۹ فروردین ۱۴۰۳ |
رویدادهارویدادهای داخلینمایشگاه

گزارش برگزاری کارگاه تخصصی دوربین‌های IP

بازدید از چهارمین کارگاه دوربین مداربســته بــرای بســـیاری از بازدیدکنندگان فرصتی بود تا تصاویر برندهای موفق و استاندارد صنعت نظارت تصویری را از نزدیک ملاحظه نمایند. کارشناسان صنعت نظارت تصویری گاهی باید چندین و چند سفر به نمایشگاه‌هایی خارجی داشته باشند تا بتوانند انواع مختلفی از سیستم‌ها را تجربه نمایند. اما در این کارگاه، فرصتی فراهم گردید تا علاوه بر بررسی تصاویر دوربین‌های مختلف، فضایی نیز برای ارتقای دانش کاربران فراهم گردد. در هشتمین نمایشگاه تخصصی سیستم‌های ایمنی و حفاظتی (ISS 95) که دوم تا چهارم شهریور ماه 1395 در محل مصلی بزرگ امام خمینی (ره) برگزار شد، چهارمین دوره کارگاه تخصصی دوربین‌های مداربسته برپا گردید که مورد استقبال فراوان بازدیدکنندگان، کارشناسان و مسئولین بخش‌های مختلف دولتی و خصوصی و مدیران حراست و حفاظت سازمان‌های دولتی با هیئت‌های همراه قرار گرفت. در چهارمین کارگاه تخصصی دوربین‌های مداربسته که حاصل طراحی و اجرای کارشناسان ایرانی بود،در سه بخش دید در روز، دید در شب و همچنین دوربین‌های نوظهور 4K محصولاتی به نمایش در آمد و فضایی منحصر‌به‌فرد و جذاب برای بازدیدکنندگان به منظور بررسی‌ها و آنالیز فنی مهیا گردید و مسئولین حراست، حفاظت، IT و پشتیبانی بخش‌های دولتی و خصوصی، استقبال فراوانی از این دموی محصولات به عمل آوردند. از طرف ستاد برگزاری نمایشگاه، برای برندهای صاحب نام صنعت فراخوان رسمی ارسال شد. از این میان، افرادید ایرسا با دوربین Axis در بخش 4K، سامانه‌پرداز امیرکبیر با دوربین Axis در بخش دید در شب و دید در روز، آریادژنت با دوربین Grundig در بخش دید در شب و دید در روز، کیمیاالکترونیک با دوربین Tiandy در بخش دید در شب و همین طور دوربین‌های Bosch در بخش دید در شب و دید در روز و Hikvision در بخش دید در روز برای حضور اعلام آمادگی کردند.

جزئیات فنی برگزاری چهارمین کارگاه تخصصی دوربین‌های مداربسته

شابلون مربوط به بخش اتاق تاریک و دید در شب بدون IR:

در این شابلون نیز مانند شابلون قبلی تمام چارت‌های مربوط به رزولوشن، تفکیک رنگ و کنتراست را مشاهده می‌کنید با این تفاوت که این شابلون در شرایط نوری نزدیک به 0.5 لوکس می‌باشد و پاندول ساعت نیز در این شابلون جلوی دوربین‌ها به حرکت در می‌آمد. استفاده از پاندول ساعت و ایجاد حرکت آن در اتاق تاریک، به دلیل بررسی دقیق تصاویر می‌باشد، چرا که ممکن بود برخی از شرکت‌ها با پایین آوردن سرعت شاتر دوربین، سعی در ایجاد تصویری مناسب نمایند؛ ولی تلاش ما این بوده که بتوانیم شرایطی واقعی را در لابراتوار به وجود آوریم. در این شابلون ماشینی را مشاهده می‌کنید که ملاک واقعی تصویر مناسب امکان خواندن پلاک در نوری نزدیک به صفر و حرکت پاندول ساعت بوده است. همچنین تمامی چارت‌های مربوط به رزولوشن، کنتراست و شابلون رنگ در محیط کاملا تاریک تعبیه گردیده و مورد بررسی بازدیدکنندگان قرار گرفت.

شابلون مربوط به بخش WDR:

در این شابلون در قسمت بالا سمت راست و بالا سمت چپ چارت رزولوشن را مشاهده می‌کنید که هر قدر رزولوشن دوربین بالاتر باشد، تفکیک خطوط بهتر انجام می شود. دلیل استفاده از این شابلون‌ها تست رزولوشن واقعی دوربین‌ها بوده است. در قسمت پایین، سمت چپ چارت دقت کنتراست را مشاهده می‌کنید که دقت تشخیص و تفکیک خطوط روشن از خطوط تیره را می‌توان اندازه‌گیری نمود. در قسمت پایین (وسط) این شابلون یک عدد لامپ پر نور قرار داده شد که میزان قدرت WDR دوربین‌ها را اندازه‌گیری می‌کرد و همچنین برای این که این تست دقیق‌تر انجام پذیرد، یک عدد پاندول ساعت در کنار این لامپ به صورت مداوم در حال نوسان بود که سرعت شاتر و قدرت پردازنده این دوربین‌ها نیز تست شود. در سمت راست و بالای این لامپ نورانی چند عدد چارت جهت تشخیص گستره‌ی رنگی دوربین‌ها وجود دارد که قدرت تفکیک رنگ‌ها را در دوربین‌ها اندازه‌گیری می‌کند. در قسمت وسط و بالای تصویر دو عکس و دو عدد چارت، یکی شابلون رنگ و دیگری چارت رزولوشن، مشاهده می‌شود که دلیل استفاده از تصاویر، بررسی کیفیت تصاویری می‌باشد که در شرایط سخت نوری حاصل از لامپ پر نور و پاندول ساعت به وجود می‌آید و دلیل استفاده از شابلون رنگی بررسی واقعی بودن رنگ‌ها و وضوح تصویر است.

ثبت یک پاسخ