۹ فروردین ۱۴۰۳ |
رویدادهارویدادهای داخلینمایشگاه

تمرکز کمپانی Spark بر بازار ایران

شرایط ایجاد شده بعد از توافق هسته‌ای، فرصتی بسیار مناسب برای کمپانی‌های معتبر اروپایی بود که فعالیت خود را در ایران دنبال نمایند. کمپانی ایتالیایی Spark از جمله اولین شرکت‌هایی بود که بعد از رفع تحریم‌ها با گرفتن نمایندگی در ایران کارِ خود را آغاز کرد. این کمپانی  با شروع همکاری با شرکت دورنگر به حضوری فعال در بازار ایران می اندیشد.

فعالیت‌های جدید کمپانی Spark

در نمایشگاه ایپاس، گفتگویی با آقای ماسیمو لومی مدیر فروش بخش خاورمیانه کمپانی Spark داشتیم. وی در مورد فعالیت‌های کمپانی خود از سال گذشته تاکنون گفت: ما از سال گذشته تاکنون، چندین مسیر را در شرکت خود دنبال کرده‌ایم، یک مسیر در حوزه محصولات و یک مسیر در حوزه بازار. در حوزه بازار، بر روی خاورمیانه و به خصوص ایران و همین طور کشورِ خودمان ایتالیا و بازار اروپا، متمرکز شده‌ایم. در ایتالیا چندین پروژه را در ورزشگاه‌های کشور اجرایی کرده‌ایم. برخی پروژه‌ها در فرودگاه‌ها، تأسیسات صنعتی و نظارت شهری انجام داده‌ایم که محصولات ما در این بازارها به خوبی مورد استقبال قرار گرفته است. البته بازار هدف ما شرکت‌ها و سازمان‌های بزرگ و کلان است و حضور در بازارهای خرد جذابیتی برای اسپارک ندارد.

محصولاتی جدید

کمپانی Spark همواره به طراحی و ساخت محصولات جدید بر اساس آخرین تکنولوژی‌های روز دنیا مبادرت می‌کند. این شرکت ایتالیایی با طراحی منحصر‌به‌فرد محصولات خود، محصولاتی زیبا با کاربری مناسب را در اختیار کاربران قرار می‌دهد. آقای لومی در راستای ارائه‌ی محصولات جدید شرکت خود گفت: در حوزه‌ی محصولات نیز ما مسیرهای مختلفی را پی گرفته‌ایم. یکی از این مسیرها دوربین‌های Ultra HD هستند و مسیر دیگر دوربین‌های معمولی با وضوح تصویری دو تا هشت مگاپیکسل می‌باشند. ما در این نمایشگاه حضور یافته‌ایم تا آخرین محصولات خود را برای مشتریان مهم خود در بخش‌های حرفه‌ای صنعت عرضه نماییم. در این حوزه، دوربین‌هایی با وضوح 2، 5 و 8 مگاپیکسل به نمایش گذاشته‌ایم. دوربین‌هایی در انواع دام، بولت، اسپیددام با طراحی کاملاً متفاوت، فناوری‌های پیشرفته و با محفظه‌های آلومینیومی کاملاً مقاوم ارائه کرده‌ایم. تمامی این دوربین‌ها دارای لنز موتورایز همراه با تکنولوژی Dual Illumination طراحی و عرضه شده‌اند.  آقای لومی با اشاره به نوآوری جدید محصولات خود گفت: در این محصولات، بخش جدیدی با عنوان Back Plate ایجاد شده است که این بخش می‌تواند روی تمامی دوربین‌های این شرکت  ارائه گردد. امتیاز اصلی Back Plate آن است که در هزینه‌های نصب و راه‌اندازی محصولات صرفه‌جویی می‌کند. نصب دوربین‌ها با این محصول بسیار ساده می‌شود و دیگر نیازی به  صرف زمان و هزینه و ابزارهای اضافی نیست. در صورتی که قرار باشد دوربین‌های این شرکت تعویض شوند، مشکلی پیش نمی‌آید، چرا که Back Plate قابل استفاده در تمامی دوربین‌های این کمپانی می‌باشد. با استفاده از این قطعه حتی می‌توان دوربین با رزولوشن‌های مختلف و مدل‌های مختلف (دام، بولت و غیره)  را روی یک Backplate که از قبل نصب شده، بر اساس نیاز بهره‌برداری نصب نمود و نیاز به تنظیمات مجدد نخواهد داشت. مدیر فروش منطقه‌ی خاورمیانه کمپانی Spark همچنین گفت: در زمینه‌ی رزولوشن‌های بالاتر، شرکت ما، بر روی محصولاتی نوآورانه متمرکز شده که مولتی‌مگاپیکسل هستند و دارای یک سنسور می‌باشند و قابلیت ذخیره‌سازی داخل دوربین مهیا گردیده است. دوربین‌های مولتی‌مگاپیکسل این کمپانی در مدیریت پهنای باند و ذخیره‌سازی، کمک فراوانی به کارفرمایان ارائه می‌دهند و در حال حاضر در دنیا منحصربه‌فرد هستند. در حال حاضر محصولات این شرکت 12 مگاپیکسلی هستند، اما هدف این کمپانی آن است که محصولاتی تا 64 مگاپیکسل ارائه گردد. در این دوربین‌ها وضوح تصویر بسیار بالاتر می‌رود و در محیط‌های بزرگ بیرونی و سوله‌ها به گزینه‌ای بسیار مناسب تبدیل می‌شود. در نتیجه، یک دوربین برای محیطی به طول و عرض 45 در 30 متر مناسب است و به راحتی می‌توان به شناسایی چهره‌ی افراد و جزئیات رویدادهای آن محیط پرداخت.  آقای ماسیمو لومی در رابطه با محصولات جدیدی که این کمپانی در سال جدید میلادی عرضه داشته و آنها را در نمایشگاه ایپاس به نمایش گذاشته، گفت: ما امسال هفت دوربین جدید شامل دو مدل دوربین در هر یک از وضوح‌های 2، 5 و 8 مگاپیکسل با دسته‌بندی بولت و دام و یک دوربین دو مگاپیکسلی برای اسپیددام ارائه کرده‌ایم.

تمرکز بر روی تجهیز محیط‌های وسیع

کمپانی Spark با داشتن محصولاتی با مگاپیکسل بالا، توانسته تجهیزات خود را آماده‌ی استفاده در محیط‌های وسیع از جمله استادیوم‌های ورزشی، اماکن صنعتی، بنادر و انبارهای گمرکات، فرودگاه‌ها و مراکز تجاری بزرگ نماید. آقای ماسیمو لومی در این ارتباط می‌گوید: از جمله پروژه‌هایی که شرکت ما در دنیا اجرا کرده، می‌توان به استادیوم شهر پروجا در ایتالیا و ورزشگاه شهر فروزینونه اشاره کرد. شرکت ما همچنین در حال مذاکره با مسئولین ورزشگاه پالرمو در سیسیل است تا این راهکارها را در آن ورزشگاه نیز نصب نماییم. همچنین پروژه‌های نظارت شهری در شهر رجیو و شهر کانورسانو اجرا شده که بسیار مورد استقبال قرار گرفته است. همین‌طور می‌توان به پروژه فرودگاه رم اشاره کرد که پروژه بسیار موفقی بود البته در ایران هم 2 پروژه فرودگاهی اجرا و به اتمام رسیده که مورد تأیید کارفرمایان ایرانی قرار گرفته است. وی این گونه ادامه داد: تلاش شرکت‌های صنعت نظارت تصویری، در حال حاضر بر روی عرضه‌ی محصولات End to End می‌باشد. بسیاری از شرکت‌ها در حال حاضر محصولاتی شامل ویدئوآنالیتیک، کنترل دسترسی، نظارت تصویری برای بخش‌های مختلف صنعت ارائه می‌کنند. ما در حال حاضر به دنبال یکپارچه‌سازی محصولات خود با محصولات شرکت‌های دیگری همچون Genetec هستیم. هم‌اکنون، بسیاری از محصولات ما با تجهیزات تولیدکنندگان مشهور بازار قابل یکپارچه شدن است. هنگامی که کاربران بتوانند محصولات این شرکت را در محصولات دیگر شرکت‌ها یکپارچه ببینند، می‌توانند عملکرد بسیار بهتری را تجربه نمایند.

تعامل Spark با نمایندگی ایرانی

کمپانی Spark همواره تعامل خوبی با شرکت دورنگر، نمایندگی خود در ایران داشته است. از آقای ماسیمو لومی در مورد نمایندگی کمپانی Spark در ایران پرسیدیم که وی نظرش را به این شکل ابراز داشت: دورنگر به راستی نمایندگی خوبی برای ما به شمار می‌رود و پشتیبانی خوبی از محصولات ما به عمل می‌آورد. همچنین مسئولین این شرکت ارتباطات خوبی با افراد بسیاری در این صنعت و در ایران دارند. سیامک یاسی از نظر بازاریابی در صنعت به خوبی عمل می‌کند. مطمئنم که در کنار یکدیگر می‌توانیم در این بازار موفقیت زیادی کسب کنیم. بازار ایران چیزی است که ما می‌خواهیم در آن سرمایه‌گذاری کنیم و حتماً بر روی آن تمرکز خواهیم کرد. وی در ادامه با اشاره به اینکه همواره به بازخوردهای دریافتی از مشتریان شرکت نگاه مثبتی دارند، در رابطه با بازخوردهای مثبتی که از مشتریان ایرانی داشته و تأثیر آن بر روی روند ساخت محصولات جدیدتر در کمپانی این گونه گفت: به تازگی، دو مورد درخواست خیلی خوب از سوی شرکت دورنگر برای ارتقای محصولات داشته‌ایم. یک مورد در زمینه‌ی WDR بوده و دیگری یکپارچه‌شدن با محصولات Genetec. این دو مورد را ما در اولویت‌های خود قرار داده‌ایم تا در مورد آنها در بازار ایران فعالیت نماییم.

تغییرات در بازار ایران

بازار ایران به واسطه‌ی تحولات یک سال اخیر، دستخوش تغییرات زیادی شده است. کمپانی‌های بزرگی برای ورود به بازار ایران ابراز علاقه‌مندی کرده‌اند و این فرصتی برای رقابت میان برندهای معتبر است. مسئولین کمپانی Spark نیز به خوبی بازار ایران را زیر نظر گرفته‌اند. آقای ماسیمو لومی در این ارتباط می‌گوید: بر اساس چیزهایی که از رقیبان ما در طول امسال دیده‌ام، کمپانی‌هایی مانند Bosch و Honeywell بسیار مشغول گسترش فعالیت در بازار ایران هستند. وی در ادامه با ابراز امیدواری در خصوص آینده‌ی بازار ایران نیز گفت: بازار ایران در سال آینده پیشرفت بسیار شگرفی خواهد داشت. تحریم‌ها از ایران برداشته شده و صنعت نفت در حال بازیافتن وضعیت خود است و این بدان معناست که بودجه‌ی سازمان‌ها بیش از گذشته خواهد بود و ساختمان‌های جدیدی ساخته می‌شوند و محصولات جدید بسیاری وارد این بازار می‌گردند. به نظرم اگر شرکت‌های غربی باهوش باشند، ایران را به عنوان یکی از بزرگ‌ترین بازارهای دنیا خواهند دید. این کشور به یکی از مهم‌ترین فرصت‌های فعالیت تبدیل خواهد شد و به همین دلیل شانس بسیار خوبی برای کار کردن در ایران وجود دارد.

شرکت دورنگر در سال 1378 با هدف فعالیت در جهت ارتقای صنعت انفورماتیک و سامانه‌های هوشمند در کشور توسط جمعی از دانش‌آموختگان دانشگاه‌های معتبر تأسیس گردید. این شرکت در سال 1385، پس از تجربیات موفق در پیاده‌سازی شبکه‌های ارتباطاتی LAN-WAN فعالیت حرفه‌ای خود را در زمینه‌ی سیستم‌های نظارت تصویری آغاز کرد.  مسئولین این شرکت با تکیه بر دانش فنی و ساختار منظم شرکت خود، توانسته‌اند با تکیه بر ارتباط با شرکت‌های معتبر اروپایی اطلاعات و تجربیات بسیار گرانبهایی را کسب و از آنها در پروژه‌های خود استفاده کنند. این شرکت همچنین توانسته با برنامه‌ریزی صحیح برای دوران پساتحریم به عنوان نماینده انحصاری برند ایتالیایی Spark تولیدکننده‌ی محصولات کامل و تجهیزات تحت شبکه  Ultra HD و HD انتخاب گردد. این شرکت با دارا بودن بخشهای مختلف مهندسی فروش ، طراحی و اجرای پروژه ها و همچنین بخش خدمات پس از فروش با نام دورنگر سرویس در تلاش برای جلب نظر کارفرمایان خود بوده و برای توسعه این صنعت در کشور همچون گذشته در تلاش می باشد.

ثبت یک پاسخ