۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |
مقالاتنظارت تصویری

نقش اپراتورها در اتاق کنترل دوربین مداربسته پاناسونیک

داشتن دوربین های مداربسته با کیفیت و دارای وضوح مناسب در زوم بالا برای حفاظت از یک مجموعه بسیار حائز اهمیت می باشد. در این راستا مراکز و مجموعه های مختلفی در کشور، از سیستمهای نظارت تصویری و دوربین مداربسته پاناسونیک استفاده نموده اند.

لازمه استفاده بهینه، با کارایی بالا از دوربینهای مداربسته، داشتن اپراتورهای حرفه ای، آموزش دیده و باهوش، خواهد بود.

وظایف اپراتورهای دوربین های مداربسته و تجهیزات نظارت تصویری 

اولین وظیفه اپراتور، حفظ فیزیکی تجهیزات اتاق کنترل است. این تجهیزات شامل صندلی، میز، کامپیوتر، کیبورد کنترل اتاق سرور و دستگاههای رکورد می باشد.

 بیشترین میزان آسیب برای تجهیزات الکترونیکی، قطعا فیزیکی و البته به علت رطوبت نیز می باشد که سهل انگاری اپراتور در حفظ تجهیزات، آسیب جدی و هزینه زیادی را بر سیستم وارد خواهد کرد.

از دیگر وظایف اپراتورهای دوربینهای مداربسته بررسی اتصال و وجود همه تصاویر و همچنین لایو بودن تصاویر و کیفیت ایده آل آن می باشد.

در این مورد تشخیص سریع و به موقع قطعی تصویر و یا پایین بودن کیفیت و همینطور عدم زنده بودن تصاویر بسیار اهمیت دارد.

بررسی تصاویر ضبط شده در زمان بندی های متفاوت ساعتی و روزانه از اهمیت بسیار بالایی برخوردار می باشد. احتمال عدم تطبیق ساعت سیستمها و دوربین مداربسته و همچنین احتمال خرابی هارد و احیانا تنظیم اشتباه در زمان بندی رکورد و غیره امکان پذیر می باشد.

بررسی لاگ دوربین رکوردر و نرم افزار مانیتورینگ بطور مثال WV-ASM300 بسیار کمک خواهد کرد در اتفاقاتی از قبیل دسترسی های متفاوت، قطع و وصل بی دلیل دوربین و یا ریست آنها و …

تشخیص شرایط خاص و ارائه گزارش های لحظه ای

یکی از وظایف مهم اپراتورها ارائه گزارش بروز هرگونه اتفاق خاص حفاظتی و مشکوک و یا خرابی سیستمها، در لحظه به مافوق می باشد. هرگونه تاخیر در ارائه گزارش های آنلاین می تواند عواقب بسیار بدی را در بر داشته باشد.

هر چند سیستمهای جدید هوشمند از قبیل ویدئو آنالیتیک، تشخیص چهره و یا پردازش تصویر دوربین های مداربسته پاناسونیک در کنترل مراکز، بسیار کمک کننده می باشد اما دلیلی بر عدم هوشیاری اپراتورها در  زمان شیفت کاری نمی باشد.

لذا هر اپراتور بایستی به طور کامل به وظایف تشخیص شرایط خاص و یا حساسیت به ماشین ها و افراد مشکوک و … عمل کرده و مراتب را سریعا گزارش دهد.

اپراتورها نقش بسیار موثری را در حفظ امنیت مراکز تحت حفاظت سیستمهای دوربین مداربسته و الکترونیک دارند. به همین جهت افرادی که در این نقش کاری حضور می یابند می باید آموزش های لازم را دیده و همینطور بصورت دوره ای از مسائل به روز فنی اطلاع پیدا نمایند.

 

 

 

ثبت یک پاسخ