۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ |
رویدادهارویدادهای داخلیسمینار / همایشنظارت تصویری

تشریح فنی جدیدترین تجهیزات Panasonic در سمینار حفاظت الکترونیک عرفان

به گزارش دنیای حفاظت، شرکت حفاظت الکترونیک عرفان، نمایندگی کمپانی پاناسونیک، در تاریخ 21 آذر ماه 1396 سمینار این کمپانی را در هتل اسپیناس تهران برگزار نمود. شرکت عرفان با سابقه‌ای طولانی در صنعت حفاظت، نزدیک به بیست سال است که با کمپانی ژاپنی پاناسونیک همکاری تجاری دارد. سمینار بزرگ پاناسونیک با هدف تشریح فنی جدیدترین محصولات و فناوری‌های پاناسونیک و برنامه‌های این کمپانی در سال 2018 برگزار گردید. در این سمینار برای اولین بار به صورت گسترده مدیران و مسئولین ارشد جهانی کمپانی همراه با کارشناسان فنی پاناسونیک در ایران حضور یافته و به سخنرانی پرداختند. در ابتدای مراسم، آقای مصطفوی، مدیرعامل شرکت حفاظت الکترونیک عرفان، ضمن خوشامدگویی به حاضرین، از مدیرعامل خاورمیانه و افریقای کمپانی پاناسونیک دعوت کردند تا سخنانی را درباره‌ی بازار ایران و مسائل فنی و پشتیبانی هر چه بیشتر مشتریان و کاربران ارائه دهد.
جشن صدمین سالگرد پاناسونیک

آقای یامازاکی، مدیرعامل منطقه‌ای پاناسونیک در خاورمیانه و افریقا از حضور در این مراسم ابراز خرسندی نمود و دلیل این خرسندی را گستردگی بازار برند پاناسونیک در ایران دانست. وی افزود: من بیش از 25 سال در کمپانی پاناسونیک فعالیت کرده‌ام و به همراه همه‌ی کارشناسان پاناسونیک، در سال 2018 صدمین سالگرد تأسیس کمپانی پاناسونیک را جشن خواهیم گرفت. کمپانی پاناسونیک سابقه‌ی گسترده‌ای در حوزه‌ی نظارت تصویری دارد و محصولات خود را به سراسر دنیا صادر می‌کند. وی همچنین با اشاره به همکاری دیرینه با شرکت عرفان متذکر شد: مایلیم همکاری خود را با حفاظت الکترونیک عرفان پر رنگ‌تر و گسترده‌تر سازیم. شرکت عرفان یکی از قدیمی‌ترین نمایندگان پاناسونیک در حوزه‌ی تجهیزات نظارت تصویری می‌باشد و این همکاری به حدود 20 سال می‌رسد و ما قصد داریم از طریق شرکت عرفان، خدمات رسانی و پشتیبانی خود را به ایران تقویت کنیم.

پاناسونیک، تولیدکننده‌ی صفر تا صد تجهیزات نظارت تصویری
در ادامه، آقای تتسو اوکاوا، مدیر ارشد فروش و بازاریابی خاورمیانه و افریقا به ارائه‌ی بخشی از تکنولوژی‌های جدید پاناسونیک پرداخت. وی به برجستگی تجهیزات پاناسونیک نسبت به برندهای مشابه و نیز برتری از نظر کیفیت در مقایسه با برندهای چینی و کره‌ای اشاره نمود و افزود: یکی از فناوری‌های چشمگیر دوربین‌های پاناسونیک، فناوری‌ Super Dynamic است. همچنین می‌توان به ساختار و استحکام بدنه‌ی دوربین‌های پاناسونیک اشاره کرد. تولیدکنندگان دوربین‌های پاناسونیک تمرکز بسیاری بر مبحث ویدئوآنالیتیک در این تجهیزات دارند. نکته‌ی جالب توجه اینکه کمپانی پاناسونیک برخلاف بسیاری از کمپانی‌های تولیدکننده‌ی جهان، از صفر تا صد محصول، چه از نظر سخت‌افزاری و قطعات و چه از نظر نرم‌افزاری را به طور مستقل طراحی، تولید و عرضه می‌نماید. در نتیجه محصولات پاناسونیک، از لنز گرفته تا سنسور و حتی نرم‌افزار مدیریت تصاویر، همگی توسط خود کمپانی تولید می‌شوند.

اوکاوا همچنین افزود: در محصولات پاناسونیک کیفیت از اهمیت بسیاری برخوردار است. پاناسونیک پیش از ارائه‌ی محصولات خود در بازار، تست‌ها و آزمایشات بسیاری را روی آن‌ها انجام می‌دهد و به همین جهت محصولات پاناسونیک با اطمینان بالایی وارد بازار می‌شوند. در پروژه‌های حساس و بزرگ، پاناسونیک می‌تواند به مشتریان خود این اطمینان و تضمین را بدهد که دوربین‌ها بدون بروز هیچ مشکلی به خوبی کار خواهند کرد. مهندسی پیچیده‌ای بر محصولات پاناسونیک حاکم است و شرایط مختلف سنجیده می‌شود تا در نهایت خدمات و پشتیبانی قابل قبولی را به مشتریان خود ارائه دهیم. تولید محصولات نظارت تصویری پاناسونیک از سال 1950 آغاز گردید. در طول مدت این سال‌ها تجربیات بسیاری را کسب کردیم و سعی داشتیم نظرات و نکات ارائه شده توسط مشتریان و مصرف‌کنندگان را پذیرا باشیم تا بهترین خدمات را ارائه نماییم و محصولات با کیفیت بالا تولید کنیم. این در حالی است که برندهای چینی با قیمت‌های پایین، تاریخچه و گارانتی معتبری ندارند. کمپانی پاناسونیک با برگزاری سمینارهای متعدد در سراسر دنیا سعی دارد تا خدمات بهتری در اختیار مشتریان خود قرار دهد و تلاش می‌کند تا روز به روز بر تجربیات و دانش خود بیفزاید و به پیشرفت بیشتری دست یابد.

استراتژی‌های تولید پاناسونیک
 تتسو اوکاوا در ارتباط با رویکردهای پاناسونیک در تولید محصولات و تجهیزات خود گفت: کلیت ساختار سیستم‌های امنیتی، دیده شدن تصویر و ضبط شدن آن در رکوردر می‌باشد. اما پاناسونیک سعی داشته از این مرزها فراتر رود و تجهیزات امنیتی بیشتری ارائه نماید. در نتیجه در دنیای پاناسونیک تنها دیدن و مشاهده کردن مطرح نیست و با استفاده از سنسورهای فعال، دوربین‌ها تصاویر را آنالیز می‌کنند تا در بحث تصویر، خدمات ویژه‌‌ای ارائه نمایند. ضبط تصاویر به تنهایی کافی نیست و با کمک آنالیز تصاویر، بازپخش تصاویر اطلاعات ارزشمند بیشتری را در اختیار شما خواهد گذاشت. هدف اصلی و عمده‌ی پاناسونیک از تولید محصولات، امنیت عمومی، نظارت شهری و نظارت بر مراکز عمومی می‌باشد. بخش اعظم محصولات پاناسونیک، رده بالا می‌باشند و اگرچه اغلب قیمت بالایی دارند، اما مشتریان این محصولات، با توجه به نیاز خود و اهمیت کیفیت، این موارد را انتخاب می‌نمایند. فناوری جدید Intelligent Auto یکی از فناوری‌های مهم پاناسونیک می‌باشد که مختص دوربین‌های پاناسونیک است. محصولات مربوط به نظارت شهری و مراکز عمومی، از امکانات و فناوری‌های ویژه و منحصر به فردی برخوردارند. آنالیز دوربین‌های پاناسونیک بسیار پیشرفته بوده و کمپانی سعی داشته آن را پیشرفته‌تر و به روزرسانی نماید. آنالیتیک تنها برای اهداف امنیتی به‌کار نمی‌رود بلکه برای مقاصد مارکتینگ و بازاریابی نیز کاربری دارد. دوربین Aero PTZ اخیراً ارائه شد. همچنین دوربین PTZ رده بالایی با زوم 40X به بازار عرضه گردید. در آینده‌ای نزدیک چند فناوری‌ پاناسونیک ارائه خواهد شد که برخی از آن‌ها عبارتند از دوربین‌های چند سنسوره (multi sensor)، قابلیت جستجوی وسایل نقلیه و فناوری دیگری برای کنترل ترافیک شهری. همچنین قصد داریم تعدادی دوربین‌ 5 مگاپیکسلی نیز تولید کنیم تا با محصولات مشابه موجود در بازار به رقابت بپردازند.  وی برای آشنایی بیشتر مشتریان از محصولات پاناسونیک تعدادی از پروژه‌های این کمپانی را به عنوان نمونه نام برد که عبارتند از:
  • پلی در کانادا: در این پروژه از دوربین Aero PTZ استفاده شد؛ زیرا این دوربین نسبت به هوای نمکین و شرایط آب و هوایی سخت مقاومت بالایی دارد.
  • شهری در کره‌ی جنوبی که از دوربین‌های PTZ سری جدید پاناسونیک استفاده کردند و دلایل کاربری این دوربین، زوم بسیار بالا به همراه قابلیت stabilizer یا ضد لرزش است که می‌توان تصاویری بدون لرزش را به دست آورد.
  • شهری در مکزیک که از دوربین‌های Aero PTZ و 598 PTZ استفاده کردند و دلیل آن مقاومت این دوربین‌ها در شرایط نامساعد آب و هوایی می‌باشد.

اگرچه بیشتر دوربین‌ها و محصولات پاناسونیک رده بالا و مناسب برای پروژه‌های بزرگ و گسترده می‌باشند اما پاناسونیک پروژه‌های کوچک را نیز در نظر دارد و مدل‌های پایین‌تر با کیفیت HD را نیز ارائه نموده تا کاربران در پروژه‌های کوچکتر خود از آن‌ها بهره‌مند گردند.

سری جدید دوربین‌های Extreme پاناسونیک با قابلیت‌هایی چشمگیر

سپس آقای سوتومو اوتسومی مدیر فنی کمپانـــی Panasinic، سـری جدید محصولات پاناسونیک تحت عنوان سری Extreme را معرفی نمود و گفت: تمامی دوربین‌های این سری به فناوری H.265 مجهز هستند. ابعاد مشترک میان تمامی دوربین‌های سری Extreme عبارتند از:

Extreme Reliability، Extreme Visibility، Extreme Compression، Extreme Data Security و Extreme Analytics.

  • در Extreme Visibility سه نوع تکنولوژی به کار رفته است. این فناوری‌ها عبارتند از Intelligent Auto، دید در شب رنگی و سوپر داینامیک 144 دسی بل.

Intelligent Auto: آقای اوتسومی به این قابلیت اشاره نموده و گفت: با کمک Intelligent Auto دوربین با توجه به شرایط و محیط، خود را تنظیم می‌کند. در این تکنولوژی، دوربین اجسام متحرک، محیط، شرایط و میزان نور عبور کرده از سنسور را می‌سنجد و همه را به بهترین شکل تنظیم می‌نماید تا بهترین تصویر را ارائه دهد. دوربین با سنجیدن شرایط مختلف به طور اتوماتیک خود را تنظیم می‌کند. به عنوان مثال، سرعت شاتر، backlight یا نور پس زمینه، noise reduction و سالم نگاه داشتن تصویر، از جمله مواردی هستند که فناوری iA با توجه به شرایط، آن‌ها را تنظیم می‌کند. iA با ترکیب شناخت خودکار اجسام و شرایط محیطی و تغییر اتوماتیک پارامترهای تصویری، بهترین تصویر ممکن را در هر زمان از شبانه‌روز به کاربران ارائه می‌کند. دوربین با وجود این فناوری برای گرفتن تصویر اجسام در حال حرکت، سرعت شاتر را تغییر می‌دهد تا بهترین تصویر را در بهترین حالت ممکن داشته باشید. در دوربین‌های جدید پاناسونیک، شرایط نوری دیگر در میزان کیفیت تصاویر تأثیرگذار نیست.

دید در شب رنگی: معمولاً زمانی که نور تصویر بسیار کم می‌شود، دوربین به صورت اتوماتیک تصویر را سیاه و سفید نشان می‌دهد. اما در سری دوربین‌های Extreme پاناسونیک، حتی در نور بسیار کم نیز تصاویری رنگی تولید می‌شود. دوربین‌های دیگر برای امکان نمایش تصاویر در لوکس نوری پایین نیازمند سنسور بزرگ‌تر یا نور اضافه هستند، اما در سری Extreme، اندازه سنسور نسبت به گذشته تغییری نکرده و در لوکس نوری بسیار پایین و بدون نیاز به نور اضافه می‌تواند تصاویر را رنگی نمایش دهد.

فناوری سوپر داینامیک: زمانی که نور محیط بیش از حد روشن باشد، دوربین‌های دیگر نمی‌توانند تصاویر را به وضوح نشان دهند. در حالی که این قابلیت به راحتی می‌تواند نور مستقیم را بشکند تا تصاویری با کیفیت را به شما ارائه ‌کند. همچنین تلفیق فناوری سوپر داینامیک با تکنولوژی Intelligent Auto این امکان را به شما می‌دهد تا تصاویر چهره را با بالاترین کیفیت ممکن دریافت نمایید. تکنولوژی سوپر داینامیک در سری‌های قبلی دوربین‌های پاناسونیک نیز موجود بوده است اما در سری جدید، این قابلیت با فناوری Intelligent Auto تلفیق شده و در نتیجه در هر دو محیط تاریک و روشن تصاویری با کیفیت ارائه خواهد داد. وی در ادامه افزود: در شرایطی که دوربین بر روی دکل‌ها و در ارتفاعات نصب می‌گردد، حرکت وسایل نقلیه یا سایر اجسام موجب لرزش دوربین می‌شود. با قابلیت جدید و هوشمند ثابت نگهدارنده‌ی تصویر پاناسونیک، دوربین به صورت اتوماتیک، لرزش‌ها را احساس می‌کند و تصویر را ثابت نگاه می‌دارد.

  • تکنولوژی Extreme Compression: تتسو اوکاوا در رابطه با این تکنولوژی اظهار داشت: این فناوری مختص فشرده‌سازی است و در دوربین‌های سری جدید پاناسونیک این فناوری به دو بخش تقسیم می‌شود: فرمت265 و تکنولوژی Smart Coding. مــیـــزان قـــــابــلیت فشرده‌‌سازی در فناوری H.265 50 درصد بیش از فناوری قبلی آن یعنی H.264است. بنابراین H.265 می‌تواند حجم تصاویر ضبط شده را تا 50 درصد کاهش دهد. همچنین با قابلیت جدید Smart Coding، فشرده‌سازی تصاویر تا 95 درصد افزایش یافته است. البته مقدار فشرده سازی، به حرکت اجسام در تصاویر نیز بستگی دارد. هر چه تعداد حرکات تصویر بیشتر باشد، حجم تصاویر افزایش می‌یابد. تکنولوژی Smart Coding تلفیقی از سه تکنولوژی GOP، Auto VIQS و تکنولوژی هوشمند شناسایی صورت می‌باشد. در فناوری Auto VIQS  میزان اهمیت محیط از پیش مشخص می‌شود در نتیجه فناوری در محیط‌های مهم‌تر نرخ بیت (bitrate) را بالا برده و در محیط‌های کم اهمیت ‌تر آن را کاهش می‌دهد. در محیط‌های با اهمیت کمتر می‌توان قابلیت تشخیص چهره را نیز فعال نمود؛ بنابراین در یک تصویر به صورت تلفیقی در برخی بخش‌ها بیت ریت کم‌تر و برخی دیگر بیت‌ریت بیشتر خواهد بود.

موفقیت در آزمایشات متعدد

وی در ادامه گفت: تست‌های بسیار پیچیده و سختی روی دوربین‌های سری Extreme پاناسونیک انجام می‌شود تا اطمینان یابیم که کیفیت عملکرد مد نظر ما را دارا می‌باشد. نمونه‌هایی از تست‌هایی که روی دوربین‌های پاناسونیک صورت می‌گیرد عبارتند از:

تست رطوبت‌زدایی: در فصل سرما به دلیل کاهش شدید دما، داخل فضای دوربین، روی شیشه‌ی لنز، بخار تشکیل می‌شود. با قابلیت بخارزدایی موجود در دوربین‌های پاناسونیک، شیشه‌ی لنز به راحتی تمیز می‌شود؛ بدون اینکه نیازی به مواد دیگری برای رفع بخار آب باشد.

تست فناوری ClearSight Coating: بارش باران و برف معمولاً موجب می‌شود تا قطرات آب روی لنز دوربین بر جای بماند اما در دوربین‌های سری جدید پاناسونیک بارندگی هیچ تأثیری روی لنز نمی‌گذارد.

تست مقاومت دوربین در برابر هوای نمکین: دوربین‌های پاناسونیک مقاومت بالایی در برابر چنین آب و هوایی دارند. اگر دوربین‌های معمولی در سواحل نصب شود، پس از مدتی، نمکین بودن هوا، بدنه و کیفیت تصاویر دوربین را تحت تأثیر قرار می‌دهد. اما دوربین‌های سری Extreme مخصوص هوای نمکین پاناسونیک، در چنین شرایطی هیچ تغییری نخواهند کرد.

  • تکنولوژی Extreme Data Security: این تکنولوژی در رابطه با امنیت داده‌ها می‌باشد. با توجه به تغییر فناوری دوربین‌ها از آنالوگ به IP و جابه‌جایی اطلاعات به صورت تحت شبکه، قابلیت دسترسی سوء استفاده‌گران به اطلاعات به مراتب آسان‌تر شده است. کمپانی پاناسونیک با کمپانی Symantec قراردادی بسته تا فناوری اتصال امن (Secure Communication) را طراحی و تولید نمایند. این فناوری با استفاده از پروتکل SSL امنیت بالایی برای شبکه و خودِ دوربین فراهم نموده است. کدگذاری داده‌ها توسط کمپانی پاناسونیک انجام شده که با اجرای آن روی دوربین، امنیت داده‌ها تضمین خواهد شد.
  • تکنولوژی Extreme Analytics: در ویدئوآنالیتیک سری جدید دوربین‌های پاناسونیک برای تشخیص چهره و نیز تشخیص پلاک خودرو به کار می‌رود. پاناسونیک در بخش آنالیتیک برای تشخیص صورت، فناوری Face Detection را دارا می‌باشد. تمامی فرآیندهای تشخیص چهره در داخل دوربین‌های پاناسونیک انجام می‌شود، در حالی که معمولاً در سایر دوربین‌ها این فرآیند در داخل سرورها صورت می‌گیرد. بنابراین در یک پروژه می‌توان بیش از 20 دوربین پاناسونیک را روی یک سرور نصب و راه‌اندازی نمود.

قابلیت IVMD: آنالیز هوشمند تصاویر در سری‌های قبلی دوربین‌های پاناسونیک نیز وجود داشت، اما در سری Extreme به شکلی هوشمندانه‌تر و پیشرفته‌تر ارائه شده است. این قابلیت اکنون با دقت بالاتر و با حداقل میزان خطا سوژه را یافته و دنبال می‌کند. این قابلیت در حوزه‌ی تشخیص وسایل نقلیه دارای دو حالت می‌باشد: تشخیص حرکت در خلاف جهت و تشخیص تردد در محیط ممنوع.

معرفی خط محصولات سری Extreme پاناسونیک

سری دوربین‌های Extreme پاناسونیک شامل دوربین‌های Vandal داخلی و بیرونی، دوربین‌های دام داخلی، بولت‌های بیرونی و دوربین‌های باکس داخلی، دوربین‌های PTZ داخلی و بیرونی، دوربین‌های ضد هوای نمکین و نیز دوربین‌های Fish eye جدید سری Extreme پاناسونیک می‌باشد.

علاوه بر دوربین‌های جدید سری Extreme، رکوردرهای سری Extreme پاناسونیک نیز عرضه شده‌اند که مدل‌های 64 کانال با قابلیت اضافه شدن تا 128 کانال، 16 کانال با قابلیت ارتقا تا 32 کانال و 9 کانال با قابلیت ارتقا تا 32 کانال را شامل می‌شود.

 وی در پایان نرم‌افزار جدید مدیریت تصاویر ویدئویی پاناسونیک را معرفی نمود که ASM 300 نام دارد. وی افزود: این نرم‌افزار بر روی سری دوربین‌های مجهز به H.265 پاناسونیـــک قابل نصب می‌باشد.

ثبت یک پاسخ