۲۹ فروردین ۱۴۰۳ |
مقالاتنظارت تصویری

گفتگوی اختصاصی دنیای حفاظت با مسئول ارشد کمپانی سونی

در حاشیه‌ی سمینار کمپانی سونی گفتگویی کوتاه با یکی از مدیران ارشد کمپانی سونی داشتیم و از وی در مورد بازار ایران و فرصت‌های حضور در آن پرسیدیم. وی با مثبت دانستن حضور در ایران گفت: اصلی‌ترین دلیل ما برای حضور در ایران فهم بهتر و با جزئیات بیشتر بازار، توسعه‌ی آن و این مسئله است که چطور خود را در این بازار بهتر مطرح کنیم. بنابراین، مسئله‌ی مهم برای ما فهم بیشتر، ارتباط دوطرفه، شنیدن حرف‌های مشتریان از نزدیک و نزدیک‌تر بودن به بازار و ارزیابی بهتر بازار و فرصت‌های آن است. وی همچنین در مورد بازار ایران گفت: ایران یکی از مهم‌ترین بازارهای منطقه است. ما در گذشته نیز در این بازار بسیار فعال بودیم و معتقدیم که می‌توانیم در آینده نیز بسیار فعال باشیم. بنابراین قصد ما بسیار ساده است. در حالی که ایران پتانسیل بسیار بالایی دارد، وظیفه‌ی کمپانی خود می‌دانیم تا درک صحیحی از تمامی فرصت‌های آن داشته باشد و این که چطور نیازها را رفع نماید. رفع نیازهای کاربران این بازار نکته‌ای کلیدی است که ما بدان توجه داریم. بر همین اساس، این بازار دارای پتانسیل بسیار بالايی است و نیاز به توجه بسیار ویژه و نزدیکی در همه‌ی زمینه‌ها و فناوری‌ها دارد. این همان کاری است که یک تولیدکننده‌ی خوب باید آن را انجام دهد. این مدیر ارشد کمپانی سونی با اشاره به موضوع رفع تحریم‌ها از ایران ابراز داشت: سیاستمداران کار خود را در عرصه‌ی سیاست انجام می‌دهند و ما به کار اقتصادی خود می‌پردازیم. اما در صورتی که محدودیت‌ها از بازار ایران برداشته شود، ما تمایل داریم که حضوری فوری داشته باشیم و این هدف اصلی ما است. مسلماً در تمامی بازارها ما رقابت داریم و تنها به بازار ایران منحصر نمی‌شود. هیچ گاه از رقابت ترسی نداشته‌ایم. ما عقیده داریم که در این رقابت می‌توانیم به مشتریان خود خدمات بهتری ارائه دهیم. این امر مسئله‌ای ایده‌آل در تمامی اقتصادهای آزاد به شمار می‌رود. در نتیجه، رقابت و آزاد شدن بازار و اینکه شرکت‌های بیشتری در آن حضور یابند مسئله‌ای نخواهد بود که ما را نگران کند. این امر به مشتریان نهایی ما فرصت دریافت خدمات بهتر را ارائه می‌دهد.

بازارهای سونی در ایران

از او در مورد بازارهای احتمالی شرکت متبوعش در ایران پرسیدیم که گفت: در حال حاضر بازارهای اصلی که در ایران روی آنها تمرکز کرده‌ایم، شرکت‌های تجاری و صنعتی هستند که راهکارهای AV و ProAV خود را به این حوزه ارائه می‌دهیم. در تمامی بخش‌های نظارت تصویری قصد حضور داریم و می‌خواهیم که در حوزه‌های جدیدی چالش تازه‌ای را تجربه کنیم.

رویکرد سونی در قبال 4K و H.265

مدیر ارشد کمپانی سونی با اشاره به فناوری‌های جدید و نوظهور 4K و همین طور H.265، گفت: به نظر من این دو فاکتور در بازار پیشتاز خواهند بود. 4K نزدیک به ده سال است که در صنعت سیستم‌های تصویری مطرح شده و موضوع جدیدی برای حضور ما در آن نیست. ما در این حوزه فعالیت‌هایی داشته‌ایم، از قبیل مانیتورهای 4K ، خرید امتیازهای گوناگون این حوزه، سیستم‌های صدا و تصویر، دوربین‌های دیجیتال، سیستم‌ها و تجهیزات پزشکی و حالا هم وارد حوزه امنیت شده‌ایم. در تمامی بخش‌هایی که این فناوری کاربرد دارد، می‌توانیم حضور داشته باشیم. معتقدیم که کیفیت فراتر از HD البته 4K خواهد بود. البته تنها تهیه کردن تجهیزات 4K کافی نیست و بایستی همراه با فضای ذخیره‌سازی، ظرفیت پردازش و انتقال تصاویر و موارد دیگر نیز در نظر گرفته شود. فناوری‌های جانبی باید به بلوغ کافی برسد تا در این فناوری به موفقیت برسیم. سونی به عنوان یکی از شرکت‌های عرضه‌کننده‌ی فناوری‌های برتر، حرف‌های زیادی در این حوزه دارد.

این مدیر ارشد کمپانی سونی در ادامه افزود: در حوزه‌ی H.265 نیز به نظرم شرکت‌ها در مرحله‌ی بررسی هستند. ما به این موضوع آگاهی داریم که فناوری‌هایی جدید در زمینه‌ی کدک‌های جدید باید عرضه شوند. البته ما باید در به‌کارگیری این‌فناوری‌های جدید دقت کافی را داشته باشیم و توجه کنیم که تا چه حد برای محیط مورد نظر واقع‌گرایانه و عملی است. 4K گزینه‌ای ایده‌آل است که بایستی این رؤیا را دنبال نماییم، چرا که این فناوری به تکنولوژی‌های دیگر کمک می‌کند. اما در مورد H.265 بایستی گفت که در مورد آن دقت بیشتری باید به خرج داد و به عکس‌العمل‌های بازار توجه کرد. البته مهندسین و کارشناسان ما به این فناوری اشراف کامل دارند.

وی همچنین ادامه داد: مفاهیم بسیار دیگری نیز هستند که باید با 4K همراه باشند. تا جایی که 4K در بازار به صورت هدف تعریف شود، آن گاه لازم است که در بازار کدک‌ها، ذخیره‌سازی‌ها، پهنای باند، ظرفیت پردازش و موارد جانبی دیگری نیز هم راستای آنها طراحی شوند. این مشکلات هنگام گذار سیستم‌ها از SD به HD نیز مطرح بود. در آن موقع نیز مصاحبه‌هایی داشتم که از من می‌پرسیدند، چرا HD؟ چرا SD را کنار بگذاریم؟ SD بهتر است یا HD؟ اما امروزه دیگر کسی در این باره سؤالی ندارد. این بدان معناست که فناوری همواره به‌روز می‌شود و مشکلاتش رفع می‌گردد و این امر یک شبه اتفاق نمی‌افتد و نیاز به مؤلفه‌های جانبی مختلفی دارد. شاید در دو سال آینده یا حتی کمتر از آن 4K به فناوری غالب در بازار تبدیل می‌شود.

ثبت یک پاسخ