن و دهها مرکز دیگر.

استفاده از دوربین تب سنج سانل در ایران

 از ابتدای سال 1399 در مراکز مختلف کشور، از این سامانه در راستای کنترل و پیشگیری از کرونا استفاده گردیده است.

کارخانجات فولاد جنوب هرمزگان، شرکت پالایش نفت بندرعباس، مسجد ارک، شرکت مپنا، مدرسه سفارت آلمان، کارخانه نستله، و چندین مرکز مهم نظامی و … برخی از مکانهایی می باشند  که دوربین هوشمند سانل در آنها مورد استفاده قرار گرفته است.

با انتخاب نوشته های آبی رنگ در داخل متن، می توانید از محتواهای مرتبط بازدید نمایید.

ثبت یک پاسخ