۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |
کنترل دسترسیمقالات

فناوری اکسس کنترل و مدیریت درب ها دستخوش چه تغییراتی می شود؟

اکسس کنترل و ورودی درب ها، یک مسئولیت مهم و البته چالشی برای مسئولان و مؤسسات به شمار می رود. سیستم های کنترل دسترسی، مسئول حفاظت و ایمنی تسهیلات عمومی مانند مراکز تفریحی، کتابخانه ها و مناطق مسکونی هستند. این اماکن اغلب وسیع و گسترده بوده و محل استقرار صدها نفر از مردم می باشند. انجمن های مسکن، اجاره خانه ها را مدیریت می کنند و بنابراین مسئولیت مدیریت کنترل رفت و آمد و دسترسی تک تک افراد را بر عهده دارد.

ارائه دهندگان فناوری، سیستم های ورودی بهتری را ارائه کرده اند که مدیریت را آسان تر می سازند. به عنوان مثال، با سیستم های اکسس کنترل و اینترکام، مدیریت و ارتباط از راه دور، چیزی است که به مسئولان محلی و انجمن های مسکن با مدیریت چند مکان از یک محل، امکان کاهش هزینه ها  را می دهد.

از سوی دیگر، این نوآوری در فناوری موجب شده تا مشاوران و متخصصین انجمن های مسکن بتوانند از میان تعداد زیادی سیستم و محصول دست به انتخاب بزنند. این تعدد گزینه ها سردرگمی هایی را نیز برای آنان به وجود می آورد تا به این نتیجه برسند که کدام سیستم برای کدام ساختمان مناسب است.

انتخاب سیستم اکسس کنترل مناسب

در انتخاب یک سیستم مناسب، مسئولان محلی و انجمن های مسکن باید به دنبال راهکاری مقرون به صرفه باشند که خدمات پشتیبانی خوبی نیز از سوی تولید کننده دریافت کند و تضمین دهد که سیستم و اجزای آن برای مدت زمان قابل قبولی مورد پشتیبانی قرار می گیرند. همچنین لازم است که سیستم انتخابی، انعطاف کافی برای تطابق با نیازهای متنوع مراجعین مختلف را داشته باشد.

استفاده از فناوری برای منافع مجموعه

با پیشرفت در سیستم ها و خدمات مدیریتی، کاربرد سیستم های ورودی تغییر شکل می یابند. به عنوان مثال، سیستم ها اکنون می توانند آلارم ها و پیام های هشداری را به صورت ایمیل به مدیریت و ادمین ارسال کنند. ما هم اکنون می توانیم حق ورود کاربر و سطح دسترسی مجاز وی را از طریق اپلیکیشن موبایل ارتقا دهیم که کنترل بسیار بیشتری روی مهندسان خدمات و نگهداری سیستم فراهم می کند.

همچنین فناوری اکسس کنترل به مسئولان محلی و انجمن های مسکن کمک کرده تا مشکل عدم امکان استخدام نگهبان یا مدیر ساختمان به صورت شبانه روزی و در هفت روز هفته را حل کنند. اکنون با ارتباط اینترنتی مراجعین می توانند با کارشناسان در تماس باشند؛ چه در داخل ساختمان یا از نقطه ورودی.

کاهش هزینه های تعمیر و نگهداری 

با نصب سیستم اکسس کنترل مناسب در هر مجموعه، می توان بر مشکلات ناشی از محدودیت های سیستم موجود غلبه کرد و نیز انعطاف سیستم ها نیز افزایش خواهد یافت. برای افرادی که مسئول اجرای مناسب و کارآمد اکسس کنترل هستند، مدیریت سیستم ها، آسان تر، سریع تر و مقرون به صرفه تر است.

جلوگیری از وقوع جرم

از دیگر مزایای مدیریت اکسس کنترل، پیشگیری از وقوع جرم به روش های گوناگون است؛ از رفتار ضد اجتماعی مستأجر در ساختمان گرفته تا عدم پرداخت اجاره در ملکی که اجاره کرده است و پاسخ ندادن به نامه های ارسالی.

فناوری اکسس کنترل، مسئولین محلی و انجمن های مسکن را قادر می سازد تا داده های جزئی را دریافت کرده و بنابراین رفتار افراد را در حوزه مدیریتیشان درک کنند. اگر به مشاوران و کارشناسان توصیه شود تا مناسب ترین سیستم ها را با توجه به نیازهای ورودی شان انتخاب نمایند، آنان می توانند اکسس کنترل راحت تر و ایمن تری داشته باشند تا نیازهای کاربر نهایی و مسئولان و مدیران مربوطه را برآورده سازند.

ثبت یک پاسخ