۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |
مقالاتنظارت تصویری

مصاحبه اختصاصی دنیای حفاظت با بوش آلمان

به دنبال مراسم افتتاحیه دفتر مرکزی بوش آلمان در تهران که در تاریخ 14 اردیبهشت امسال رخ داد و حضور این کمپانی به صورت مستقیم در بازار ایران، سؤالات بسیاری برای کارشناسان صنعت ایمنی و حفاظتی ایران پدید آمد. در نتیجه در مجله علمی تخصصی دنیای حفاظت،  گفتگویی اختصاصی با آقای هاکان اوزیگیت (Hakan Özyiğit) مدیر منطقه‌ای کمپانی بوش آلمان ترتیب دادیم و از او در مورد دلایل حضور بوش و همین طور بازار ایران پرسیدیم. در ادامه متن این گفتگو را ملاحظه می کنید.

دنیای حفاظت: چرا به تأسیس دفتر مرکزی بوش در ایران مبادرت کردید؟ دلیل حضور شما در ایران چیست؟

ایران دومین بازار بزرگ مصرف‌کننده‌ی تجهیزات نظارت تصویری در منطقه خاورمیانه است. بعد از برداشته شدن تحریم‌ها از ایران انتظار می‌رود که این امر ادامه پیدا کند و ایران به بازاری با بیشترین میزان رشد در خاورمیانه تبدیل گردد. بر اساس پیش‌بینی مؤسسه اکونومیست که گزارش خود را در سال 2016 منتشر کرده، ایران بین سال‌های 2016 تا 2020 با رشدی بین 4.5 تا 5.5 درصد روبرو خواهد بود. کمپانی بوش قصد دارد که در بازارهایی که با بیشترین میزان رشد همراه هستند، حضور داشته باشد که ایران یکی از این بازارها به شمار می‌رود. ما نسبت به فرصت‌هایی که ممکن است از این کشور به دست آوریم، بسیار خوشبین هستیم. بخش‌های تجاری از قبیل نفت، گاز، انرژی، خودروسازی، بخش‌های درمانی، زیرساخت‌ها و مصرف‌کنندگان خرد چشم‌انداز بسیار روشنی را پیش روی ما به نمایش گذاشته‌اند.

دنیای حفاظت: در سال‌های گذشته، کمپانی بوش بازار خوبی در ایران داشت. نظر شما درباره‌ی حضور مجدد در این بازار چیست؟

به دلیل تحریم‌ها، فروش محصولات کمپانی بوش به بازار ایران با مشکل مواجه بود. هم‌اکنون با برداشته شدن تحریم‌ها، می‌توانیم به گسترش همکاری‌ها با طرف‌های ایرانی، عرضه‌ی محصولات بیشتر و همین طور پشتیبانی از محصولات خود در بخش‌های ایمنی و حفاظتی در ایران بپردازیم و توجه خود را بر روی فرصت‌های پیش رو گذاشته‌ایم.

دنیای حفاظت: در چند سال اخیر، برند محصولات شما، در ایران عرضه می شده، برای ما بگویید که در این سال ها، نمایندگی این برند چه شرکت یا شرکت هایی بودند؟

ما در سال‌های تحریم، هیچ توافق‌نامه‌ای برای فروش محصولات با هیچ شرکتی در ایران نداشته‌ایم و بنابراین، بخش امنیت بوش در بازار ایران حضور نداشته است. اگرچه، محصولات کمپانی ما از طریق برخی واسطه‌ها از کشورهای ثالث وارد ایران می‌شد و در بازار سیاه به فروش می‌رسید.

البته در حال حاضر توافقات خود را با شرکت‌هایی انجام داده‌ایم که در دوران پیش از تحریم، نمایندگی ما بودند. علاوه بر آنها، برخی اقدامات حقوقی را در دستور کارِ خود قرار داده‌ایم تا از محصولات و همین طور برند خود در بازار سیاه محافظت کنیم.

حال که شما در تهران دفتر مرکزی دارید، چه برنامه‌هایی را دنبال می کنید؟

بوش به تازگی دفتر مرکزی خود را در تهران تأسیس کرده است. این دفتر در تهران، میزبان تمامی بخش‌های تجاری مختلف کمپانی بوش از قبیل خودرو، دستگاه‌های برق و انرژی، فناوری‌های حرارتی، سیستم‌های امنیتی، درایوها و تجهیزات کنترل و همین طور لوازم خانگی می‌شود. برای بخش سیستم‌های امنیتی به تازگی، قرارداد نمایندگی کمپانی بوش را در ایران امضا کرده‌ایم.

چه خدمات و محصولاتی به بازار ایران ارائه خواهید کرد؟

از این پس، ما به صورت فعال به عرضه‌ی آن دسته از سیستم‌های ایمنی و حفاظتی خود می‌پردازیم که مبحث تحریم در آنها رفع شده است، سیستم‌هایی از قبیل اعلام و اطفای حریق و همین‌طور تجهیزات کنترل دسترسی و دوربین مداربسته بوش.

در سویی دیگر، بخشی از مجموعه محصولات ما همچنان قابل ارائه به بازار ایران نیستند، تجهیزاتی از قبیل سیستم‌های ارتباطاتی و راهکارهای ضدسرقت. کاملاً وضعیت بازار ایران را زیر نظر داریم، به محض این که مشکلات تحریم رفع گردید، فوراً فروش این محصولات را نیز به ایران آغاز خواهیم کرد.

در زمینه خدمات و پشتیبانی محصولات امنیتی بوش، چه برنامه‌هایی را برای مشتریان ایرانی در نظر دارید؟

ما ایران را بازار بسیار مهمی بر می‌شماریم و قصد داریم که در آن رشد داشته باشیم و همچنین در زمینه‌ی پتانسیل سیستم‌ها و راهکارهای امنیتی و حفاظتی در این کشور بسیار امیدواریم. با شرکت هایی که به تازگی، در زمینه سیستم های ایمنی (اعلام و اطفای حریق) و حفاظتی (سیستم های حفاظتی و کنترل دسترسی) تفاهم‌نامه امضا کردیم، به همکاری می‌پردازیم و از آنها پشتیبانی لازم را به عمل می‌آوریم تا خدمات مناسبی به مشتریان ایران عرضه نمایند و همچنین قصد داریم که تیم مدیریت دفتر مرکزی بوش ایران را تقویت کنیم و در ادامه آن را گسترش خواهیم داد. علاوه بر اینها، قصد داریم که شرکتی را برای ارائه‌ی خدمات پس از فروش محصولات خود در ایران تأسیس کنیم.

برنامه‌های شما برای مارکتینگ در بازار ایران چیست؟

به تازگی سمیناری را در تهران برگزار کردیم که در آن خبر از شروع همکاری‌های جدید و همین طور افتتاح دفتر مرکزی خود در تهران دادیم.  در این مراسم، مسئولین ارگان‌های دولتی، کاربران نهایی و طراحان و مشاوران مختلفی همراه با نمایندگی‌های ما حضور داشتند.

آخرین محصولات و نوآوری‌های خود را در زمینه‌ی محصولات بخش امنیت و حفاظت و همچنین بخش‌های دیگری از قبیل خدمات تجهیزات همراه، بازار خدمات پس از فروش خودروسازی، نیروگاه‌ها، بسته‌بندی، فناوری‌های حرارتی، درایوها و تجهیزات کنترلی و همچنین لوازم خانگی به آنها ارائه کردیم.

دلایل شما برای انعقاد قرارداد همکاری با شرکت چشم‌انداز ارتباط چه بود؟

چشم‌انداز ارتباط یکی از نمایندگی‌های بوش در دوران پیش از تحریم بود و ما روابط تجاری موفقی با این شرکت داشتیم. آنها با مجموعه محصولات حفاظتی بوش آشنایی کامل دارند و تجربه و سابقه‌ی اجرای پروژه‌های بسیار بزرگی را در ایران پیش از این داشته‌اند.

وفاداری آنها به برند بوش و تعهد و الزام آنها به بازار ایران باعث گردید تا تصمیم به همکاری مجدد با آنها بگیریم و نمایندگی خود را به آنها اعطا نماییم. ما در کمپانی بوش به همکاری بلندمدت با این شرکت می‌اندیشیم.

ثبت یک پاسخ