۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ |
رویدادهارویدادهای داخلینمایشگاه

حضور کمپانی آلمانی ABUS در ایران

زمانی که آقای آگوست برمیکر و پسرانش اولین بار شرکت خود را با عنوان ABUS و با هدف تولید قفل‌های Padlock در سال 1924 در روستای کوچکی به نام Volmarstein در آلمان بنا نهادند، فکرش را هم نمی‌کردند که روزی آوازه‌ی شرکت آنها سراسر دنیا را فرا بگیرد. شرکت کوچک آنها که در روستایی کوچک ساخته شد، اکنون تبدیل به گروهی تجاری با مقیاس‌هایی بین‌المللی شده است.

در حال حاضر این کمپانی آلمانی به یکی از تولیدکنندگان برتر سیستم‌های حفاظتی تبدیل شده که به تولید محصولاتی از قبیل دوربین‌های مداربسته، سیستم‌های آلارم، ایمنی حریق، ایمنی و حفاظت دوچرخه و موتور دوچرخه‌ای، سیستم‌های قفل و Padlock و ایمنی در محیط‌های صنعتی می‌پردازد. شرکت مذکور در نمایشگاه ایپاس امسال، به ارائه ی آخرین محصولات خود شامل دوربین های مداربسته IP، سیستم های آلارم و قفل های کنترل دسترسی مختلف پرداخت.

در رابطه با شرکت ایبوس با آقای «یوجین بوندالتوف»، مدیر فروش خاورمیانه این شرکت هم‌صحبت شدیم. در ابتدا از او در مورد تلفظ صحیح نام این شرکت پرسیدیم. وی با خنده گفت: در زبان آلمانی برند ما به صورت آبوس تلفظ می‌شود، چرا که آلمانی‌ها حرف A را به صورت «آ» ادا می‌نمایند. اما تلفظ بین‌المللی نام شرکت ایبوس (به کسر الف) است که من بیشتر این شکل را ترجیح می‌دهم.

آقای بوندالتوف در ادامه در مورد بازار ایران اظهار داشت: من بسیار به بازار ایران علاقه دارم. در واقع ما از پایان سال گذشته، بازار ایران را زیر نظر گرفته‌ایم و این اتفاق زمانی افتاد که زمزمه‌هایی مبنی بر برداشته شدن تحریم‌ها بود. اگر اشتباه نکنم، 24 ژانویه بود که خبر رسید تحریم‌های ایران برطرف شده و سه روز بعدش من وارد تهران شدم. ما بر این اعتقاد هستیم که بازار ایران بسیار بزرگ است و اگرچه رقابت بسیار زیادی در آن وجود دارد، اما ما به عنوان تولیدکننده آلمانی محصولات نظارت تصویری، کنترل دسترسی و آلارم، محصولات مناسبی برای این بازار داریم.

چالش‌های پیش روی این شرکت

آقای یوجین بوندالتوف در ادامه با اشاره به چالش‌های شرکت خود در بازار ایران گفت: در حال حاضر بزرگ‌ترین چالش ما آن است که باید استراتژی مناسبی را برای حضور در بازار ایران اتخاذ نماییم. کاری که من در آخرین سفرم به تهران انجام دادم، این بود که با شرکت‌های مشاوره‌ای، ساخت و ساز، توزیع‌کننده و نصب‌کنندگان سیستم بسیاری گفتگو کردم و امیدوارم که در آینده‌ای نزدیک با افراد بیشتری ملاقات داشته باشم. در حال حاضر مشغول درک بازار ایران و ذهنیت ایرانی‌ها هستیم. امیدواریم که بتوانیم ذهنیت و نیاز ایرانی ها را بیش از پیش درک نماییم تا بتوانیم استراتژی های درستی را برای شرکت در سال آینده تعریف نماییم. وی همچنین گفت: بزرگ‌ترین مشکل ما در بازار ایران اعتبار و آگاهی از وجود برند است. برند ایبوس در بازار اروپا شهرت بسیار خوبی دارد و در آلمان یکی از برترین تولیدکنندگان هستیم و بر اساس تحقیقی که دو سال قبل انجام شد، اگر در آلمان از افراد می‌پرسیدید برند ایبوس را می‌شناسند یا خیر، از هر ده نفر هشت نفر آن را می‌شناختند که این شناخت به دلیل قفل‌ها، سیلندرها، آلارم‌ها، دوربین‌های مداربسته و سیستم‌های کنترل دسترسی بود. اما در ایران با چالشی که روبرو هستیم آن است که بسیاری از کاربران هنوز شناختی از برند ایبوس ندارند و به همین دلیل ما راه درازی در این بازار در پیش داریم و کارهای بسیاری باید انجام دهیم تا بتوانیم در پنج سال آینده به موفقیت دست یابیم و شهرت و آوازه‌ی خوبی در بازار ایران به دست آوریم.

فعالیت در بازار ایران

نام برند ایبوس شاید برای بسیاری از افراد ناشناخته باشد. اما این برند پیش از این و قبل از به اجرا درآمدن تحریم‌ها در بازار ایران حضور داشت. آقای یوجین بوندالتوف در این باره اظهار داشت: شرکت ABUS در گذشته، در ایران فعالیت‌هایی داشته است. پیش از تحریم‌ها، ما روابط بسیار خوبی با ایران و به خصوص بخش‌هایی همچون بانکداری داشتیم و حدود چهارصد شعبه بانک صادرات را در ایران به دوربین‌های ایبوس مجهز کرده‌ایم. امیدوارم که بتوانیم دوباره فعالیت خود را در بازار ایران از سر بگیریم. در حال حاضر تمرکز خوبی بر روی این بازار کرده‌ایم و آمادگی آن را داریم که در این بازار سرمایه‌گذاری نماییم.

وی همچنین در ادامه گفت: بازار هدف شرکت ما همچون رقبای ما در ایران می‌باشد. به عنوان مثال، پروژه‌های دولتی فرصت بسیار مناسبی برای اجرای سیستم‌های ما به شمار می‌روند و امیدواریم که با شرکت‌های نفت و گاز، برق و نیروگاه‌ها، مخابرات و ارتباطات راه دور و همین طور بیمارستان‌ها، مراکز خرید و پروژه‌هایی با مقیاس متوسط و بزرگ در ایران همکاری نماییم. اولین قدمی که به عنوان یک شرکت آلمانی باید برداریم آن است که اعتماد مشتریان خود را جلب کنیم. باید به آنها نشان دهیم که محصولات ما کارکردی عالی دارند و قابل استفاده در محیط‌های گوناگون در ایران هستند.

بازار ایران در چند سال آینده

بازار ایران در چند سال اخیر بسیار برای شرکت‌های فعال با چالش همراه بوده است. کمپانی‌های خارجی مشکلات زیادی را در این بازار تجربه کرده‌اند و بعضاً حتی از این بازار حذف شده‌اند. اما اکنون به واسطه‌ی رفع تحریم‌ها می‌توان امیدوار به آینده بود. از آقای یوجین بوندالتوف در مورد بازار ایران پرسیدیم که این گونه پاسخ داد: پاسخ به این سؤال بسیار ساده است. این بازار با رشد همراه خواهد بود. علی‌رغم مشکلات سال‌های اخیر، من واقعاً بر این اعتقاد هستم که بازار ایران یکی از بزرگ‌ترین بازارهای دنیا در ده سال آینده خواهد بود. وی همچنین ادامه داد: ما درست از زمان رفع تحریم‌ها تصمیم به حضور در این بازار گرفته‌ایم و بر روی این بازار تمرکز کرده‌ایم. ما بسیار علاقه‌مندیم که به فعالیت در بازار ایران بپردازیم و مهم‌ترین چیز برای ما در حال حاضر، جلب رضایت بازار ایران و شرکت‌های دولتی ایرانی است و تمایل داریم که از کاربران ایرانی دعوت کنیم که از کارخانه و شرکت ما در آلمان بازدید کنند تا به کیفیت آلمانی محصولات برند ما که 92 سال قدمت دارد، پی ببرند. هدف ما همچنین آن است که به کاربران نشان دهیم، ایبوس یکی از پیشروترین شرکت‌های موجود در بازار است و برای ورود به بازار ایران بسیار مصمم هستیم.

برخی از پروژه‌های شرکت ایبوس در خاورمیانه

کمپانی ایبوس به عنوان یکی از شرکت‌های مطرح در بازار نظارت تصویری به اجرای پروژه‌های متعددی پرداخته است. آقای یوجین بوندالتوف در مورد آخرین پروژه‌های شرکت خود گفت: امسال یکی از بزرگ‌ترین پروژه‌هایی که در منطقه‌ی خاورمیانه توانستیم به دست آوریم، پیست اسکی دوبی بود. این پیست تنها پیست اسکی دنیا است که در میان بیابان قرار دارد!  مدیر فروش کمپانی ایبوس در منطقه‌ی خاورمیانه همچنین گفت: در این محل، در گذشته، از دوربین‌های آنالوگ کمپانی Honeywell استفاده می‌شد و 190 دستگاه در محل نصب بود. اما به مرور زمان این دوربین‌ها قدیمی شدند و کارآیی خود را از دست دادند. در نتیجه، مشتری تصمیم گرفت تا سیستم‌های خود را به آخرین فناوری‌های روز دنیا ارتقا بخشد و از سیستم‌های آنالوگ به IP ارتقا یابد تا با قوانین و سیاست‌های دولتی و محلی انطباق یابد.  آقای بوندالتوف ادامه داد: تنها چند برند محدود قادر به اجرای این پروژه بودند که این امر به دلیل کلیت محل اجرا بود. این پیست اسکی در محلی واقع شده که سختی‌های خاص خودش را داشت. برای داشتن برف در یک محیط نیاز به رطوبت بسیار بالا می‌باشد و باید به بیش از نود درصد برسد. در نتیجه، مسئولین این محل، هنگام شب، دمای محیط را به هفت درجه زیر صفر می‌رسانند. در واقع با نود درصد رطوبت و هفت درجه زیر صفر شما می‌توانید برف مصنوعی تولید کنید تا بتوان از آن برای پیست اسکی استفاده کرد. این یکی از چالش‌های محیط بود. آنها همچنین به دنبال یک سیستم رفع نقص بسیار پیشرفته نیز بودند.

آغاز پروژه

اما پس از به دست آوردن اجرای این پروژه که با چالش‌های بسیار همراه بود، شرکت ایبوس چه اقداماتی را صورت داد. مدیر فروش منطقه خاورمیانه کمپانی ایبوس می‌گوید: در این پروژه مناقصه‌ای برگزار شد که در مرحله‌ی نهایی تنها دو برند Axis و ABUS حضور داشتند. خوشبختانه ما توانستیم که برنده‌ی این مناقصه شویم و اجرای آن را بر عهده گرفتیم.بعد از تلاش ما و همکاری با نمایندگی‌مان در شهر دوبی این پروژه را به دست آوردیم. نمایندگی ما راهکاری کامل را در اختیار مسئولین این محیط گذاشت که شامل 285 دوربین IP ساخت ABUS می‌شد. این تعداد دوربین در برگیرنده‌ی 15 دوربین اسپیددام سه مگاپیکسل، 250 دوربین دام منطبق با استاندارد IK10 و IP66 و 20 دوربین مخصوص محیط‌های داخلی از جمله بخش پذیرش و رختکن‌ها و صندوق که محیط گرم است، بودند. تجهیزات Resilient از کشور ایالات متحده به عنوان تجهیزات ذخیره‌سازی، نرم‌افزارهای یک کمپانی از آفریقای جنوبی در این پروژه مورد استفاده قرار گرفتند. یوجین بوندالتوف در ادامه در مورد آغاز پروژه چنین گفت: آغاز پروژه حدوداً انتهای سال 2015 بود که با طراحی شروع شد. مرحله طراحی و مشاوره‌ی پروژه زمان زیادی طول کشید. اما اجرای پروژه شش هفته قبل آغاز گردید. در حال حاضر بیش از نیمی از دوربین‌ها به تعداد حدود صد و پنجاه دوربین نصب شده‌اند. یکی از چالش‌های پروژه آن بود که تنها هنگام شب اجازه‌ی اجرای پروژه را داشتیم، چرا که در هنگام روز این محل برای علاقه‌مندان باز است و مراجعین از پیست اسکی استفاده می‌کنند. امیدوارم که تا ماه آینده و یا حداکثر شش هفته‌ی آینده پروژه به اتمام برسد.

چالش‌های بیشتر در پروژه

آقای بوندالتوف در مورد چالش‌های دیگری که در این محل تجربه کردند، گفت: یکی دیگر از چالش‌های ما ارتفاع بسیار بالا برای نصب دوربین‌ها بود که ما می‌بایست در ارتفاع سی متری دوربین‌ها را نصب می‌کردیم. برای این امر به تجهیزات خاص و ویژه‌ای برای نصب نیاز داشتیم تا بتوانیم در آن ارتفاع و هنگام شب به کار نصب دوربین‌ها بپردازیم. وی ادامه داد: فاز اول این پروژه، بررسی محیط پروژه بود. مرحله‌ی دوم، طراحی پروژه، مرحله‌ی سوم، ارائه‌ی کامل سیستم‌ها به کاربر. فاز چهارم، قرارداد با نصب‌کننده منعقد گردید و در فاز پنجم تجهیزات نصب شدند. در فاز ششم نیز پروژه آماده‌ی تحویل به کارفرما می‌شود. مدیر فروش منطقه‌ی خاورمیانه کمپانی ایبوس در پایان در مورد پروژه‌های دیگر شرکت خود گفت: از آنجا که شرکت ما سابقه‌ی بسیار زیادی دارد، ما پروژه‌های بسیاری را با تجهیزات مکانیکی انجام داده‌ایم که از جمله اولین محصولات ما بودند. برای این حوزه، چندین پروژه را در امارات را اجرا کرده‌ایم که در این راستا به برج العرب، Emirates Palace در ابوظبی و همین طور متروی دوبی می‌توان اشاره کرد. ما همچنین پروژه‌های بسیاری را در سراسر اروپا اجرا کرده‌ایم، هتل‌هایی نظیر هیلتون، مدارس و همین طور بیمارستان‌های متعددی را تجهیز کرده‌ایم و امیدواریم پروژه‌هایی را در بازار ایران نیز اجرایی نماییم.

ثبت یک پاسخ