۹ فروردین ۱۴۰۳ |
خانه هوشمندمقالات

چرا قفل های هوشمند را انتخاب می کنیم؟

برای اینکه بدانیم چرا افراد برای خانه هایشان محصولات هوشمند و دارای تکنولوژی روز را انتخاب می کنند، باید انگیزه های آنان از خرید این تجهیزات را مد نظر قرار دهیم. این روزها سادگی و راحتی، معیارهای مهمی برای انتخاب به شمار می روند؛ به ویژه با توجه به این که پاندمی کرونا مشکلات زیادی را در زندگی مردم به وجود آورده است. امروزه بسیاری از خانه داران بر روی پروژه هایی کار می کنند که از استرس زندگی شان بکاهد و خانه هایشان را امن تر کند. بسیاری از این پروژه ها شامل نصب و راه اندازی دستگاه های متصل می شوند؛ مانند قفل های هوشمند.

حتی متخصص ترین افراد در تکنولوژی نیز به دنبال فناوری هایی هستند که زندگی روزمره آنان را چه در حال و چه در آینده بهبود بخشند. یک تحقیق دسته بندی مخاطبین قفل هوشمند در سال 2019 توسط Kwikset انجام شد. در این تحقیق مشخص شد که حتی علاقمندان به فناوری نیز به دنبال قفل های ماندگار و با دوام هستند و انگیزه آنان از انتخاب قفل هوشمند، آن است که قابلیت اتصال بیشتری داشته باشند. آنان خواهان قفل های ماندگار و با دوامی بودند که آسایش و راحتی را برای زندگی شان بیاورد، بنابراین باید از نصب آسانی نیز برخوردار باشد.

جای تعجب نیست که همین تحقیق نتیجه گرفت که افراد فنی (که از وسایل خانه خود به دقت مراقبت و خودشان آنها را تعمیر می کنند) نیز به قفل های کاربردی، بادوام و راحت علاقمند هستند.

سادگی می تواند در یک قفل هوشمند اَشکال مختلفی بگیرد. اما هر یک از این ویژگی ها و فواید ارتقا دهنده سادگی می تواند عاملی کلیدی در فروش این وسایل و عامل رشد کسب و کار تولیدکنندگان تجهیزات حفاظتی مربوطه باشد.

سادگی در طراحی

بر اساس تحقیق قفل درب هوشمند در سال 2020 که توسط مؤسسه تحقیقاتی Parks Associates صورت گرفت، طراحی قوی محصول، ارتباط مستقیمی با ارزش افزوده یک محصول هوشمند و متصل دارد. طراحی، ارزش محصول را بالاتر برده و متمایز تر می نماید، ضمن اینکه در تجربه و نظر کاربر نیز نقش بسیار مؤثری ایفا می کند.

اگر محصولی از زیبایی دکوراسیون خانه شان بکاهد، ظاهری نامناسب داشته باشد یا هنگام هشدار یا زنگ خوردن، صدای خوبی ندهد، بیشتر افراد تمایلی به خرید آن نشان نمی دهند؛ حتی اگر این محصول جدیدترین فناوری روز دنیا را داشته باشد. آنان ترجیح می دهند وسیله ای پر از سیم کشی در هم را انتخاب کنند تا صدای زیبا و جذابی را از سینمای خانگی شان دریافت کنند، اما ترجیح می دهند این سیم ها مخفی باشند و ظاهر دستگاه ها زیبا، شیک و جذاب باشد.

در مورد ظاهر خود قفل، ما دریافتیم که خریداران قفل هوشمند به دو دسته اصلی تقسیم می شوند. برخی از آنان، به ویژه افرادی که خانه ای با ظاهر سنتی دارند، قفل هوشمندی را می خواهند که صدایی شبیه به قفل های سنتی داشته باشد. این دسته از قفل های هوشمند به نوعی می توانند مزایای فناوری را همراه با حفظ ظاهر سنتی ارائه دهند، بدون اینکه طراحی خانه نیز از شکل سنتی خود خارج شود.

دسته دوم خریداران، طراحی مدرن تری را ترجیح می دهند. آنان به دنبال قفلی هستند که در عین سادگی، شیک و مدرن به نظر برسد. این تحقیق مؤسسه Parks Associates نتایج تحقیق را بدین صورت خلاصه کرده است: «یک طراحی ساده می تواند برای مصرف کنندگانی که با قفل های هوشمند آشنایی ندارند، ظاهر دستگاه را آرامش بخش تر و آشنا تر سازد، در نتیجه مشتریان بیشتری را به خود جذب کرده و ارزش محصول را افزایش خواهد داد».

سادگی در نصب

گاهی اوقات آنچه که از نظر متخصصین و فروشندگان، پیچیدگی قفل هوشمند تصور می شود می تواند رشد کسب و کار قفل هوشمند را کندتر سازد. برای مثال، یکی از دلایل تولیدکنندگان برای اینکه کسب و کار قفل هوشمند خود را ارتقا نمی دهند، تصور دشواری های نصب این تجهیزات است. این تصور دور از واقعیت و کاملاً غلط است. چه تاکنون تجربه نصب یک قفل هوشمند را داشته اید یا نه، نصب یک قفل هوشمند برایتان بسیار آسان خواهد بود.

بعد از نصب فیزیکی قفل هوشمند در محل خود، دستگاه با یک برنامه ریزی نه چندان پیچیده ای آماده کاربری خواهد بود. به ویژه اگر در میان قابلیت های قفل هوشمند، برنامه ریزی با یک لمس (وان تاچ) نیز باشد؛ مزیتی که فرآیند نصب را تسریع می بخشد. به عبارت دیگر مشتریانی که می پندارند فرآیند نصب قفل هوشمندشان زمان بر است، به محض اینکه بدانند چقدر سریع می توانند دستگاه خود را راه اندازی و اجرا کنند، اطمینان خاطر خود را به دست خواهند آورد.

مزایای بیشتر

در اینجا برخی از مزایای بیشتر قفل های هوشمند، ارائه شده اند:

  • خلاصی از دسته کلیدهای درهم و برهم:

    یکی از راه های ساده تر کردن زندگی، حذف بی نظمی است؛ از جمله کاهش تعداد کلیدهایی که در جیب ساکنین خانه دیده می شود. کاربران قفل هوشمند می توانند کلید خود را در مکانی امن و دور از دسترس سایرین قرار دهند؛ زیرا می توانند یک کد شخصی کاربر را برای ورود به خانه استفاده کنند. آنان همچنین می توانند یک کد کاربری موقتی دریافت کنند که سایر افراد در صورت نیاز آنها را به کار ببرند و بعد از آن نیز کدها حذف شوند. بدین ترتیب، دیگر مجبور نخواهید بود کپی کلیدهایتان را به دوستان، بستگان، پرسنل خدمات و پیمانکاران بدهید؛ کلیدهایی که احتمال به سرقت رفتن یا مفقود شدنشان زیاد است.

  • اطلاعات آسان:

    قفل های هوشمند متصل به سیستم اتوماسیون خانه می توانند اطلاعات مهم درباره استفاده از قفل ها را نگاه دارند و آن را به یک دستگاه کنترل کننده بفرستند. اینگونه، قفل ها می توانند فهرستی از افرادی که به خانه شما دسترسی یافته اند و زمان دسترسی شان را به شما ارائه کنند. همچنین شما حتی می توانید از طریق پیام متنی پیام اطلاع رسانی دریافت کنید که عزیزانتان با اطمینان به خانه رسیده اند یا اینکه چه زمانی مثلاً نقاشان به خانه آمده و کِی خانه را ترک کرده اند.

  • تبدیل مشتریان:

    تبدیل مشتریان به مشتریانِ قفل هوشمند با افزودن جدیدترین کیت های تبدیل قفل هوشمند، هرگز به این آسانی نبوده است. این محصولات، با جابجا کردن نیمه داخلی قفل مکانیکی فعلی خانه و بدون نیاز به تعویض نیمه بیرونی قفل، قفل های مکانیکی را به قفل های الکترونیکی هوشمند تبدیل می کنند. این محصولات برای آن دسته از افرادی مهم است که نه تنها به طراحی در خانه خود اهمیت می دهند، بلکه می خواهند از مزایای ورود راحت و بدون نیاز به کلید به خانه و اتوماسیون خانگی بهره مند شوند، بدون اینکه ظاهر و نمای درب خانه شان از بیرون تغییری کند یا تناسب آن با دستگیره درب به هم بخورد.

 

ثبت یک پاسخ