۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |
مقالاتنظارت تصویری

دفتر مرکزی بـــوش آلمان در تهران افتتاح شد

به گزارش تیم خبری مجله علمی تخصصی دنیای حفاظت، مراسم بازگشایی دفتر مرکزی بوش (Bosch) آلمان، در ایران، به صورت باشکوهی در مجموعه‌ی بین‌المللی رایزن برگزار گردید. در این مراسم به تاریخ سه شنبه 14 اردیبهشت 95 تعداد بسیار زیادی از مسئولین کمپانی بوش آلمان در تهران حضور یافتند و میزبان مدعوین ایرانی بودند. کمپانی بوش آلمان که در سال 1886 توسط رابرت بوش تأسیس گردید، یک گروه تولیدی و خدماتی است که در زمینه خدمات و تولیدات فناوری فعالیت می‌کند. شرکت بوش بزرگ‌ترین تولید‌کننده لوازم خودکار در جهان است. این شرکت بزرگ در سراسر دنیا حدود 375 هزار کارمند دارد. فروش کلی این شرکت در سال 2015 حدود 70.6 میلیارد یورو بوده است. استراتژی گروه تولیدی بوش، بر ارائه نوآوری‌های زندگی نوین و پیشرفته تمرکز دارد. این شرکت با عرضه خدمات و محصولات نوآور سطح کیفیت زندگی را در سراسر دنیا افزایش داده است.

                                                                                                                                                                                                              Andreas Schmidt-Bosch
Uwe Raschke-Bosch

فعالیت‌های این شرکت به چهار بخش خودرو،‌ صنعت و تکنولوژی،‌ کالا‌های مصرفی، انرژی و فناوری‌های ساختمانی تقسیم می‌شود. فعالیت بوش در زمینه‌های مختلف به شرح زیر است:

خودرو و تجهیزات اتومبیل: شرکت بوش یکی از بزرگ‌ترین عرضه‌کننده‌های قطعات اتومبیل بوده و تقریباً‌ با همه خودروسازان جهان تعامل دارد.

صنعت و تکنولوژی: این شرکت فناوری‌های جدید را در زمینه بسته‌بندی و کنترل کیفیت محصولات ارائه می‌دهد.

کالا‌های مصرفی: این شرکت تولید‌کننده لوازم خانگی، ماشین آلات برقی، ابزارآلات برقی ساخت‌و‌ساز (مانند چکش برقی، دریل) و ابزارهای اندازه‌گیری است.

انرژی و فناوری‌های ساختمانی: بوش طراح و تولید‌کننده سیستم‌های امنیتی ساختمان، سیستم‌های گرمایشی و سرمایشی است

به گزارش اختصاصی مجله دنیای حفاظت، آقای اندریاس اشمیت مدیرعامل کمپانی بوش در ایران گفت: کمپانی بوش پیش از تحریم‌ها به مدت پنجاه سال در ایران حضور داشته و ما امیدواریم فعالیت خوبی در این کشور داشته باشیم. این کشور جمعیتی بالغ بر هشتاد میلیون نفر دارد و همچنین جمعیت بسیار زیادی از ایرانی‌ها تحصیل‌کرده هستند. ما می‌خواهیم دست همکاری با طرف ایرانی بدهیم و همزمان با برداشته شدن تحریم‌ها در ایران فعالیت گسترده‌ای داشته باشیم. از اکتبر 2015 فعالیت خود در ایران را مجدداً پایه‌ریزی نمودیم. دفتر ما حدوداً هزار متر مربع است که در حوالی میدان ونک قرار دارد. تهران جمعیتی بسیار زیاد و نزدیک به 15 تا 16 میلیون نفر را دارد و ما در قلب این شهر دفتر خود را راه‌اندازی کرده‌ایم. در نتیجه ما تنها یک نمایندگی معمولی و محلی نداریم، بلکه یک شرکت کامل با تمامی بخش‌های لازم خواهیم بود. ما از این پس می‌توانیم به دایر کردن کارخانه، انبار و موارد مرتبط دیگر در ایران بپردازیم تا بتوانیم کسب و کار کاملی در ایران داشته باشیم. در این ساختمان به جذب نیروهای داخلی می‌پردازیم. تمام این‌ها بدین خاطر است که ایران بازار بسیار مهمی است، در حال حاضر بازار ایران پتانسیل 250 میلیارد یورو را دارد که از این میزان حدود پنجاه میلیارد دلار به صورت بالقوه است.

 

 

آقای اووه راشکه، عضو هیئت‌مدیره‌ی کمپانی بوش و مدیر منطقه‌ی روسیه، خاورمیانه و آفریقای این شرکت نیز با بیان اینکه دومین باری است که در ایران حضور می‌یابد، گفت: بسیار به این بازار خوشبینیم. امروز 130 سال از تأسیس بوش می‌گذرد. رابرت بوش که این شرکت را در سال 1886 در اشتوتکارت آلمان تأسیس کرد، به اصول اخلاقی زیادی پایبند بود. یکی از معروف‌ترین اعتقاداتی که او داشت این بود: بیشتر از آنکه به محصولات و میزان درآمدهای شرکت خود اهمیت بدهم، به اعتقادات، تعهدات و ارزش‌های خود اهمیت می‌دهم. این اعتقاد اهمیت بسیاری دارد و چیزی است که ما می‌خواهیم سرلوحه‌ی کار خود قرار دهیم. در حال حاضر هفت درصد از سهام این شرکت توسط خانواده‌ی بوش اداره می‌شود و مابقی سهام این شرکت در اختیار سازمانی خیریه قرار دارد. در طول سال‌های گذشته، فروش بسیار خوبی داشته‌ایم و موفقیت‌های زیادی را در آسیا، اروپا و دیگر نقاط دنیا به دست آورده‌ایم. در حال حاضر حدود یکصد هزار نفر در آسیا و همین طور حدود شصت هزار نفر در چین برای ما کار می‌کنند. در خودِ شرکت ما حدود 56 هزار نفر با مدرک مهندسی مشغول به کار هستند و در این میان 25 عضو هیئت علمی دانشگاه به همکاری با ما می‌پردازند. در ادامه وی به معرفی بخش‌هایی پرداخت که کمپانی بوش در آنها به ارائه‌ی محصولات می‌پردازد.

بخش‌هایی که در آنها کمپانی بوش به ارائه‌ی محصول می‌پردازد:

سیستم‌های حرکتی:

 فروش تجهیزات اصلی، خدمات پس از فروش خودرو و خدمات تجهیزات اصلی

فناوری ساختمان و انرژی

فناوری‌های حرارتی: کمپانی بوش به عنوان یکی از تولیدکنندگان پیشرو در اروپا با مجموعه‌ای از سیستم‌های مختلف در فرآیند انرژی کارآمد و مؤثر برای هر نوع سیستمی اعم از گرمایشی، تهویه‌های خنک‌کننده، کنترل آب و هوا، تولید آب گرم، بخار و برق، متناسب با هر کاربرد و درخواستی از خانه‌های شخصی تا کارخانه‌های صنعتی بزرگ را پوشش می‌دهد.

سیستم‌های امنیتی: کمپانی بوش تأمین‌کننده‌ی پیشرو در سیستم‌های امنیتی، ایمنی و ارتباطات، محصولات و  خدمات است. این مجموعه‌ی محصولات شامل دوربین‌های نظارتی و کنترل، سیستم‌های تشخیص نفوذ، سیستم‌های تشخیص آتش و آژیر و به علاوه دسترسی به سیستم‌های مدیریت و کنترل می‌باشد.

فناوری‌های صنعتی

درایو و کنترل: بوش رکسراس (Bosch Rexroth) یکی از شرکت‌های پیشرو در ساخت فناوری‌های درایو و کنترل است. این شرکت هر نوع ماشین و سیستمی را در هر اندازه‌ای که باشند، جابجا می‌کند.

فناوری‌های بسته‌بندی: کمپانی بوش نوع مدل و سیستمی از فناوری بسته‌بندی را در صنایع مختلی از قبیل شیرینی‌سازی، موادغذایی، دارویی و لوازم آرایشی و بهداشتی تهیه، تولید و اجرا می‌نماید.

در ادامه آقای ساسان قربانی مدیریت و عضو هیئت‌مدیره‌ی شرکت اتوپارس در خصوص شرکت خود که یکی از شرکت‌های طرف قرارداد بوش در حوزه‌ی تجهیزات خودرو است به سخنرانی در خصوص خودرو و تجهیزات این حوزه پرداخت. وی گفت: حالا که تحریم‌ها برداشته شده، می‌توانیم ببینیم که کمپانی بوش در ایران حضور پیدا کرده و به افتتاح دفتر مرکزی خود مبادرت نموده است. دولت ما به دنبال جذب سرمایه‌گذاری و همکاری‌ها با کشورهای خارجی است و باید گفت که کمپانی بوش نیز یک شرکت کاملاً قابل اطمینان و قدرتمند است.

آقای کامران کاویانی یکی از مدیران شرکت بوش در ایران گفت: بسیار برای ما جای خوشحالی است که دفتر مرکزی شرکت بوش در جمهوری اسلامی ایران راه‌اندازی می‌شود. این جمله را از آقای رابرت بوش نقل قول می‌کنم: من همیشه بر اساس ارزش‌هایی که به آنها باور داشته‌ام، عمل کرده‌ام، به جای آنکه بخواهم به سود و زیان مالی توجه داشته باشم. عمل به تعهدات، صداقت کارمندان و همکارانم، کیفیت محصولات برای من همیشه بیش از منفعت‌های لحظه‌ای اهمیت داشته است. من به عنوان یکی از مسئولین بوش در ایران همواره به مسائل مختلفی از قبیل جستجو و تحقیق و توسعه، آموزش کارکنان، خدمات پس از فروش، انتقال فناوری به داخل کشور اهمیت داده‌ام. اگر بخواهم شرکت بوش را توصیف کنم، می‌توانم بگویم که این کمپانی دارای محصولاتی کاملاً نوآورانه در حوزه‌ی فناوری است.

در انتهای مراسم، به صورت نمادین روبان مخصوصی توسط آقایان اندریاس اشمیت و اووه راشکه بریده شد تا به صورت رسمی دفتر کار کمپانی بوش در ایران افتتاح شود. در پایان‌،مدعوین از بخش های نمایشگاه جنبی کمپانی بوش بازدید بعمل آوردند.

ثبت یک پاسخ