۹ فروردین ۱۴۰۳ |
خانه هوشمندمقالات

شش مزیت فناوری اتوماسیون خانگی

صاحب‌خانه‌ها در حال استفاده از مزایای فناوری‌های اتوماسیون خانگی هستند. تا چند وقت اخیر، ایده‌ی اتوماسیون خانگی برای اکثر مردم مقوله‌ای نا آشنا بود. اما این روزها از آنجا که دسترسی به محصولات و فناوری‌ها راحت‌تر شده، مالکان خانه‌ها درحال به‌روز رسانی کردن خانه‌های خود هستند. اتوماسیون خانگی چیست؟ به زبان ساده، اتوماسیون خانگی، کنترل سیستم‌ها و برنامه‌های اصلی خانه را در اختیار صاحب‌خانه قرار می‌دهد و امکان دسترسی از راه دور مانند یک برنامه موبایل هوشمند یا یک واحد متمرکز در خانه را فراهم می‌سازد.  اکنون امکان کنترل مواردی نظیر درجه حرارت خانه، چراغ‌ها و حتی سیستم‌های حفاظتی با تنها یک اشاره روی صفحه موبایل یا صدای شخص فراهم شده است. اگر ایده‌ی خانه‌های اتوماتیک برای سلیقه‌ی شما بیش از اندازه «فناوری‌زده» می‌آید، یا فکر می‌کنید این فناوری‌ها احتمالاً بسیار گران‌قیمت هستند، دوباره بیاندیشید. آینده، امروز فرارسیده است. به‌علاوه مزایای مخفی زیادی درهوشمند سازی کردن خانه وجود دارد که ممکن است تابه‌‌حال به آن فکر نکرده ‌باشید.

حفاظت

اگر از تاریکی می‌ترسید یا نمی‌توانید در تاریکی چیزی را ببینید، می‌توانید با موبایل چراغ‌های خانه را روشن کنید. یا برای دور کردن سارقین از منزل هنگامی که در خانه نیستید این کار را انجام دهید. قفل درب‌ها محصول خودکار خانگی دیگری هستند که می‌توانند به امنیت خانه شما کمک کنند. اگر نگران این هستید که بچه‌ها پس از اینکه برای بازی از خانه خارج شدند درب را قفل نکرده‌اند یا اینکه نگرانید کسی جای کلید زاپاس شما را پیدا کند، با یک برنامه ساده، حفظ امنیت خانه خود را در اختیار بگیرید. با استفاده از چند محصول، شما حتی می‌توانید هنگامی که کسی وارد منزل می‌شود هشدار دریافت کنید.

بازده انرژی

بازدهی انرژی منزلتان را با خاموش کردن سیستم‌ها و برنامه‌هایی که استفاده نمی‌شوند افزایش دهید. علاوه بر محصولات استاندارد اتوماسیون خانگی که به شما قابلیت کنترل خانه از راه دور را می‌دهند، برخی محصولات نظارت فعالانه روی سیستم‌ها دارند با فراهم کردن اطلاعات درمورد وضعیت خانه، امکان کنترل بهتر و بهره‌وری مناسب از انرژی را می‌دهند.

صرفه‌جویی

اتوماسیون خانگی با صرفه است. هنگامی که بتوانید از سیستم‌ها و وسایل خانه فقط در صورت نیاز استفاده کنید، تاثیر صرفه‌جویی انرژی در قبض‌های  خانه‌تان قابل مشاهده خواهد بود. دیگر لازم نیست زمانی که بیرون از خانه هستید، نگران هزینه‌ی روشن ماندن چراغ‌های خانه باشید، یا زمانی که فراموش کردید درب را قفل کنید، برای بازگشت به خانه بنزین بیشتری مصرف کنید. صرفه‌جویی‌های مالی این سیستم بسیار واضح هستند، اما شما در وقت نیز صرفه‌جویی خواهید کرد. دیگر لازم نیست برای اطمینان از قفل بودن درب‌ها یا خاموش بودن چراغ‌ها به منزل بازگردید یا هنگام بیرون رفتن همه‌ی خانه را برای خاموش کردن چراغ‌ها دور بزنید. بنابراین بسیاری از دغدغه‌ها و نگرانی‌هایتان نیز از بین خواهد رفت.

آرامش

اگر از اینکه باید هنگام مسافرت خانه خود را به همسایه‌تان بسپارید خسته شده‌اید، با اتوماسیون خانگی، می‌توانید به آسانی کنترل خانه خود را در دست داشته باشید. دیگر نیازی نیست ارزشمندترین دارایی‌های خود را به دست دیگری بسپارید.

راحتی

تابه‌حال برای شما پیش آمده است صبح‌ها خانه را با دمایی مطبوع ترک کنید، اما هنگامی که بعد از ظهر به خانه بازمی‌گردید خانه بسیار گرم و یا بسیار سرد شده باشد؟ محصولات خانگی مجهز به ترموستات Sensi™ Wi-Fi به شما اجازه می‌دهد به راحتی درجه حرارت منزل خود را با موبایل تنظیم کنید تا خانواده شما همیشه راحت باشند.

آسودگی خاطر

یکی از بزرگترین مزایای اتوماسیون خانگی، آسودگی خاطر است. دیگر نگران اینکه آیا چراغ‌ها یا تلوزیون را خاموش و یا درب را قفل کرده‌اید، نخواهید شد. با امکان وارسی آسان این موارد و کاهش نگرانی‌ها، برای افرادی که مشغولیت ذهنی زیادی دارند اتوماسیون خانگی تضمین‌کننده بوده و قطعاً ارزش سرمایه‌گذاری را دارد.

ثبت یک پاسخ