۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |
رویدادهای داخلیسمینار / همایش

حضور مجدد کمپانی‌های معتبر در ایران در شرایط پسابرجام

شرکت حفاظت الکترونیک عرفان در روز چهارشنبه، 24 شهریور 1395 برابر با 14 سپتامبر 2016 اقدام به برگزاری سمیناری جهت معرفی محصولات کمپانی‌های Videotec و AMG کرد. در این سمینار که در هتل ونوس خیابان سهروردی شمالی در تهران برگزار می‌شد، آقای یوسف مصطفوی مدیرعامل شرکت حفاظت الکترونیک عرفان ابتدا به خوشامدگویی حضار و مهمانان خارجی سمینار پرداخت و از آنها دعوت کرد که به ارائه‌ی توضیحات در مورد محصولات خود بپردازند.

تاریخچه‌ی شرکت Videotec

آقای السیو گروتو (Alessio Grotto) مدیرعامل و رئیس کمپانی Videotec به معرفی این شرکت ایتالیایی پرداخت. این کمپانی در سال 1986، در شمال شــرق ایــتالیا بنیانگذاری شده و امسال سی‌امین سال تأسیس آن می‌باشد. مساحت این شرکت در ایتالیا محلی در ابتدا حدود 1300 متر مربع بوده و در آن زمان به تولید هاوسینگ و پایه دوربین می‌پرداخته است. در سال 1992 اولین ماتریکس سوئیچ نظارت تصویری این شرکت عرضه شد. در سال 1996، این شرکت اولین دوربین مداربسته‌ی خود را با استاندارد ISO 9002 روانه‌ی بازار کرد. در سال 2000، نمایندگی این شرکت در هنگ‌کنگ و 2003 نمایندگی این شرکت در ایالات متحده تأسیس شد. در سال 2004، محل این شرکت به موقعیت کنونی آن با سیزده هزار متر مربع مساحت انتقال یافت و در سال 2007 اولین دوربین PTZ این شرکت از سری ULISSE روانه‌ی بازار گردید. در سال 2008 اولین انکودر این شرکت به بازار عرضه گردید و در سال 2012 اولین دوربین PTZ مقاوم در برابر انفجار و در سال 2013 اولین دوربین PTZ این شرکت با قابلیت پایلوت دوربین IP روانه‌ی بازار شد. در سال 2014، این شرکت نمایندگی‌هایی در کشورهایی از جمله کره جنوبی تأسیس کرد. در سال 2015، خط تولید جدیدی از محصولات ULISSE به بازار آمد که قابلیت زوم موتورایز بیشتری داشت و با آنها توان تشخیص افراد از فاصله‌ی پنج کیلومتری ایجاد شد. تمامی محصولات این شرکت منطبق با استاندارد ONVIF می‌باشد و در نتیجه قابلیت یکپارچه شدن با محصولات منطبق با این استاندارد را دارد. این شرکت  با داشتن نزدیک به یکصد و بیست و پنج نفر پرسنل به تولید بیش از 1600 محصول در محل کارخانه‌ی خود می‌پردازد. شرکت مذکور همواره به نوآوری می‌اندیشد و بیست و پنج مهندسی که در این شرکت مشغول تحقیقات و توسعه هستند، همواره به تولید محصولاتی با آخرین فناوری‌های بازار می‌پردازند و تمامی محصولات این شرکت در ایتالیا تولید می‌گردند. Videotec همواره همکاری مناسبی با دانشگاه‌ها و مراکز علمی و تحقیقاتی در ایتالیا و سراسر دنیا از جمله ایالات متحده و فرانسه داشته است.

حوزه‌های فعالیت Videotec

از جمله مکان‌هایی که برای ویدئوتک اهمیت دارند و این شرکت به عرضه‌ی محصولات به آنها می‌پردازد، عبارتند از:

  • صنایع نفت و گاز و پتروشیمی
  • صنایع دریایی
  • زیرساخت‌های حساس
  • حمل و نقل و بزرگراه‌ها

این شرکت همکاری دوجانبه‌ای با شرکت‌های معتبر صنعت حفاظت و نظارت تصویری از  جمله:

Panasonic، Axis، Genetec، Bosch، Milestone، Sony  و بسیاری از شرکت‌های دیگر دارد.

 

در ادامه آقای نیکولا ریسی، مدیر منطقه‌ی خاورمیانه Videotec به ارائه‌ی توضیحاتی پرداخت. وی با ذکر اینکه بخش‌های اصلی که این شرکت بر آنها متمرکز شده، صنعت نفت و گاز است، گفت: ما در طول چند سال گذشته، محصولات زیادی را برای بخش‌های نفت و گاز ارائه کرده‌ایم. یکی از محصولات ما برای این بخش سری دوربین‌های Maximus است که مجموعه محصولات کاملی برای آن عرضه داشته ایم. در این بخش، تنها دوربین‌های ضدانفجار نداریم، بلکه دوربین‌های باکیفیت دیگری را نیز برای این بخش ارائه کرده ایم. همچنین در بخش‌های مربوط به حوزه تأسیسات روی دریا، دوربین‌های PTZ و استیل ضدزنگ تولید نموده‌ایم. دوربین‌های این سری محصولات به گونه‌ای هستند که تنها با یک کابل، می‌توانند به کولر، گر‌م‌کننده، بادبزن و نور مادون قرمز تأمین برق کنند. هاوسینگ‌های این شرکت به گونه‌ای هستند که بدون دوربین نیز می‌توانند ارائه شوند تا مشتریان دوربین‌های مورد نظر خود را در آنها قرار دهند و سیستم‌های خود را به شکلی کاملاً شخصی‌سازی شده دربیاورند. همچنین سیستم‌های این شرکت به گونه‌ای هستند که بعد از نصب نیاز به سرویس و نگهداری کمی دارند. این دوربین‌ها دارای 36X زوم و قابلیت اتوفوکوس و Image Stabilizer وAutomatic Wide Dynamic Range دارند. همچنین با بدنه‌ی استیل ضدزنگ و مجهز به گزینه‌هایی همچون برف‌پاک‌کن برای محیط‌هایی با دمای 60- تا 60+ مناسب می‌باشد.

دوربین‌های Ulisse Compact

کوچک‌ترین دوربین‌های سری Ulisse از نوع Ulisse Compact می‌باشند و سرعت بسیار بالایی در چرخش دارند که به دویست درجه می‌رسد. از آنجا که این دوربین کاملاً IP است، با تمام تجهیزات و دوربین‌های منطبق با استاندارد ONVIF یکپارچه می‌شود. این دوربین مجهز به برف‌پاک‌کن و نور مادون قرمز است و در انطباق با استاندارد IP66 و IR دویست متری، قابلیت گرفتن تصاویر از یک کیلومتری را دارد.

محصولات Ulisse2

دوربین‌هایی IP که قابلیت کار در راهکارهای IP را دارند. این محصولات را می‌توان با حذف دوربین و تنها به صورت هاوسینگ دریافت کرد. زوم دوربین‌های این سری 30X است و قابلیت کار با دو دوربین IP را با تنها یک IP Address دارند. دوربین‌های این سری در شرایط سخت آب و هوایی از 65+ تا 40- می‌توانند کار کنند. دوربین‌های Videotec می‌توانند در برابر برخورد شدید آب و باران و همین طور لرزش و وزش شدید باد مقاومت نمایند. نصب ساده و سه سال ضمانت تأمین قطعات از جمله ویژگی‌های این محصولات به شمار می‌رود.

دوربین‌های Ulisse Radical

این دوربین‌ها مخصوص محیط‌هایی هستند که نیاز به نظارت از فاصله بسیار دور دارند. تنها با نصب هاوسینگ و وصل کابل برق ضبط تصاویر ممکن می‌شود. دو مدل از این دستگاه قابل استفاده می‌باشد که اولی زوم 33X و دومی 18X است و مجهز به برف‌پاک‌کن و مخزن آب برای شستشوی لنز می‌باشد. لنزهای این دوربین‌ها از نوع کیفیت بالا هستند. دوربین‌های 18X این سری دارای قابلیت مشاهده یک انسان از 9 کیلومتری و قابلیت شناسایی مرد یا زن بودن در 5.9 کیلومتری می‌باشند. دوربین‌های 36X نیز می‌توانند از 5.5 کیلومتری یک انسان را مشاهده و از 3.5 کیلومتری مرد یا زن بودن را شناسایی نمایند.

 

ویژگی‌ها و انواع سوئیچ‌های سری 9000 ساخت این شرکت

این سوئیچ‌ها با قابلیت پشتیبانی از PoE و همین طور از نوع سوئیچ‌های گیگابایت هستند. دسته‌بندی این سوئیچ‌ها:

  • Managed کاملاً قابل مدیریت هستند و تمام قابلیت‌ها را می‌توان در نرم‌افزار این سوئیچ‌ها مدیریت نمود.
  • Semi-managed که نیمی از آن توسط کاربران تحت کنترل می‌باشد و هر پورت به صورت مجزا با فیبر نوری ارتباط دارد
  • Unmanaged که کاملاً غیرقابل کنترل توسط کاربران هستند

برخی از سوئیچ‌های این شرکت روی رک و برخی دیگر روی لبه‌ی شبکه قابل نصب هستند. سوئیچ‌های سری 9000 این شرکت قابلیت شخصی‌سازی و انطباق با نیازهای کاربران را دارند. یک دسته از این سوئیچ‌ها از 10- تا 60+ درجه و مدل سخت‌تر این سوئیچ‌ها از 40- تا 75+ قابل استفاده می‌باشند.

موارد استفاده از سوئیچ‌های این شرکت

  • امنیت – نظارت تصویری، کنترل دسترسی، برای سیستم‌های آنالوگ دوربین مداربسته، داده‌های سریالی
  • حمل و نقل – واسط شدن میان دوربین‌های شهری، داده‌های سریالی
  • نفت و گاز و اکتشافات زیر دریا
  • محیط‌های نظامی

سری سوئیچ‌های MSES

سوئیچ‌هایی همه‌کاره هستند که تمامی پروتکل‌های مورد نیاز در سیستم را مورد پشتیبانی قرار می‌دهند و به صورت صنعتی، قابل مدیریت، PoE و گیگابایت می‌باشند و از امکان انتقال اطلاعات دوربین‌های متحرک پشتیبانی می‌نمایند. دوربین‌های آنالوگ و اطلاعات آنالوگ نیز در این سوئیچ‌ها پشتیبانی می‌شوند. این سوئیچ‌ها از جمله انواع لایه‌ی دوی شبکه هستند و تمامی پروتکل‌های VLAN را پشتیبانی می‌نمایند و دارای دو پورت گیگابایت و اترنت موجود می‌باشند و دو فیبر 100 مگابیت بر ثانیه و 1000 مگابیت بر ثانیه را مورد پشتیبانی قرار می‌دهند. در این سوئیچ‌ها، امکان مدیریت تجهیزات آنالوگ، IP و دیتا را می‌توان به دست آورد. کنترل هر نوع ابزاری که مبتنی بر RS-232 و RS-485 باشد، امکان‌پذیر است. در این سوئیچ‌ها، استاندارد IP66 جهت استفاده در فضای بیرونی رعایت شده است.

حضور کمپانی جدید اروپایی در بازار ایران

معضلی که در بسیاری از پروژه‌های کشور دیده می‌شود، استفاده از سوئیچ‌های مختلف است و کاربری سوئیچ‌های باکیفیت برای پروژه‌های حساس از اهمیت بسیار زیادی برخوردار است. اگر سوئیچی عمر مفید کوتاهی داشته باشد، تمام سیستم زیر سؤال می‌رود. در نتیجه باید سوئیچ‌ها شرایط ثابتی را برای سیستم‌ها به ارمغان آورند. در پروژه‌های کشور از سوئیچ‌های مختلفی، به عنوان مثال، سوئیچ‌های تایوانی و یا سوئیچ‌های Cisco استفاده می‌شود. بسیاری از برندهای سوئیچ به دنبال تحریم‌ها، به صورت قاچاق و یا دست دوم و تعمیری وارد کشور شده‌اند، به گونه‌ای که نمی‌توان اطمینان زیادی به آنها داشت. نکته‌ی بعدی قیمت سوئیچ‌ها است که بایستی به صورت به‌صرفه باشد. شرکت حفاظت الکترونیک عرفان با درک این مسئله، مذاکراتی را با یکی از کمپانی‌های باسابقه‌ی انگلیسی شروع کرده و توانسته کمپانی AMG را برای حضور در بازار ایران ترغیب نماید. تمامی سوئیچ‌های ساخت این کمپانی انگلیسی در انگلستان تولید می‌شود و یک سال ضمانت تعویض قطعات و سه سال خدمات تعمیرات دارد. آقای یان کریری (Ian Creary) مدیر پشتیبانی فنی و فروش کمپانی AMG در همین راستا در سمینار شرکت حفاظت الکترونیک عرفان به ارائه‌ی توضیحاتی درباره‌ی شرکت خود پرداخت. این شرکت در سال 1990 در بدفوردشایر انگلستان تأسیس شد و دارای بخش تحقیقات و توسعه‌ی قدرتمندی است. این شرکت در پنجاه کشور دنیا دارای نمایندگی می‌باشد و به پروژه‌های مختلفی از بخش‌های گوناگون شامل نفت، گاز و پتروشیمی، حمل و نقل و موارد دیگر ارائه‌ی خدمات می‌نماید. تجهیزات این شرکت قابل استفاده در محدوده‌ی دمایی مختلفی از جمله 10- تا 60+ و از 40- تا 75+ می‌باشند. تجهیزات این شرکت در پروژه‌های آنالوگ و دیجیتال قابل استفاده است. در محصولات این شرکت، مبدل‌ها یا کانورتورهای داده‌های آنالوگ به فیبر نوری و همین طور IP به فیبر نوری موجود می‌باشد. این محصولات هم به صورت نقطه به نقطه و هم نقطه به چند نقطه قابل استفاده هستند. تمامی بخش‌های این شرکت شامل: بخش مهندسی و تحقیقات و توسعه، طراحی و ساخت داخل انگلستان قرار دارد و روندهایی از قبیل طراحی، تولید و آزمایش در محل کارخانه انجام می‌شود و در ادامه محصولات از نظر آب و هوایی و شرایط مختلف مورد آزمایش قرار می‌گیرند. اگرچه AMG دارنده‌ی هزاران محصول مختلف برای نیازهای متنوع می‌باشد، اما در صورت نیاز یک پروژه‌ی خاص به نوعی سوئیچ، این شرکت می‌تواند بر روی طراحی و تولید آن محصول کار کند. طراحی محصول سفارشی را نیز می‌توان توسط کارشناسان این شرکت انجام داد و با آنها در مورد نیازهای یک حوزه‌ی خاص مشورت داشت. تجهیزات این شرکت دارای 750 هزار ساعت MTBF هستند و مسئولین AMG به مدت بیست سال از محصولات خود پشتیبانی به عمل می‌آورند.

محصولات دیگر

محصولات فیبر سری 3000، 4000، 5000  و 6000 از جمله محصولاتی بودند که در ادامه آقای یان کریری به معرفی آنها پرداخت. این محصولات امکان انتقال تصاویر ویدیویی آنالوگ، CWDM، صدا، داده‌های سریالی و آدرس IP را فراهم می‌سازند. اگر در پروژه‌ها قصد تغییر در تجهیزات آنالوگ، IP و یا دیگر بخش‌ها باشد، به راحتی با این سوئیچ‌ها امکان‌پذیر است. این شرکت به تولید انواع انکودرها و دیکودرها نیز می‌پردازد که از یک تا چهار کانال را به صورت H.264 پشتیبانی می‌نمایند و انتقال داده‌ها را با شبکه گیگابایت انجام و به دستگاه‌های دی‌وی‌آر و یا ان‌وی‌آر یا نرم‌افزار و رایانه انتقال می‌دهند. این دستگاه‌ها منطبق با استاندارد IP67 می‌باشند و پروتکل ONVIF نیز در آنها رعایت گردیده است. ضمن این که تمامی محصولات این شرکت با تجهیزات Cisco قابل انطباق است و همخوانی دارد و همراه با تجهیزات این شرکت در راهکارها می‌توان از محصولات AMG نیز استفاده کرد.

برخی از پروژه‌ها

برخی از شهرها و کشورهایی که این شرکت در آنها تجهیزات خود را به کار گرفته است:

  • اسکاتلند
  • ایرلند
  • دوبی در امارات متحده عربی
  • عربستان سعودی
  • عمان
  • عراق
  • اسکاتلند
  • هنگ‌کنگ
  • ایران

ثبت یک پاسخ