۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |
رویدادهارویدادهای خارجینمایشگاه

نمایشگاه بین‌المللی ESSEN برگزار شد

افزایش ثبت سفارش برای شرکت‌ها و بین‌المللی‌تر شدن نمایشگاه دستاوردهای امسال ESSEN

نمایشگاه ایمنی و حفاظتی ESSEN یک بار دیگر توانست نقش مهم خود را به عنوان یکی از معتبرترین نمایشگاه‌های صنعت ایمنی و حفاظتی در سراسر دنیا به اثبات رساند. چهار روز برگزاری، حضور 1040 شرکت از 45 کشور مختلف، استاندارد جدیدی را برای صنعت ایمنی و حفاظتی دنیا در نمایشگاه ESSEN تعریف کرد. این شرکت‌ها محصولات خود را در معرض دید بیش از 40 هزار بازدیدکننده‌ای قرار دادند که در طول چهار روز برگزاری از 119 کشور دنیا برای بازدید آمده بودند. غرفه‌داران حاضر در این دوره از نمایشگاه محصولات نوآورانه و خدمات خود را در زمینه‌های مختلفی از نظارت تصویری هوشمند گرفته تا ایمن‌سازی تأسیسات و شرکت‌ها و تجهیزات محافظت از داده‌های حمل و نقل به نمایش گذاشتند. الیور پی کوهرت، مدیر برگزاری نمایشگاه ESSEN گفت: ما در مورد حضور قدرتمند شرکت‌ها با محصولاتی نوآورانه در زمینه‌های دیجیتالی و شبکه‌ای بسیار خرسندیم. هر روز که می‌گذرد، مبحث امنیت و حفاظت بیش از پیش هوشمند می‌شود. پاسخ صنعت سیستم‌های ایمنی و حفاظتی به راهکارهای عرضه شده در نمایشگاه ما بسیار خارق‌العاده بود. بازدیدکنندگان از بازدید خود در نمایشگاه بسیار راضی بودند و این رویداد را به عنوان بستری در راستای فعالیت‌های تجاری و به منظور تماس با شرکت‌های برتر و همین طور ثبت سفارش به کار گرفتند. حدود 25 درصد از بازدیدکنندگان ثبت سفارش خود را به صورت مستقیم در نمایشگاه انجام دادند که هشت درصد بیشتر از دوره‌ی قبل در سال 2014 بود. غرفه‌داران اعلام کردند که قراردادهای خوبی را منعقد کرده‌اند و حدود 60 درصد از شرکت‌کنندگان آینده‌ی خوب تا خیلی خوبی را برای روزها و ماه‌های بعد از نمایشگاه پیش‌بینی کردند. تنها در آلمان، میزان گردش مالی در این حوزه میزان 14.5 میلیارد یورو بوده که میزان 17 درصد در مقایسه با دو سال قبل افزایش داشته است. یک سوم بازدیدکنندگان توسعه برای آینده وضعیت اقتصادی دنیا را برای بخش امنیت همراه با پیشرفت پیش‌بینی و این میزان را حدود 30 درصد برآورد کردند. شرایطی عالی در نمایشگاه برقرار بود و مسئولین برگزاری نهایت تلاش خود را به کار گرفتند تا یک نمایشگاه کاملاً جامع برای صنعت حفاظت در سطح دنیا اجرا گردد. کارشناسان صنعت از 119 کشور دنیا در این دوره حضور یافتند تا اطلاعات خود را به‌روز و ارتباطات شرکت خود را قوی سازند و سفارش‌هایی را به ثبت برسانند. از هر سه بازدیدکننده، یک نفر از خارج آلمان در نمایشگاه حضور داشت. در این راستا، کارشناسان بریتانیا و همین طور قاره آفریقا و آسیا به شکلی قوی در نمایشگاه شرکت کردند.

امنیت بیش از پیش دیجیتالی و شبکه‌ای می‌شود – نمایشگاه ESSEN نیز به همین ترتیب

در سالن‌های برگزاری نمایشگاه، به وضوح می‌شد دید که صنعت امنیت به کدامین سو حرکت می‌کند: فناوری‌های امنیتی و حفاظتی هر چه بیشتر به سمت دیجیتالی شدن و شبکه‌ای شدن پیش می‌روند.

فرقی نمی‌کند که یک قفل معمولی باشد که می‌توان آن را با تلفن هوشمند کنترل کرد یا دوربین‌های نظارت تصویری 4K و رزولوشن بالا در اندازه کوچک و قابل حمل، فناوری‌های آلارم که به سیستم اتوماسیون ساختمان متصل می‌شوند و یا پهپادهایی که با اتاق کنترل مرتبط کار می‌کنند، شرکت‌های حاضر در این دوره از نمایشگاه آخرین و نوین‌ترین محصولات خود را در این دوره از نمایشگاه عرضه کردند.

کاری که دوربین‌های هوشمند امروزه می‌توانند انجام دهند، توسط شرکت‌های حاضر در این دوره از ESSEN به نمایش درآمد. در بخش سیستم‌های هوشمند ساختمان که به دو بخش ساختمان‌های اداری و ساختمان‌های مسکونی تقسیم می‌شود، محصولات، راهکارها و سناریوهای کاملاً مرتبطی به نمایش درآمد و نشان داد خانه‌های هوشمند با مهمانان و یا سارقین و یا هنگام رویداد حریق چه رفتارهای متفاوتی دارند.

در روز اول این نمایشگاه، همچنین نوآورانه‌ترین محصولات معرفی شدند و به آنها جایزه‌ای تعلق گرفت. 84 محصول از شرکت‌های مختلف برای دریافت جایزه اسکار صنعت سیستم‌های ایمنی و حفاظتی به صف شدند. برندگان این جوایز همگی از جمله شرکت‌هایی بودند که نوآوری را در تولید محصولات خود مدنظر قرار داده بودند.

جایی برای برگزاری جلسه و ملاقات با شرکت‌های دیگر

نمایشگاه ESSEN با اجرای نوعی برنامه پشتیبانی جامع، به شرکت‌های حاضر و بازدیدکنندگان راهنمایی مؤثری ارائه می‌کرد که در نتیجه، فرصت‌های بسیاری برای تبادل ایده‌ها، بالا بردن سطح آگاهی و افزایش شبکه‌های فروش و توزیع محصولات فراهم شد.

این برنامه طی سمیناری سطح بالا در روز اول نمایشگاه انجام شد. این سمینار که با پشتیبانی اولریخ گریلو، رئیس فدراسیون صنایع آلمان اجرا می‌شد، کارشناسان صنایع و شرکت‌های مختلف را به منظور تمرکز روز موضوعات مهم در صنعت امنیت گرد هم آورد.

در سمینار منحصر به امنیت عمومی در روزهای برگزاری نمایشگاه، شرکت‌ها، تولیدکنندگان و متخصصین طی سخنرانی‌ها، دموهای زنده و میزگردهای تخصصی به سؤالات مطرح شده پاسخ‌های خود را ارائه می‌کردند. هندریک گروس لفرت (Hendrik Große Lefert)، مسئول بخش امنیت فدراسیون فوتبال آلمان، اطلاعاتی در مورد کیفیت امنیت و خدمات باشگاه‌ها در بخش فوتبال حرفه‌ای ارائه کرد و دکتر هانس گرگ ماخن (Dr. Hans-Georg Maaßen)، رئیس اداره فدرال حفاظت از قانون اساسی در ارتباط با موقعیت امنیت کنونی و چالش‌های آن برای خدمات هوشمند داخلی در آلمان به سخنرانی پرداخت. سازمان فدرال شرکت‌های امنیتی و محافظتی با همکاری مسئولین نمایشگاه ESSEN بخشی آموزشی در این نمایشگاه به راه انداخته و روز سوم نمایشگاه با عنوان روز آموزش در نظر گرفته شده بود. حدود پانصد نفر کارآموز، دانشجو و تعلیم‌گیرنده این فرصت را داشتند تا اطلاعات خود را در حوزه بخش‌های امنیت افزایش دهند و ارتباط‌های ارزشمندی با شرکت‌های معتبر صنعت برقرار نمایند.

تمایل بسیار بالا برای بازدید مجدد

بازدیدکنندگان تخصصی و حرفه‌ای این نمایشگاه سطح فنی ارائه شده در این دوره از نمایشگاه، میزان بین‌المللی بودن شرکت‌ها و همین طور نوآوری‌های عرضه شده در این محل را تحسین کردند. 89 درصد از کسانی که از نمایشگاه بازدید کرده بودند و همین طور 91 درصد از غرفه‌داران ابراز  علاقه کردند که در دوره بعدی نمایشگاه حضور می‌یابند.

نمایشگاه ESSEN 2016 از نگاه آمار

1045 غرفه‌دار در سال 2014 – 1040 غرفه‌دار در سال 2016

غرفه‌داران از 40 کشور دنیا در سال 2014 – غرفه‌داران از 45 کشور دنیا در سال 2016

بازدیدکنندگان 40 هزار نفر در سال 2014 – بازدیدکنندگان بیش از 40 هزار نفر در سال 2016

ملیت بازدیدکنندگان از 110 کشور مختلف در سال 2014 – ملیت بازدیدکنندگان از 119 کشور مختلف در سال 2016

لازم به ذکر است که دوره بعدی نمایشگاه ESSEN 25 تا 28 سپتامبر 2018 برابر با 3 تا 6 مهر ماه 1397 برگزار می‌گردد.

ثبت یک پاسخ