۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |
رویدادهارویدادهای خارجینمایشگاه

نمایشگاه بین‌المللی اینترسک 2017 برگزار شد

اینترسک 2017 که به ادعای مسئولین برگزاری آن بزرگ‌ترین نمایشگاه حفاظتی، ایمنی و محافظت از حریق است، در روز 22 ژانویه با حضور 1304 شرکت از 58 کشور دنیا آغاز به کار کرد.

نوزدهمین دوره از نمایشگاه که با حضور شیخ منصور بن محمد بن راشد آل مکتوم فرزند مالک دوبی افتتاح گردید، شاهدِ حضور مسئولین و مقامات ارشد دولتی امارات متحده عربی، شرکت‌های حاضر و مسئولین منطقه‌ای بود.

این نمایشگاه که به مدت سه روز در فضایی به مساحت 56300 متر برگزار گردید، رشد 5 درصدی را در میزان مشارکت از سوی شرکت‌های حاضر در خود داشت و امکان و فرصت اقتصادی بی‌نظیری را برای افراد شاغل در صنعت امنیت فراهم ساخت.

بر اساس گزارش مؤسسه «فراست اند سولیوان» (Frost & Sullivan)، صنعت امنیت تجاری در خاورمیانه، امنیت داخلی و بازار ایمنی حریق در سال 2016 برابر با 9/12 میلیارد دلار بوده و برآورد می‌شود که با رشد سالیانه‌ی 15 درصدی تا سال 2021 به میزان 3/23 میلیارد دلار برسد.  نمایشگاه اینترسک 2017 در هفت بخش مختلف امنیت تجاری، حریق و نجات، ایمنی و سلامت، امنیت داخلی و تجهیزات پلیسی، امنیت اطلاعات، خانه‌های هوشمند و حفاظت پیرامونی برگزار شد. در این رویداد منحصربه‌فرد بین‌المللی سیزده کشور دارای غرفه‌ی گروهی بودند که آنها را می‌توان به این ترتیب نام برد: کانادا، چین، فرانسه، آلمان، هنگ‌کنگ، هندوستان، ایتالیا، کره جنوبی، پاکستان، سنگاپور، تایوان، بریتانیا و ایالات متحده.

پتانسیل بالا در صنعت امنیت

احمد پاول، مدیر Messe Frankfurt خاورمیانه در مورد این دوره از نمایشگاه اینترسک گفت: رشد مداوم اینترسک نشان از آن دارد که پتانسیل بسیار زیادی در صنعت امنیت، ایمنی و بازار محافظت از حریق وجود دارد. اینترسک با داشتن شرکت‌هایی که 83 درصد آنها از خارج امارات در نمایشگاه حضور یافته‌اند، نه‌تنها مکانی برای کسب و کار و تجارت است، بلکه همچنین محیطی را برای آموزش و اطلاع‌رسانی آخرین فناوری‌ها و حرکت‌ها و روندهای بازار پدید می‌آورد. بخش امنیت تجاری بزرگ‌ترین قسمت نمایشگاه اینترسک به شمار می‌رفت که 486 شرکت در آن حضور داشتند. از این میان 17 شرکت از 20 شرکت اول حوزه حفاظت از نظر میزان فروش در محل حاضر بودند. شرکت Milestone Systems از دانمارک یکی از شرکت‌هایی بود که برای هشتمین بار در نمایشگاه حضور یافت و در غرفه‌ی بزرگِ خود آخرین دستاوردهایش را در حوزه نرم‌افزارهای مدیریت تصاویر و فناوری‌های پلت‌فرم باز به معرض نمایش گذاشت.

فناوری‌های به روز در صنعت

توماس لاستن، نایب‌رئیس شرکت Milestone Systems برای منطقه اروپا، خاورمیانه و آفریقا (EMEA) گفت: سازمان ما، Milestone در خاورمیانه و آفریقا رشد بسیار خوبی را در چند سال اخیر مشاهده کرده و پروژه‌های بزرگ و متعددی را اجرا کرده است. پروژه‌هایی از قبیل مکان‌های تفریحی برای جهانگردان و محیط‌های فرهنگی گرفته تا مراکز خرید بزرگ و خرده‌فروشی وسیع توسط Milestone و نمایندگی‌هایش در منطقه‌ی خاورمیانه و شمال آفریقا اجرایی شده است. ما همواره در کنار فناوری‌های منحصربه‌فرد خود از بهترین و کارآمدترین افراد همواره استفاده می‌نماید و بسیار مفتخریم که در این منطقه پیشرو به حساب می‌آییم.

جایی دیگر، کمپانی Pelco، تولیدکنده و عرضه‌کننده سیستم‌های نظارت تصویری و دوربین‌های مداربسته Exsite Enhanced را عرضه کرد که نوعی دوربین ضدانفجار به شمار می‌رود و برای محیط‌های سخت طراحی گردیده است. آقای فیلیپ روکس، نایب‌رئیس بخش فروش بین‌الملل کمپانی Pelco گفت که تمرکز اصلی آنها بر روی بخش‌های تخصصی همچون نفت و گاز، نظارت شهری، هتل‌داری و بخش تجاری است و وی سال‌های خوبی را پیش روی صنعت در آینده می‌بیند.

وی گفت: قیمت نفت روند روبه‌رشدی را نشان می‌دهد که این امر می‌تواند باعث احیای برخی از پروژه‌های بزرگ در بخش نفت و گاز گردد، چرا که بسیاری از کشورهای خاورمیانه بودجه‌ی خود را برای حوزه‌های امنیت افزایش داده‌اند.

آقای روکس همچنین اضافه کرد: این پیشرفت‌ها نشان از رشد مداوم صنعت و بازار امنیت و نظارت تصویری دارد و ما انتظار داریم که سهم خوبی از این رشد داشته باشیم، چرا که فناوری‌ها، راهکارها و محصولات جدید و هیجان‌انگیزی را معرفی کرده‌ایم و بهترین پشتیبانی را برای آنها ارائه می‌نماییم.

از این‌ها گذشته، کمپانی‌های تولیدکننده‌ی خودرو تیز در بخش امنیت داخلی و تجهیزات پلیسی به ارائه‌ی دستاوردهای خود پرداختند و خودروهای زرهی خود را به نمایش گذاشتند.

علاوه بر این‌ها، در این نمایشگاه، همچنین کنفرانس‌هایی برگزار شد. یکی از این کنفرانس‌ها در روز بیست و دوم ژانویه (روز اول) اجرا شد و سازمان دفاعی دوبی آخرین کدهای محافظت از حریق امارات را در آن معرفی کرد و همچنین آخرین قوانین دولتی در زمینه‌ی صنعت امنیت نیز در سمیناری دیگر ارائه گردید.

بخش‌های مختلف نمایشگاه اینترسک

امنیت تجاری:

امنیت تجاری بزرگ‌ترین بخش نمایشگاهی این رویداد بین‌المللی بود که در آن 486 شرکت حضور داشتند. در این بخش، محصولاتی در زمینه‌ی سیستم‌های مانیتورینگ، نظارت، دوربین‌های مداربسته، دستگاه‌های دی‌وی‌آر، کنترل دسترسی و ورودی، سیستم‌های شناسایی، بیومتریک و RFID، اتوماسیون ساختمان و خانه هوشمند، گیت‌های نفر و ضدسرقت، حفاظ‌ها، فنس‌ها و قفل‌های درب‌های ساختمان و تأسیسات، تجهیزات اعلام سرقت، سیستم‌های حفاظت پیرامونی و خدمات نگهبانی ارائه گردید.

امنیت اطلاعات

با توجه به رشد نیاز و درخواست برای سیستم‌های این حوزه، در نمایشگاه اینترسک میزان شرکت‌کنندگان در این بخش نسبت به دوره‌ی قبل، 10 درصد افزایش یافت. این قسمت از نمایشگاه اینترسک، محلی ایده‌آل برای تمام صنعت به شمار می‌رفت و فرصت‌های مناسبی از ایجاد روابط تجاری جدید و جستجو برای آخرین محصولات و فناوری‌های این حوزه ارائه می‌کرد. امنیت اطلاعات یک فرصت برجسته بود که برای ارائه‌ی خدمات به شرکت‌های دولتی منطقه، زیرساخت‌های حساس و مؤسسات عمومی و برای مسئولین IT و اطلاعات شرکت‌ها طراحی شده بود. محصولاتی که در این بخش ارائه شدند، عبارت بودند از: سخت‌افزار و نشان‌های شناسایی، امنیت اینترنت، نرم‌افزارهای آنتی‌ویروس، فیلترهای آنتی‌اسپم، پایش محتوا، امضای دیجیتال، سیستم‌های بازیابی و پشتیبان، محافظت از نرم‌افزارها، سیستم‌های شناسایی بیومتریک، محافظت از دسترسی به اطلاعات، مدیریت حقوق کاربر و موارد دیگر.

در این حوزه برندهای مشهوری حضور داشتند که برخی از آنها عبارتند از:

Assa Abloy, ACTI, Aventura, Avigilon, Axis, CP Plus, Dahua, Ever Focus, Flir, Gallagher, Genetec, GVD, Harco, HDPRO, HID, Hikvision, Honeywell, IDIS, Infinova, Indigovision, Milestone, Nedap, Optex, PELCO, Panasonic, Bosch, Samsung Techwin, Videotec, Vivotek.

حریق و نجات

حریق و نجات بخشی از نمایشگاه اینترسک به شمار می‌رود که سریع‌ترین رشد را در میان بخش‌های دیگر داشته است. این حوزه، بین سال 2015 و 2016، 27 درصد رشد کرد. برخی از شرکت‌های غرفه‌دار در این دوره عبارت بودند از:

Apollo Fire, Bristol/Corodex, HD Fire, FIKE, FireTrace, Mavili, NAFFCO, Rotarex,…

محصولاتی که در این بخش به معرض دید گذاشته شدند، شامل این موارد بودند: محافظت و پیشگیری از حریق، تجهیزات آتش‌نشانی، سیستم‌های اعلام حریق و هشدار و همین طور راهکارهای نجات.

ایمنی و سلامت

بر اساس گزارش‌های جدید، صنعت ساخت و ساز خاورمیانه پیشرفت زیادی داشته و پیش‌بینی می‌شود که تا پایان سال 2017 به میزان 500 میلیارد دلار برسد. همین امر سبب می‌شود تا سرمایه‌گذاری برای تجهیزات و خدمات ایمنی افزایش یابد تا ایمنی در محل کار با استانداردها و قوانین ایمنی در خاورمیانه انطباق پیدا کند. این قوانین به شکل سفت و سختی در این منطقه اعمال می‌گردند.

بخش ایمنی و سلامت نمایشگاه اینترسک، به کاربران فرصتی استثنایی می‌داد تا با کارشناسان، نقش‌آفرینان جهانی و عرضه‌کنندگان و  تولیدکنندگان برتر تمامی صنایع مرتبط با سلامت و ایمنی ارتباط برقرار نمایند.

از جمله محصولاتی که در این بخش به معرض دید علاقه‌مندان گذاشته شد، می‌توان به این موارد اشاره کرد: تجهیزات محافظت فردی، تجهیزات ایمنی، امنیت و حفاظت، سلامت و محافظت محیطی در محل کار، پوشاک و لباس‌های مخصوص و موارد دیگر.

امنیت داخلی و تجهیزات پلیسی

از بازار امنیت و حفاظت خاورمیانه انتظار می‌رود که همچنان به رشد مداوم خود ادامه دهد و این امر شرکت‌های دولتی و خصوصی را وا می‌دارد تا بودجه‌های خود را برای نوین‌سازی تجهیزات حفاظتی ملی افزایش دهند. بخش امنیت داخلی و تجهیزات پلیسی نمایشگاه اینترسک، با پشتیبانی پلیس دوبی، به عرضه‌ی محصولات و راهکارهایی در حوزه‌ی امنیت داخلی، مراجع حقوقی و قضایی، فرودگاه‌ها و صنعت هوانوردی اختصاص داشت.

از جمله محصولاتی که در این بخش عرضه گردید، می‌توان به این موارد اشاره کرد: راهکارهای دولتی، سیستم‌های شناسایی، اتاق‌های کنترل و پایش، تجهیزات، پوشاک و خودروهای زرهی، تجهیزات و آموزش و مشاوره در خصوص مسائل امنیتی و تجهیزات آزمایشگاهی و راهکارهای قانونی.

حفاظت فیزیکی و پیرامونی

درخواست‌ها برای سیستم‌ها و راهکارهای حفاظت فیزیکی و محافظت فردی به شدت در حال افزایش است و این امر به دلیل افزایش خطرات و پیشرفت‌های زیاد فناوری و محصولات می‌باشد که با هدف کاهش هزینه‌های لازم برای مدیریت حفاظت در نظر گرفته شده است. به دنبال رشد بسیار زیاد بازارهای منطقه‌ای و جهانی سیستم‌های حفاظت پیرامونی، مسئولین اینترسک بر آن شدند تا بخش کاملاً مستقلی را در اختیار این رویداد قرار دهند. بسیاری از نقش‌آفرینان صنعت حفاظت پیرامونی و محافظت فردی برای حضور در این دوره از نمایشگاه اعلام آمادگی کردند.

خانه‌های هوشمند

اینترسک 2017 برای دومین سال متوالی مفهوم خانه‌های هوشمند و اتوماسیون خانگی را در بستر بین‌المللی خود عرضه کرد. این فناوری در سال‌های اخیر همواره با رشد روبرو بوده است. بازار خاورمیانه علاوه بر اینکه به مزایای این فناوری را از نظر راحتی و امنیت اعتقاد دارد، همچنین به نتایج آن در زمینه‌ی صرفه‌جویی در مصرف انرژی و افزایش ارزش ملک باور پیدا کرده است. در این دوره از نمایشگاه آخرین دستاوردهای صنعت خانه‌های هوشمند به نمایش در آمدند.

ثبت یک پاسخ