۲۹ فروردین ۱۴۰۳ |
معرفی پروژه ها

دوربین مداربسته Hanwha Techwin در هتل لوکس Gaylord Opryland

Marriott International یک کمپانی هتل داری بزرگ و Gaylord Opryland Resort نیز متعلق به کمپانی Marriott در ایالات متحده است. هتل بزرگ Gaylord Opryland واقع در ایالت تنسی، تجربه شهر موسیقی را در یک فضای بسته برای مراجعین به ارمغان می آورد. این مجموعه دارای یک هتل با بیش از 3000 سوئیت و اتاق و یک هتل کوچک تر مجاور با بیش از 300 اتاق است.

ارزیابی خطر

کمپانی Ryman Hospitality ، سازمانی که مالک مجموعه هتل های Gaylord Brand است، در سال 2017 تصمیم گرفت تا به ارزیابی خطر در مجموعه خود بپردازد. ارزیابان از کمپانی های دیگر به این نتیجه رسیدند که سیستم نظارت تصویری و دوربین مداربسته مناسبی در تمامی نقاط هتل از جمله هتل Gaylord Opryland Resort وجود ندارد.

به گفته گرگ پزو (Greg Pezzo) ، مدیر ایمنی و حفاظت مجموعه  Gaylord Opryland Resort : «این سیستم از سیستم های اجرایی و دوربین های قدیمی تشکیل شده بود که اصلاً نمی توانست پاسخگوی حفاظت در خور مجموعه باشد. تیم حفاظت نمی توانست بازپخش ثابتی از تمامی دوربین ها دریافت کند و همچنین نمی توانستند داده ها را برای بیشتر از دو هفته ذخیره کنند».

در نتیجه ارزیابی خطر، مالکیت مجموعه تصمیم گرفت تا کل سیستم نظارت تصویری تمامی هتل ها را به روز رسانی کند و برای نمونه آزمایشی، هتل Gaylord Opryland را انتخاب کرد. استراتژی آنان استفاده از هتل Opryland به عنوان یک مدل بود تا پس از آن در صورت موفقیت پروژه و رضایت از آن، پنج هتل دیگر Gaylord را نیز ارتقا دهند.

نصب دوربین های چند جهته

کمپانی Ryman Hospitality که با کمپانی یکپارچه ساز Herring Technology کار می کند، راهکاری را طراحی کرد که مجهز به سیستم مدیریت ویدئوی جدید (VMS) از کمپانی مایلستون و 400 دوربین مداربسته از کمپانی Hanwha Techwin بود.

این 400 دوربین عبارت بود از 145 دوربین فول اچ دی XND 6010 مجهز به ویدئو آنالیتیک، 182 دوربین دام فضای بسته و باز سری Q مجهز به مادون قرمز و بیش از 20 دوربین چند جهته مدل PNM 7000 و 9000.

تعیین مکان نصب این دوربین ها فرآیند نسبتاً آسانی بود. پزو تشریح کرد: «ما دوربین ها را بیشتر در مکان هایی نصب کردیم که مشکلات بیشتری را در گذشته تجربه کرده بودیم یا مکان هایی که پیش از این اصلاً دوربینی نصب نشده بود». آنان همچنین به داده های مربوط به سرقت یا سایر حوادث رجوع کردند تا مکان دوربین های جدید را دقیق تر تعیین کنند.

دوربین مداربسته با کیفیت بالا

به گفته پزو ، یکی از وظایف اصلی سیستم جدیدی که قرار بود برایشان نصب و راه اندازی شود، محافظت از مهمانان در برابر ادعاها و هشدارهای کاذب بود. وی خاطر نشان کرد: «از نظر هشدار یا ادعا این سیستم نظارت تصویری و به ویژه این دوربین ها به ما کمک می کنند تا از خود و مهمانانمان در برابر مسئولیت دعاوی احتمالی محافظت کنیم».

وی ادامه داد: «تصاویر دوربین های نظارتی قدیمی ما سیاه و سفید یا بی کیفیت بودند. در نتیجه ما نمی توانستیم جزئیات کافی از آنها به دست آوریم. اما اکنون، با وجود دوربین های Hanwha می توانیم تصاویری با کیفیت بالا به صورت آنی به دست آوریم که به عنوان مثال به ما نشان می دهند چگونه یک مهمان بر زمین خورده است: آیا به دلیل وجود مانعی جلوی پای وی بوده، آب روی کف اتاق یا راهرو ریخته بوده ، یا اینکه فقط پای وی بدون وجود عامل مزاحم خارجی پیچ خورده است». قابلیت محافظت از مجموعه در برابر دعاوی احتمالی برابر است با بازگشت چشمگیر سرمایه و افزایش درآمد برای این هتل.

ردیابی آسان حرکات

در نتیجه این به روزرسانی تجهیزات نظارت تصویری ، تیم حفاظت به آسانی می تواند افراد مورد نظر را در تمام نقاط هتل ردیابی و تعقیب کند. پزو یادآور شد: «با وجود 3000 اتاق و بیش از 300 هزار متر مربع فضای این هتل، امکان دید یک فرد و تعقیب و ردیابی وی حین تردد، با این وضوح باورنکردنی است. در گذشته، ما افراد را در بخش هایی که پوشش دوربین مداربسته نداشتند (نقاط کور) گم می کردیم. اما اکنون این اتفاق دیگر نمی افتد».

برای مجموعه هتل های Gaylord Opryland Resort  و  Convention Center، به روزرسانی سیستم نظارت تصویری، تأثیر فوری و بلافاصله داشت. به گفته پزو: «در اولین روز پس از نصب دوربین های جدید ، فردی سعی در یک ادعای کاذب داشت ، اما ما به راحتی توانستیم ثابت کنیم که مشکل پیش آمده برای آن فرد، تقصیر ما نبوده است». برای سال 2021 ، مجموعه هتل Resort تصمیم دارد هر چند ماه و هر زمان بودجه در دسترس قرار بگیرد، دوربین های جدید بیشتری خریداری و نصب کند.

ثبت یک پاسخ