۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |
رویدادهارویدادهای خارجینمایشگاه

نمایشگاه IFSEC 2016 میزبان بازدیدکنندگان بسیار

نمایشگاه IFSEC امسال 21 تا 23 ژوئن (برابر با اول تا سوم تیر ماه 95) در سالن نمایشگاهی اکسل لندن برگزار شد. شرکت UBM  در منطقه EMEA (اروپا، خاورمیانه و آفریقا)، برگزارکننده‌ی IFSEC اعلام کرد که امسال هم بزرگ‌ترین رویداد امنیتی اروپا، برگزاری موفقیت‌آمیزی را پشت سر گذاشت.

تعداد بازدیدکنندگان

IFSEC با27052 نفر بازدیدکننده بار دیگر اجرای موفقیت‌آمیزی را پس از سال 2015 تجربه کرد. در روزهای اول و دوم حضور بازدیدکنندگان بسیار زیاد بود، اما در روز سوم به دلیل تغییرات آب و هوایی و سیاسی در انگلیس – سیل شدید در لندن و رفراندوم حضور انگلیس در اتحادیه‌ی اروپا – که عبور و مرور در مسیرهای جنوب غرب و اسِکس را دشوار کرده بود؛ تنها حدود 7000 نفر از نمایشگاه بازدید کردند.

نمایشگاه امسالِ IFSEC همراه با رشد ارزیابی شد که این رشد در زمینه حضور کارشناسان نصب‌کننده با افزایش 7درصدی و بازدیدکنندگان مهم بین‌المللی با رشد 34درصدی همراه بود که این نمایشگاه را برای بررسی صنعت امنیت انتخاب کرده بودند. رویدادهای جانبی هم در رشد IFSEC مؤثر بوده است، از قبیل FIREX، نمایشگاه تأسیسات، نمایشگاه ایمنی و سلامت، نمایشگاه مدیریت خدمات و نمایشگاه حرفه‌ای لباس که باعث افزایش توجه به موضوع امنیت و افزایش تعداد بازدیدکنندگان در سال جاری شدند. گری دانفی مدیر رویدادهای بین‌المللی  IFSEC  و Firex می‌گوید: «IFSEC 2016 نمایشی زیبا و چشمگیر از بهترین تولیدات و راهکارهای امنیت در سطح جهانی بود. تولیدات جدید مانند اتوماسیون خانگی با موفقیت فناوری‌هایشان را به کارشناسان امنیت معرفی کردند. بخش هواپیماهای بدون سرنشین هم همیشه در نمایشگاه نگاه‌های مشتاق بازدیدکنندگان را به خود جلب می‌نماید. ما برای تم‌های اصلی سال 2017 هم برنامه‌ریزی کرده‌ایم. دنیای امنیت شاهد پیشرفت‌های بیشتری در اتوماسیون خانگی، ساختمان‌های تجاری هوشمند، زیرساخت‌ها و حواشی مدیریت امنیت استراتژیک و دنیای نصب خواهد بود.»

نمایشگاه بین‌المللی IFSEC از حضور دوباره‌ی BSIA (انجمن صنعت امنیت بریتانیا)به عنوان حامی رویداد بسیار خوشنود بود. جیمزکِلی (مدیر اجرایی) که در افتتاحیه نمایشگاه سخنرانی می‌کرد، در این باره گفت:« BSIA از مشاهده‌ی پیشرفت کیفیت صنعت امنیت رضایت دارد و به آن افتخار می‌کند. IFSEC هم برای کاربران و مشتریان تولیدات و راهکارهای امنیتی و هم برای همکارانش در این صنعت، نقش آموزنده و هدایتگر دارد».

نمایشگاه امسال که با محوریت فناوری‌های حفاظتی برگزار شد، با حجم بازدید بیش از 27 هزار نفر از خریداران این تجهیزات و همین طور بیش از 20 هزار محصول جدید در بخش‌های مختلف برگزار گردید. از جمله این سیستم‌های جدید می‌توان به راهکارهای نظارت تصویری، سایبری، کنترل دسترسی و راهکارهای یکپارچه اشاره کرد. همچنین تولیدات جدیدی از شرکت‌های Suprema, Canon, Avigilon و IDIS بـــــــه بازدیدکنندگان معرفی شد.

سرمایه گذاری‌های جدید

برای نخستین بار در نمایشگاه IFSEC مدل یک خانه‌ی هوشمند با حمایت Yale ساخته شده و به نمایش درآمد. پلت فرم Control4 آن تازه‌ترین فناوری اتوماسیون خانه برای سنجش‌های ایمنی و امنیت را به نمایش می‌گذاشت. موارد دیگری هم از شرکت‌های Merit Lilin, Nest, Invixium, 2N Communications و بسیاری دیگر عرضه گردید که همه‌شان با شبکه‌ی Control4 ترکیب می‌شدند تا کارکرد کاملاً خودکار اتوماسیون خانگی را نشان دهند.  امسال نمایشگاه با تمرکز بر محافظت فضای داخلی و محیط اطراف خانه، شاهد افزایش 22درصدی بازدید مخاطبانی بود که برای بررسی سیستم‌ها و تجهیزات امنیت محیطی، سیستم‌های قفل و… در آن جا حضور یافته بودند. با افزایش تهدید خرابکاری نیاز به محافظت از مکان در محیط اطراف آن بیشتر شده است. با توجه به موفقیت نمایشگاه امسال پیش‌بینی می‌شود، شاهد پیشرفت‌های بیشتری در سال 2017 باشیم. یک حرکت جدید دیگر در 2016 دهکده‌ی ARC بود که شامل سیزده ARC (مرکز دریافت آلارم) می‌گردید و نیازهای نصب‌کنندگان را برآورده می‌ساخت. دهکده ARC که با همکاری CSL Dualcom برگزار شد و به منظور نمایش بهترین راهکارها در زمینه مراکز دریافت آلارم طراحی گردیده بود، با وجودی که امسال اولین دوره برگزاری‌اش به شمار می‌رفت، اما استقبال فراتر از انتظاری از آن صورت گرفت و بیش از دو هزار نصب‌کننده در آن حضور یافتند. بخش پرواز هواپیماهای بدون سرنشین با نوآوری‌اش، بازدیدکنندگان غرفه‌اش را به شوق می‌آورد. با تصویب قوانین جدید، حجم بازار هواپیماهای بدون سرنشین تا سال 2025 به ارزشی معادل 80 میلیارد دلار خواهد رسید. این فناوری مهیج در آینده‌ی صنعت امنیت، کاربردهای بیشتری خواهد داشت.

سخنان سخنرانان الهام‌بخش

تعدادی سخنران حرفه‌ای، قوی و الهام‌بخش امسال هم به سخنرانی‌هایی در حوزه صنعت امنیت، ایمنی، سیستم‌های حریق، مدیریت امکانات و خدمات پرداختند و به جذب بیشتر جمعیت مبادرت نمودند. روزانه در سالن همایش‌های این نمایشگاه با ظرفیت 400 نفر سخنرانی و مخاطبین را با تازه‌های این صنعت آشنا می‌کردند و در مورد موضوعات مختلفی به صحبت می‌پرداختند. سخنرانان، کلنل افسر ارشد تیم کالینز، افسر ارشد کیت اَدیه و افسر ارشد جیمز کرَکنِل بودند که دیدگاه‌هایشان درباره‌ی غلبه بر چالش‌ها و حل مشکلات و دست‌یابی به هدف‌ها از مسایل روزمره گرفته مانند رساندن بچه‌ها به مدرسه پیش از کار تا حوادث منجر به جراحت و کوشش مداوم برای رسیدن به اهداف، برای مخاطبین مطرح کردند. یک سمینار موفق و پرمخاطب هم درباره‌ی مسأله‌ی امنیت با حضور بیش از 11000 کارشناس امنیتی برگزار شد و در آن تکنیک‌های مدیریت امنیت آموزش داده شد.  در نمایشگاه IFSEC، همچنین رویدادهایی جنبی با موضوعات امنیت، ایمنی حریق، مدیریت امکانات و خدمات و نمایشگاه‌های یونیفرم و لباس کار برگزار شد که امسال، بیش از 45 هزار نفر در مدت سه روز از این بخش‌ها بازدید کردند و تعداد بازدیدکنندگان آنها 4 درصد نسبت به سال گذشته رشد داشت. IFSEC 2017 از 20 تا 22 ژوئن در سالن‌نمایشگاهی اکسل لندن برگزار خواهد شد.

ثبت یک پاسخ