۹ فروردین ۱۴۰۳ |
مقالاتنظارت تصویری

تمرکز بیشتر بر بازار ایران یکی از اهداف Panasonic

کمپانی Panasonic در سال 2017 محصولات جدیدی را به بازار عرضه کرد که از آن جمله می‌توان به دستگاه‌های ضبط، دوربین‌های PTZ، مدل جدید NVR و نرم‌افزار مدیریت و مانیتورینگ اشاره کرد. به گزارش اختصاصی دنیای حفاظت، دوربین‌های جدید این کمپانی با قابلیت‌هایی مدرن چه از نظر آنالیتیک و چه تجهیزات داخلی ارائه شده‌اند. از جمله امکانات آنالیتیکی این دوربین‌ها می‌توان به شناسایی حرکت یک خودرو در خلاف جهت اشاره کرد که این امر می‌تواند به مسئولین کنترل ترافیک بسیار کمک کند. یکی دیگر از قابلیت‌های جدید دوربین‌ها امکان شناسایی اشیای جاگذاشته‌شده مانندِ کیف و ساک می‌باشد. در دوربین‌های جدید این امکان اضافه شده که می‌توانند به شناسایی اشیایی بپردازند که فردی در محل گذاشته و آنجا را ترک کرده است. همچنین اشیای باارزشی که از محیط برداشته می‌شوند، قابل شناسایی و تشخیص هستند.

Tsutomu Utsumi- Panasonic

راهکارهای جدید

آقای سوتومو اوتسومی (Tsutomo Utsumi) مدیر فنی کمپانی Panasonic در مورد راهکارهای جدید ساخت شرکت خود به دنیای حفاظت گفت: پاناسونیک دوربین جدیدی با مدل WV-X6531N ارائه کرده که از نوع PTZ و مخصوص محیط‌های خارجی (Outdoor) است. نکته‌ی مثبت اول در مورد این مدل آن است که قابلیت‌های ویدئوآنالیتیک به صورت پیش‌فرض روی آن قرار گرفته، دوربین از نوع Full HD منطبق با استاندارد H.265 می‌باشد و میزان زوم در آن نیز برابر با 40X  اپتیکال و 12X  دیجیتال می‌باشد؛ در نتیجه، می‌تواند حدود پنج کیلومتر را پوشش دهد. لرزش‌گیر هوشمند در این دوربین به کار رفته، در نتیجه اگر لرزشی روی دکل یا ساختمان به وجود آید، در زوم‌های بالا این لرزش گرفته می‌شود.

وی در ادامه اظهار داشت: دستگاه‌های NVR جدید پاناسونیک، 128 کانال برای پشتیبانی از دوربین‌ها دارند. میزان Throughput در این دستگاه‌ها برابر با 600 مگابیت بر ثانیه است. دارای دو خروجی HDMI هستند که یکی از 4K  و دیگری تا Full HD را مورد پشتیبانی قرار می‌دهد. نرم‌افزار WV-ASM300 قابلیت کارکرد با این NVR را دارد. در این دستگاه، 64 کانال به صورت رایگان قرار دارد و دو قسمت 32 کاناله باید توسط کاربران خریداری گردد تا میزان پشتیبانی دستگاه به 128 دوربین برسد. تمامی ارتباطات این دستگاه با دوربین‌ها به صورت ایمن برقرار می‌شود. این دستگاه همچنین به صورت کاملاً PC-less است و بدون سیستم نرم‌افزار می‌توان از آن خروجی گرفت. دستگاه مذکور به گونه‌ای است که می‌تواند تا 324 ترابایت را با استفاده از هاردهای خود ذخیره نماید.

آقای اوتسومی همچنین در مورد نرم‌افزارهای جدید پاناسونیک گفت: نرم‌افزار ASM300 یک نوع سیستم پایه دارد که توسط کاربران خریداری می‌شود و دارای 6 نرم‌افزار جانبی نیز هست که می‌توانند به آن اضافه شوند. از جمله این نرم‌افزارهای جانبی می‌توان به WV-ASM300UG، WV-ASE202، WV-ASE203، WV-ASE204، WV-ASE205، WV-ASE231 اشاره کرد. این نرم‌افزارها قابلیت نصب به یکصد دستگاه رکوردر، 64 دستگاه انکودر و 256 دوربین به صورت همزمان را دارند. در صورتی که کاربران چهار لایسنس WV-ASE203 تهیه کنند، می‌توانند تا 1280 دوربین را روی این نرم‌افزار پشتیبانی نمایند.

پروژه‌های اخیر

در ماه‌های اخیر، برخی از مراکز خرید و فروشگاه‌های زنجیره‌ای به سیستم‌ها و تجهیزات پاناسونیک مجهز شده‌اند. به عنوان مثال، پروژه‌هایی از این شرکت در شهرهای دوحه و دوبی به اجرا درآمده‌اند. پاناسونیک در ایران نیز پروژه‌هایی را انجام داده و مسئولین پاناسونیک به دنبالِ آن هستند تا پروژه‌های وسیعتر دیگری را نیز در ایران اجرا نمایند.

Tetsuo-Okawa–Panasonic

آینده‌ی بازار

آقای اوکاوا در مورد بازار ایران و همین طور پتانسیل‌های موجود در این بازار گفت: بازار ایران پتانسیل بسیار بالایی دارد و ما انتظار رشد خیلی خوبی در این کشور داریم. کشورهای منطقه شورای همکاری خلیج فارس‌(GCC) از قبیل عربستان سعودی، امارات متحده عربی، قطر و عمان نیز از جمله بازارهای خوبِ ما به شمار می‌روند. اما در این میان، مشکلاتی به وجود آمده، که از آن جمله پایین آمدن قیمت نفت است. در نتیجه، میزان پروژه‌ها در این کشورها با رشد بسیار زیادی همراه نخواهند بود. به همین دلیل است که ما بیشتر بر روی بازار ایران متمرکز شده‌ایم. در حال حاضر بزرگ‌ترین بازار پاناسونیک در منطقه‌ی خاورمیانه برای ما ایران است و بعد از آن، امارات متحده و قطر بازارهای خوبی با میزان فروش بالا به شمار می‌روند.

ارتباط با حفاظت الکترونیک عرفان

آقای تتسو اوکاوا، مدیر فروش منطقه‌ای خاورمیانه و آفریقا در کمپانی Panasonic در رابطه با ارتباط شرکت خود با حفاظت الکترونیک عرفان به دنیای حفاظت گفت: ما رابطه‌ی بسیار خوبی با این شرکت داریم و همچنان به این ارتباط دوجانبه ادامه خواهیم داد. اگر بتوانیم این رابطه را گسترش دهیم، بسیار خوشحال خواهیم شد و هدف ما آن است که کسب و کار خود را با این شرکت بیش از پیش افزایش دهیم. شرکت عرفان نیروهای مهندسی بسیار کارآمدی دارد و این نیروها می‌توانند به خوبی از عهده‌ی پروژه‌های بزرگ بربیایند.

ثبت یک پاسخ