۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |
اخباراخبار ایمنی و حفاظتیاخبار شرکت هامقالاتنظارت تصویری

بالاترین سطح آسیب پذیری بحرانی و لغو مجوز استفاده از هایک ویژن

کمپانی چینی هایک ویژن به تازگی اعلامیه ای را منتشر کرد که طی آن به مشتریان و کاربران خود از احتمال بروز رخنه حفاظت سایبری در میلیون ها دوربین مداربسته و NVR این کمپانی در سراسر جهان خبر داد.

این رخنه تحت عنوان «آسیب پذیری در فرمان» که هکرها را قادر می سازد تا کنترل تجهیزات نظارت تصویری هایک ویژن را به دست گیرند، در ماه ژوئن توسط تیم تحقیقاتی حفاظت سایبری Watchful IP کشف شد. اگرچه کمپانی هایک ویژن تاکنون اعلام نکرده که احتمال آلوده شدن چه تعداد محصول وجود دارد و تنها فهرستی از اسامی محصولات و نسخه های firmware خود را ارائه کرده است، اما وبسایت خبری IPVM تخمین می زند که تعداد دستگاه هایی که می توانند به این نفوذ سایبری آلوده شوند، بیش از 100 میلیون مورد است.

بر طبق این اعلامیه ، آسیب پذیری به وجود آمده در سیستم امتیازدهی آسیب پذیری رایج (CVSS) از 10 ، نمره 9.8 را به خود اختصاص داده است. این نمره، به زعم تیم تحقیقاتی Watchful IP ، «بالاترین سطح آسیب پذیری بحرانی» را دارد.

افشای خبر این آسیب پذیری در تجهیزات نظارت تصویری Hikvision ، جدیدترین و تأثیرگذارترین خبر مربوط به این کمپانی تولید کننده چینی از ابتدای سال جاری تاکنون به شمار می رود. در جولای امسال ، کمپانی هایک ویژن به عضویت خود در مؤسسه صنعت حفاظت (SIA) خاتمه داد و اظهار داشت که با IPVM که از اعضای این مؤسسه است، اختلاف پیدا کرده است. درست یک ماه پیش، کمیته ارتباطات فدرال (FCC) لایحه ای را مصوب کرد مبنی بر اینکه احتمالاً تمامی مجوزهای محصولات این کمپانی ، لغو و ممنوع خواهند شد و حتی مجوزهای تجهیزات از قبل نصب و راه اندازی شده نیز ممکن است لغو گردد.

ثبت یک پاسخ